Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Wanhukseen uutta runkoa

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127975

    Tulin pelastaneeksi tuossa loppukesästä osina olleen kaappariovisen wanhuksen. Siinä on runko sen verran huonossa kunnossa, että minun taidoillani siitä ei taida ainakaan kunnollista saada. No, veronpalautuksetkin ovat sopivasti kohtapuoleen tilillä, jotenka nehän voisi mukavasti investoida uuteen runkoon.

    Tästä herääkin nyt ainoastaan kysymys, että mistä sellainen kannattaa tilata? Mitä nyt olen itse noita runkoja nettikaupoista etsinyt, niin tähän mennessä olen ainoan wanhuksen rungon löytänyt Ecasilta Brittilästä. Kovasti ainakin mainostavat, että runko on valmistettu vanhoilla Citroënin omilla työkaluilla, jotenka sen pitäisi olla alkuperäisen kaltainen.

    Sinkitty runko tietysti kiinnostaisi, mutta wanhusmallisia runkoja ei taida olla sinkittynä tarjolla? Toisaalta, onko sillä nyt niin merkitystäkään, kun eiköhän tuo kuljin näy liikenteessä vain aurinkoisina kesäpäivinä. 8) (Olemme sopeutuneet tähän tilanteeseen toisen sätkämme kanssa, joka vihaa vettä kaikissa tilanteissa.)

    Yksi kysymys vielä tuli mieleeni rungonvaihdosta, valmistenumero nimittäin. Mistä kohtaa tuollaisesta wanhuksesta pitäisi numero löytyä, etulattiasta? Ihan älyttömän intensiivisesti en ole etsinyt, mutta silmääni ei ole sellaista kuitenkaan osunut, jotenka hieman huolestuttaa rekisteröinti joskus hamassa tulevaisuudessa…

    #167882

    Wanhuksissa ei ole stanssattua numeroa..vain alumiinilätkä poikittaisessa palkissa…vänkärin puolella.
    En muista milloin tuli stanssatut numerot.

    #167883

    Valmistus numero on ollut alunperin, jos on ollut, niin maahantuojan toimesta meistettynä etu jalkatilan lattiaan..
    Josta yleensä on vuosien saatossa voinut havaita suunnilleen että kolo kolo kolo…
    Valmistus numero pitäisi löytyä myöskin alumiini kilvestä rungon poikkipalkista konehuoneesta, mikäli kilvet ovat tallessa..
    Muutamia numeroita olen itse pelti / ruostevaurio rojektin lopuksi meistänyt itse.
    Olen laatinut vain todistuksen omalla allekirjoituksella kahden todistajan kera..
    Sanamuoto noin suunnilleen:
    Olen meistänyt valmistenumeron uudelleen ruostevaurio korjausten yhteydessä ( kulkimen nimi ja tiedot sekä valmistus numero )..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #167884
    jym

    “01.01.1964 tai sen jälkeen käyttöön otetuissa autoissa on oltava runkoon tai koriin meistetty valmistenumero.”

    Jos vanhuksesi on tuota vanhempi niin alumiinilätkä riittää.

    //jym

    "Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.

    #167885

    Ja kyllähän se asia on nyt niin, notta kyllämtehdas on meistänyt ne etujalkatilan numerot. Eli numero pitäisi löytyä vänkärin jalkotilasta läheltä penkkiä. neidän taloudesta on jokaisesta kulkimesta tuo numero tuolta löytynyt. Jopa -50 luvun alkupään yksilöistä, jotka on vasta -90 luvulla suomeen tulleet.

    Itse olen meistänyt uusiksi nuita numeroita vänkärinpuolen eturunko aisaan. Ensin pistää jonkun laudanpätkän siihen rungon ylä kanttisauman alapuolelle ja toinen pää maahan ja ei muutakun numeroa lyömään. Konttorilla on sitten lyöty varmistukset päihin.

    #167886

    Tämä kapine on rekisteröity ’65, eli meistetty numero siis pitäisi olla jossain. Korin lattiat ovat lähinnä hyvin huokoinen muisto vain… Lattiapeltiä on lähinnä vain rungon päällä.

    No mutta, hieman mieltä huojentaa, että sen saa hoidettua kuitenkin jotenkin päiväjärjestyksestä pois. Eikä se nyt taida olla suurin ongelma tämän kulkimen kanssa… :mrgreen:

    Ei kellään ole edes huhupuheiden kautta kuultuja kokemuksia noista Ecasin rungoista, uskaltaako sellaisen ostaa?

    #167887

    @Tulsku wrote:

    Ei kellään ole edes huhupuheiden kautta kuultuja kokemuksia noista Ecasin rungoista, uskaltaako sellaisen ostaa?

    No jos rungon tarve on niin ostaisin, jos Suomen toimittajillalta ei löydy..
    Pienet mittavirhe vaikeudetkaan eivät ole este, joita voi olla ehkä tehtaan vakuutteluista huolimatta..
    Taannoin muistaakseni eräät tilasivat niitä mutta eivät moittineetkaan..
    Itsellä kokemusta kahdesta uustuotanto rungosta,, niissä kummassakin oli hiukan mittavirheitä joita joutui soveltamaan hiukan..
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.