Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Visa koneen sytytyksen korvaaminen 123ignitionilla
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
29.2.2008, 08:49 #144094
Hyvä vaihtoehto on myös 20x36x7mm. Silloin riittää kun teet 36mm reiän siihen alkuperäiseen laippaan ja akselin paksuudeksi 20mm.
29.2.2008, 09:44 #144095Mulla on jo alumiiniaihio josta saan sorvattua laipan oli koko mikä hyvänsä. Ja tarkoituksena olisi tehdä muutama ylimääräinenkin rinkula… Nimittäin laipan poraamisessa on pienoisena ongelmana se reiän keskeisyys. Alkuperäinen laippa kun ei ole pehmeää alumiinia, joten heiton aikaansaaminen on suht helppoa poratessa. 🙄
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]1.3.2008, 15:20 #14409615x24x7 (4.5e kpl) oli pienin yleinen autostefa mitä löytyi lähimmästä autotarvikeliikkeestä…tilaamalla. Täytyy vielä katsastaa nuo kaikenmaailman mopostefakoot netistä.
Paljonko sen visan nokanpään valmiin reiän koko on? Ei ole oma nokka vielä tullut koneistamolta, ei voi mitata 🙄 Ja mitä tarkoittaa nuo eri kirjainhirviöt stefoissa NBR, FPM, PTFE?
Katsokaapa muuten kuvaa: (visa/leenapk/VISA7.jpg)
Kaikissa edellisissä asennuskuvissa tuulipelti on alhaalta kuiva, mutta tuossa missä 123 on kiinni ja silikoonilla eristetty, tuulipellin alaosassa on selkeästi öljyä… Saa nähdä onko tuosta stefasta nyt sitten mitään iloa jos tulos on tuo joka tapauksessa 😀Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]1.3.2008, 17:45 #144097Itsekin kyllä ihmettelin tuota tarvetta tiivistelyyn- olisko vielä beta mallin vuotoja. En usko että 123 kestää kauheasti uida kuumassa moottoriöljyssä..
1.3.2008, 18:21 #144098Todennäköisesti se on eristetty myös sieltä takapuolelta, siellähän on ainoastaan kaksi saumaa…?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.3.2008, 11:35 #144099Minulla myös läjä Visan koneita ja 123 ignition odottamassa asennusta.
Tuossa kuvassa klo 07.30 kohdalla näkyy tötsä. Onko kyseessä alipainesäätäjän letkun kiinnitys? Samalla kun ostin Ignitionin ostin myös
kaasarin alle tulevan fiiberilevyn, jossa paikka alipaineletkulle.2.3.2008, 12:36 #144100Kyllä on. Visan kaasarissa on se alipaineletkun paikka valmiina, joten sitä levyä ei tarvita. 123 on tarkoittanut sen levyn kutosen kaasarille, jos halutaan alipaineensäätö käyttöön. Tästä myös muistaakseni Jukka kertoi vinkin, että sitä levyä ei tarvitse kutosessakaan, jos laittaa kaasarin kylkeen sen alipainesäädön liitoksen. En muista missä keskustelussa siitä oli puhetta. (Olisiko ollut säädettävä pääsuutin…?)
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.3.2008, 17:05 #144101Franzose myy ko levyä Visan koneeseen muistaakseni Visan koneelle
tarkoitetun 123-ignitionin varusteena. Mikä se tötsä siinä laitteen
kyljessä on? En ole tutustunut omaan laitteeseeni kun konekin on vielä kokoamatta ja laite on kesäauton hanskalokerossa. Koneen pellit olivat
huonossa kunnossa. Samoin öljynjakoputki. Ko putkea ei enää saa varaosana. Ostin Citroretrossa erään Saksalaisen kauppiaan pakusta
pari kuutiota osia poistohintaan ja niistä roinista löytyi uusi putki.2.3.2008, 17:16 #144102En tiedä miksi ne sellaista myy, koska ainakin minun molemmissa kaasareissa se on toteutettu putkella kaasarin jalassa… näkyy kuvassa alhaalla kuparin värisenä putkena:
Se tötsä siinä laitteen kyljessä on tuon alipaine systeemin toinen pää. Eli letku 123:lta kaasarille, muistaakseni 5 vai 6mm…
Tarkoititko öljynjakoputkella huohotinta vai sitä 8mm kumista t-kappaletta huohottimella vai 20mm putkea ilmanputsarille?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.3.2008, 17:28 #144103Ainakaan sitä alipainelevyä ei enää Albertronicilta saakaan, syytä en tiedä. Olen vaan neuvonut ostajaa tekemään sen alipaineliitännän itse jatkuvaan imusarjan alipaineeseen.
2.3.2008, 18:31 #144104Sitä suuremmalla syyllä toistan tämän vanhan niksin keskustelusta http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=2082&highlight=aineistoa+nyytisiin
Vielä liittyen 123 Ignitioniin, löysin heidän käyttöohjeestaan itselleni uuden tiedon: 2-kurkkuisissa kaasareissa on valmius alipainesäädön tarvitsemalle liitännälle. Se löytyy kaasarista kuvan osoittamasta kohdasta, johon porataan pieni esim. 4 mm reikä (ja M5 kierre) sopivaa liitintä varten. Liitin kuvassa on 123:n alipainesäädöllä varustetun yksikön mukana tuleva nippeli.Ko. käyttöohje ladattavissa:
http://123ignition.nl/downloads/manuals/2cv_manual.pdfSieltä näkee tarkempaa myös säädettävästä pääsuuttimesta ja 123 EVO:n eri ennakkokäyristä.
2.3.2008, 18:48 #144105Tarkoitin sitä moottorin edessä lohkolta kansille menevää öljyputkea. Minun koneessani se oli ruostunut täysin haperoksi. Muuten itse moottori näytti sisäkaluiltaan erinomaiselta. Kun näitä euroopasta ostelette niin nykäiskää tuulettajan siivestä. Yllättävän monessa Visan koneessa on
1-2mm päittäisvälys kampiakselissa.2.3.2008, 19:01 #144106@Kimmo Salonen wrote:
Tarkoitin sitä moottorin edessä lohkolta kansille menevää öljyputkea.
Ok. Hapettumia oli omassakin, mutta onneksi kone oli vuotanut päällensä niin paljon öljyä, että putkisto oli saanut riittävän korroosiosuojan suolaa vastaan.
Meinaan kokeilla tuota säädettävää pääsuutinta visassa jossain vaiheessa, nykyiseen kakskurkkukaasariin en sitä saanut toiminaan…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]11.3.2008, 19:42 #144107Mitoittelu jatkuu: Lähdin siitä liikeelle, että akselille menee tarvittaessa kaksi stefaa peräkkäin, josko niillä pysyisi öljyt sisällä? Toinen mitä aion apinoida suoraan sätkän nokasta on tuo kierre akselissa siten, että se ajaa pyöriessään öljyä takaisin sisään päin…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]12.3.2008, 17:00 #144108@Akaile wrote:
kaksi stefaa peräkkäin, josko niillä pysyisi öljyt sisällä?
kierre akselissa siten, että se ajaa pyöriessään öljyä takaisin sisään päin…Nyt hieman jäi askarruttamaan että mistä kyse olla mahtaa..? Eihän nämä yhdessä toimia voi, mitenkään, lienee eri ratkaisujen suunnittelua kuitenkin…
Pää puhkeaa ajatellessa… 🙄
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.