- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Visan pannu ja sähköviat
Terveeks,
Tosiaan kutosessani on Visan kone, joka ihan mukavasti on toiminut lukuun ottamatta yllättävän tiheitä sytkävikoja. Anturit oli aiemmin vian lähteenä (toinen anturi pätki, jolloin kone sammui yht’äkkiä), sitten sytkäboksi (kärähti, vaihdoin trankun, ei auttanut, piti ostaa uusi) ja sitten nyt kun pesin moottorin, alkoi uusi ongelmisto, minkä kanssa apua tarvitsisin.
Konetta startatessa vaikuttaa siltä, että sytytysennakko on mennyt päin prinkkalaa. Välillä pamauttaa kaasuttimen läpi, välillä startti “jumahtaa” siten, että varmaankin ennen yläkuolokohtaa syttyy seos ja painaa starttia vasten.
Sytkäboksi on ohjaamossa, joten sinne ei ole vettä päässyt, se on varma. Vettä sitä vastoin on kyllä pääsyt pesun yhteydessä esimerkiksi kampiakseliantureiden liittimiin jne. Voisiko vika olla tässä, eli että antureiden liittimiin päässyt vesi on sitten startatessa aiheuttanut oikosulkua ja siten vikaannuttanut sytkäboksin?
Yksi vaihtoehto on varmaan myös tulpan johdot, jotka ovat varsin iäkkäät. En kuitenkaan tiedä, voivatko tulpan johdot aiheuttaa tällaista ennakon siirtymistä…?
Jeesatkaa jos pystytte. 🙂
Oma kokemus: paku -65 normaali kutosenkone käretön 123 sytytys.
Pesin moottorin eilen aamulla. Yskii, paukkaa pakoputksessa, käy yhdellä pytyllä, potkii takaisinpäin eikä käynnisty.
Kuivasin tulpanjohdot. Kaikki pelaa jälleen niinkuin pitääkin.
Eli huonot tulpanjohdot, lyövät läpi.
Aja kuljin pimeään talliin ja katso missä kipinöi. 😯
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste