Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Visa koneen sytytyksen korvaaminen 123ignitionilla

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 67)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #144109

    Eli kun siinä nokka-akselin ja stefan välillä taitaa jäädä sen verran tilaa, että siihen voisi muutaman kierteen pyöräyttää ja tietysti stefan kohdalla on ihan ehjää pintaa. Ja sitten tila antaa myös 5mm paksuiselle stefalle elintilaa sen verran paljon että niitä voisi tarvittaessa laittaa kaksi peräkkäin? Tässä peräkkäin laitossa olisi se idea, että mikäli syvemmällä oleva stefa alkaa lasittumaan ajan kanssa niin etummainen stefa pitäsi öljyt sisällään vielä toisen saman pituisen aikajakson?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #144110

    Näin ikkäänku:

    Kuva ei ole vielä todellakaan mitoissaan tuon merkityn alueen osalta, lyhenee kummasti vielä, mutta idea selviää?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #144111

    Selvitti ajatusta kummasti..!

    Mutta tuota. Mitenkähän jos/kun kierteellä olet ajatellut sitä palikkaa nenän päähän kiinnittää, kuinkahan tuon suoraan linjaaminen käy kätevästi? Nelkussa kun osat on vain lämpösovitteella, niissä on joskus isojakin heittoja pyttyjen syttyajankohtien välillä, jolloin kyseistä tappia kopistelemalla saa paimennettua eroa pienemmäksi/kokonaan pois. Pysyisihän tuokin pelkän lämpösovitteen varassa paikallaan, ei sille niin kovin suuria voimia tule että erkaantumaan haluaisi ryhtyä…

    #144112

    Tuon toisen stefan voit myös unohtaa. Jos se siinä kuivaa akselia vasten hinkkaa, niin on melko pian entinen. Ei se stefakaan ilman voitelua kestä.

    #144113

    Kierre sekä akseliin, että nokkaan on tarkoitus tehdä sorvissa. Suoruuden tarkistus siten, että molemmat palikat yhteen ja sorviin kiinni. Toki se lämpösovite on harkittava idea myöskin, ei tarvisi kierteitä tehdä… 🙄

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #144114
    LPN

    Olisko kuitenkin niin, että sätkän koneessa tuon ‘öljykierre’ -rakenteen on ollut tarkoitus päästää hieman öljyä lävitseen sytytyksen keskipakoissäädön voitelua varten?

    Huohotinventtiilin tarkoituksena sitten on huolehtia kampikammioon sopiva alipaine, joka pitää öljyt koneen sisällä.

    Tiiviyttä jos hakee, niin stefa riittänee. Vai?

    #144115

    Stefan riittävyydestä en osaa sanoa ennenkuin olen kokeillut. Nimittäin epäilyttää hieman, koska tuo aikaisemmin laittamani kuva hollannin miehen adapterista antoi syytä epäilykseen.. (Koko 123 liimattu silikoonilla ja tuulipellissä öljyä) Voi tosin olla, että hollantilaisen huohottaja on sökö ja ajaa siksi öljyä ulospäin adapterilta.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #144116

    Voisiko joku ystävällisesti mitata paljonko on 123:ssa sen reiän syvyys johon nokka-akselin pää sujahtaa kauniisti, kun 123 asennetaan paikalleen? Eli se reikä siellä 123:n takapuolella, keskellä laitetta?

    Kiitos!

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #144117

    Tuossa aamupäivällä tänään asensin erääseen ohiajaneeseen Ami8 -yksilöön 123-Evon, sitä asennellessa tuli tämä kysymys mieleen ja kyllähän se mitata piti. Ja muistinkin, reikä on pohjastaan sellainen kuin poralla tulee eli keskeltä syvempi, mittojen ollessa reunalta 21mm ja keskeltä 23mm, hätäisesti tihkusateessa mitattuna… Pari tarkistusmittaustakin antoi saman tuloksen…

    #144118

    Hyvä! Kiitos! Siispä Hollannin mies ei ole tehnyt liian tiukkaa tilaa nokkakepille, ei edes minun tarkoitukseeni 😀 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #144119

    Tämä nimittäin ratkaisi sellaisen kysymyksen, että joutuuko tekemään väliprikan lohkon ja 123:n väliin, mutta tässä valossa näyttää siltä että ei tarvitse. Ne pienet suuret erot! Nimittäin kärkien kanssa tarvitseekin väliprikan väliin. Seuraava jännitys on, että jättääkö visan suurempi propellin siivapyörä mulle tarpeeks tilaa, mutta sen näkee sitten myöhemmin…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #144120
    JTH

    Tässä yksi V06/644 koneen sytytys hoidettuna kärjillä, vaihdan projektin edistyessä 123-mysteerin tämän tilalle. Kärkikotelon ja rungon välissä on 3mm rorotusprikka ja “tapit” joihin keskipakosäätö tulee on 7mm rungon sisäpuolella. Eli kärkikotelon pohja on 10mm päässä “tapeista”.

    #144121

    Juuri näin, tätä luokkaa mittoja sain itsekin tuon kokoonpanomallinnuksen avulla. Pystytkö mittaamaan paljonko on etäisyys lohkosta (kärkikotelon kohdalta) tuohon Visan tuulettajan siivapyörään? Mikäli visan pyörä on käytössä. Onko kyseessä jo vanha sovitus vai hiljattain tehty?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #144122

    Kysympä tässä samalla hieman aiheen ohi menevän kysymyksen. Mihin suuntaan sytkä vaeltaa kärkien kuluessa? Aikaisemmalle vai myöhäisemmälle… Vai ei mihinkään?

    #144123

    Yleensä kun kärkien kulumista alkaa havaita niin ongelmat on jo niin suuria, että ajoitus on se pienin. Eli ei lähde hyvin käyntiin, saattaa pätkiä, tyhjäkäynti huonoa jne. Toisaalta olen huono tähän vastaamaan, koska olen ajanut pääasiassa sytkäboksin avustamana… Joku muu vastatkoon tarkemmin?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 67)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.