Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Wanhukseen kutosen tekniikka.

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 30)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #131268

    Nynnyt mittailee! Minen oo nynny!

    #131269

    Joopa joo!
    Asiahan kyllä on toisin päin! Mutta tämä keskustelu ei tunnu enää
    olevan tämän enempää tärkeää, että se siitä ja piste!

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #131270

    Terve Toppo!

    Kävin tuossa päivällä pihalla tarkistamassa Peltirummusta öljyt ja räpsin samalla konehuoneesta muutaman kuvan, jotka sittemmin sijoitin ihmisten tarkisteltavaksi webbiin osoitteen: http://www.fotki.com/RatFink alle.

    Tuosta Wanhuksen kutoistamis filosofiasta sen verran, että kyllä vanhuksen koneella olisi mukava ajella – mutta se tosiasia on vaan huomioitava että liikenne on hieman vauhdikkaampaa kun menneillä vuosikymmenillä. Kutos pakulla nyt kuitenkin pysyy kohtuullisesti nykyliikenteen rytmissä.
    Itsekkin ajan kuitenkin noin 15000km vuodessa, pakun toimiessa (kesä) käyttö autona.. ainahan voidaan tietysti miettiä miksen uudemalla sätkällä.. noh satun pitämään (enemmän) wanhus sätkistä. Tämän kesäistä reissuakin olisi voinut joutua miettimään uudelta kantilta jos pellin alla lepäisi originaali pata (helsinki-kelso-helsinki 11300km).

    Oman pakuni moottori konversio alkaa muuten kohta saavuttaa museo iän.. on nimittäin muutos katsastettu kauniina keväänä 1984, samoihin aikoihin kun itse ihmettelin maailmaa kolmen vuoden iässä.
    Niin ja keulilla on (taas) sama 1983 Xanten’in reissulta, Belgialaiselta romikselta ostettu Dyane 6:sen voimanlähde!

    ps. ei niitä rungon etureikä tartte muokata! (omassani mitään kohtaa ei ole muutettu niin etteikö niitä olisi helppo muokata takaisin alkuperäiseksi, mikäli mieli tekee…) 😀

    #131271

    Jihuu!
    Jumakauta miten paljon hyödyllistä informatzuunia mahtuukin 8:aan kuvaan 🙂
    Kiitoksia erittäin paljon.
    t. puuha-pete alias pölhö-kustaf

    #131272

    Huu Pienempi Olli!
    Eihän siulla olis mahollista napata kuvaa vielä siitä kytkinzydeemistä?
    Mulla laukee AZU:n loota ja nyt pitäs pikapikaa päättää laitanko tuoreempaa laatikkoa nokille vaiko wanhus AZAMin lodju, jonka kunto ompi arfoitus…

    #131273

    Huu Huu!

    Lisäsin tuonne http://www.fotki.com/ratfink sivulle neljä uutta kuvaa.
    ps. ne kuvat saa isommiksi kun klikkaa siittä kuvan alta tekstiä
    ‘Get Original Uploaded Photo’

    Toivoddavasdi on helppivä! 😀

    #131274

    Näyttäis siis kestävän se hitsaus mikä tuohon kytkinvaijerin kiinnikkeeseen tuli sillon joku vuosi sitten hitsattua kiinnikkeen katkettua, olisko ollu -01 vai -02..? Sinä samana kesänä ku meni ne startin hiiletkin tuosta, 6v vetostartista vasta noin 30 vuoden käytön jälkeen……. Pitäskö reklamoida tehtaalle huonosta laadusta????

    #131275

    Katsoessani kuvia joita esittelette moottorin vaihto yms. projekteistanne kylmät väreet kulkevat selkäpiissäni…missä on itsekritiikki rakentaessanne moisia viritelmiä ? Ymmärrän kyllä että osat ovat aika kalliita ja varsinkin nuorilla on rahalle muutakin käyttöä mutta sittenkin !!Omasta kokemuksestani voin sanoa että mikäli harrastuksenne 2CV;n parissa jatkuu pitempään näiden viritelmien rakentelun muuttaminen entiselleen on tosi hankalaa ja ennen kaikkea harmittavaa.

    #131276

    Ei tuo PienemmänOllin paku vielä ole pilattu mitenkään, siinä on esimerkiksi säilytetty vanhuksen poljin systeemi. Mitä tulee tuohon lamppu rautaan, niitähän löytyy melekein jokaisen harrastajan nurkista ehyviäkin, jos haluaa entisöidä kulkimen, ei tässä tapauksessa tarvi muuta vaihtaa. Mitä tulee pienempiin muutoksiin esim: sisustuksessa, ei nekään ole ylitsepääsemättömiä. Toisekseen harrastettaessa käyttö kulkimia, voi niitä modivioida hiukan mieleisekseen. 8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #131277

    Vois taas aloittaa keskustelun siitä vanhasta väännöstä, että onko sätkä tarkoitettu ihmisen tarpeisiin vai ihmisen jälkeläisen tarpeisiin… vaan kun en aloita, vaikka niin jo taisin tehdä… joten älkää kommentoiko, keskustelu ei lopu koskaan…

