Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Wanhuksen etulokarit vs. tuoreemman etulokarit.

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #122278

    huu,
    Onkos niissä muodoissa jottain eroavaisuuksia? Kun tänään yritin testailla mitenkäs se ryppypelti istuisi -62 AZUun, niin sehän kanttaa etulokareihin siihen malliin ettei toivoakaan saada kiinni – ne kiinteät kolmiopellin korvaajat kyntäisi kauhiat montut lokazuikeleihin.
    Valopukin sain väänneltyä vesijohtoputkesta & wanhuksen suorasta pukista vaan nuo lokarit… Pitääkö niitä halavatun kiinnityskorvakkeita vääntää / siirtää vaiko miten mahtais homma onnistua?
    t. käänteismopilisti

    #133728

    Hyvä toppok. Miksi niitä sitikoita ei voi pitää alkuperäisinä? Sellaisina kun ne ovat tehtaalta lähtiessään olleet? Etkö jo oppinut moottorinvaihto svapista mitään? = murrokset paukkuu voiman alla, pakkelit lohkeilee katosta vauhdin hurmaasta, kumi palaa kiihdytettäessä jne…
    nimim. “mopilisti” 😉

    #133729

    Minkäs takia sie Jalppiksen ryökäle pyysit jättään sen pellin sinne siun pajalles häh? Ettet vaan olis omaan pakuhus sitä käyny sovittelemaan…

    #133730

    Todennäköinen sopimattomuus johtuu luultavimmin siitä, että kori on etukulmistaan hivenen alhaalla, jolloin konepelti ei istu paikoilleen. Lokasuojien vuoksi se kyllä mahtuisi toimiin, mutta jos korin etureina on
    pelti remontissa jäänyt hiukan alas ei homma onnistu. Tiedän sen kokemuksesta, kun on itselläkin vanhus paku, jonka kunnostin jo vuonna-83.
    Korin etupalkki on viisainta aina korjata rungon päällä, jolloin sen etu korkeus on helppo määritellä rattiputken reiän mukaan, kun ohjausvaihde on siinä kohdalla asemoinnin helpottajana.
    8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #133731

    Pieni tarkistus mittaus vinkki. Korin etuosassa olevan akkutelineen alapuolella on poikittainen korin sauma, siitä saumasta alas runkoon mitattuna tulisi mitan olla 29 senttiä tai muutaman millin sen alle.
    Silloin etu pellit istuvat sotilaallisesti kohdalleen, ja ryppy peltikin sopii
    sulkeutuun moitteetta. Ei kannata alkaa rusikoimaan sitä konepeltiä,
    vaan nostetaan kori etuosasta kohdalleen.
    ❗ 💡 8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #133732

    Suurin syy siihen että kihnuttaa lokasuojaan on lienee kuitenkin siinä,että ryppypellin sarana on antanut vuosien saatossa periksi.Painunut alas.Linjan pitäisi saranan kohdalta olla suora,ei mutkalla alaspäin,niinkuin ne järestään ovat.Syy painumiseen voi olla siinä.että konepellin päällä on ollut rusaasti lunta,kun sitä on auottu. tv seppon

    #133733

    Eipä tuo kuvissa näytä pahemmin roikkuvan, ryhdillään on ainakin tuo kyseinen paku. Totesin sen jo kun aiemmin olin kuvia syynännyt ja Seinäjoella katselin livenä vierestä viikko sitten. Vika on, kuten aiemmin
    tässä totesin, helposti korjattavissa korin nostolla! ❗ 8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #133734

    Heippas Musta Naa Mio eiku Musta Hattuinen Mies 🙂
    Mulla pakussa siun mainitsema mitta onpi vain 27 cm. Sentään se on molemmin puolin sama, vaan aikamoinen heitto!
    Mie tahvo kun rakentelin kolmiokotelon uusiksi, niin siinä vaiheessa varmaan on tullu notkahdus…
    Nyt rupiaa vähän kaduttamaan AK:n koneen änkeämiskeskustelussa uhottu “mittaaminen on nynnyjä hommaa”. Jos olis omatunto, tai kampivika, nii se kolkuttas..
    t. AUZ-mies

    #133735

    Älä Toppok sure, maailman turuilla sattuu kaikenlaista, mutta ei me niistä ota herneitä nenään, sen enemmim ku muustakaan, ollaan vaan ölövinä, niinku ennenki. Pistä keväällä vaan se keula kohilleen, ei siinä ulkopinta maalaukset kärsi, kun sievästi korjaa. Hyvä konsti on haitari tunkki kummankin kulman alle tueksi niin tulee kohdalleen kun hitsaa koteloa paikoilleen.
    “kokemusta on”
    Otetaan sen kunniaksi, kun seuraavan kerran nähdään jossakin!
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #133736

    Tietääkös kukaan paljonko tuo mitta on dyanessa?

    #133737

    Eipä ole siitä tietoa, kun en omista Dyanea. Mitatkoon jolla on sellainen, jossa on rattiputken reikä korissa kohdallaan. Voisi mitata ja kertoa sen meille muillekkin tiedoksi!
    ❓ 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #133738

    Viikonloppuna lentää keulapellit veks joten yritän muistaa mitata. Pohjapellit on tehty mutta istuu hyvin. Rattiputkikin on keskellä reikää.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #133739

    Niin joo meinas unohtua! Mittasin ja merkkasin ylöskin, mutta jätin lapun tallille 😆 (eli tarkistan vielä jossain vaiheessa) Siitä liitoksesta mikä sätkässä on akuntelineen alapuolella: Dyanessa samasta liitoksesta siihen kohtaan mikä makaa rungon päällä on muistaakseni, siis huom. tarkistan vielä, 33.5 cm. Saatan muistaa omiani joten elkää hermostuko 😳

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.