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #131278

    Niinpä niin. Joopa joo.
    Muistan PikkuOllin pakun jo 80-luvulta, silloinkin siinä oli kyseinen tekniikka ja itse Olli oli vaahtosammuttimen kokoinen.
    (Pakua ohjasti Ollin isä…)

    #131279

    @WS5200 wrote:

    Katsoessani kuvia joita esittelette moottorin vaihto yms. projekteistanne kylmät väreet kulkevat selkäpiissäni…missä on itsekritiikki rakentaessanne moisia viritelmiä ? Ymmärrän kyllä että osat ovat aika kalliita ja varsinkin nuorilla on rahalle muutakin käyttöä mutta sittenkin !!Omasta kokemuksestani voin sanoa että mikäli harrastuksenne 2CV;n parissa jatkuu pitempään näiden viritelmien rakentelun muuttaminen entiselleen on tosi hankalaa ja ennen kaikkea harmittavaa.

    Niin, ja tähän on pakko todeta että Ollin paku todellakin on “pilattu” jo 80-luvulla, jolloin hänen isänsä sen purkaamolta pelasti… Jos sitä ei olisi rakennettu tuohon uskoon, se olisi luultavimmin jo atomeina jossain 99 saapissa… Kumpi sitten parempi vaihtoehto on, sitä saa kukin pohtia mielessään…

    Ja se alkuperäinen tekniikka on pakun omistajalla kyllä tallessa, ihan vaan säilytetty siksi että jos joskus mieli tekee palauttaa paku alkuperäisasuunsa…

    #131280

    Näin se on, joka tuon pakun historian tuntee, itse olen sen eka kerran nähny tosiaan jo kaheksankyt luvun aivan alussa ja tiedän hirtoriastakin jotain.
    Ja jos tosiaan vähäkään tuntee vanhus tekniikkaa, niin ei tuota ole vielä pilattu mitenkään korjaamattomasti. On kuitenkin edetty tekniikkaa kunnioittaen. 8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #131281

    Eli tämän pakun voisi jopa saada museokilpiin tällä tekniikalla, koska se on ollut tuossa kunnossa jo sen maagiset 25 vuotta(tai ainakin parin vuoden sisällä..?). Todistajia ja valokivia laitteesta kyllä löytyy niinkin kaukaa…

    Hieman provosoiden voisi todeta että siinähän olisi näillä vain alkuperäistä kunnioittavilla loistava herneen nenään vetotilaisuus… 😛

    #131282

    @WS5200 wrote:

    Katsoessani kuvia joita esittelette moottorin vaihto yms. projekteistanne kylmät väreet kulkevat selkäpiissäni…missä on itsekritiikki rakentaessanne moisia viritelmiä ? Ymmärrän kyllä että osat ovat aika kalliita ja varsinkin nuorilla on rahalle muutakin käyttöä mutta sittenkin !!Omasta kokemuksestani voin sanoa että mikäli harrastuksenne 2CV;n parissa jatkuu pitempään näiden viritelmien rakentelun muuttaminen entiselleen on tosi hankalaa ja ennen kaikkea harmittavaa.

    Huhhuh mitä saastaa!

    Perusteluita voisi esittää ennen kuin ryhtyy haukkumaan toisten ajolaitteita. Mutta niinhän se menee että TOISET AJAA JA TEKEE ja TOISET PUHUU! 😀
    Mistähän omaan konehuoneeseen olisi ostettavissa mm. seuraavia osia:
    -kutos valopukki vanhuksen konepellille
    -etu pönttö pakoputkistoon josta lähtö oikealla
    -jne…
    Esimerkiksi näitä osia voisin ostaa kalliiseen hitaan jos joltain tehdas valmisteisia löytyy niin moisilta viritelmiltä vältyttäisiin?
    En tiedä sitten onko harrastukseni jatkunut kovinkin pitkään, noin 24 vuotta. olen siis 24vuotias ja koko ikäni harrastuksessa mukana ollut, ja samalla kulkimella.
    Sitä on kyllä ikävä joka päivä katsella ja tuumia kuinka paljon hankalampaa sen entisöiminen taas tänään ON!
    Olen tähän mennessä ajanut tuolla pakulla noin 100 000km (isäni sitä ennen n.150 000km)ja mielessäni ei enää ole sen palauttaminen
    12hevosvoimaiseksi vaikka mitään peruuttamatonta ei ole muutettu.
    Varsikin nyt kun se joka päivä on vaikeampaa.
    Mielummin Viritelmän näköinen ajettava kuin puleerattu originaali ja kaksi päivää ajoa kesässä!
    Miten se entiselleen muuttaminen on samaan aikaan sekä harmittavaa ja vaikeaa. asiat on vaikeita vain jos ei osaa!
    Harmittavia ne on silloin jos on valinnut väärän harrasteen. olisiko postimerkkien keräily sinulle ehkä se oikea laji sitä en tiedä?
    Kai pääasia tällaisessa harrasteessa on että omistaja on ajopelinsä kanssa onnellinen.
    Hieman olisi hyvä ajatella ennen kuin ryhtyy kirjoittelemaan! Kiitos!

    Ei muuta kuin hauskoja syys ajeluja kaikille. itse olen vielä lähdössä pakun kanssa Hollantiin tässä kuussa.

    T:Olli

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 30)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.