Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka wanhuksen ratista ja eturoiskeläpistä

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125681

    Onko wanhuksen ja kutosen rattiputken boorit samalla jaolla, ja täsmääkö putken halkaisija? Tekisi vietävästi mieli peltirattia tuohon talvikulkimeen kun siihen on jo hankittuna specialin mittaristokin, mutta booreista en ole varma, enkä myöskään ohjauslukon sopivuudesta. Jos täsmää, niin voi tarjota rattia. Vaihdossa saa viimeisen päälle siistin kutosen ratin + putken.
    Mikäli jollakin on irrallaan eturoiskeläppä, voisin siitä piirtää sapluunan itselleni. Tuossa melko tuoretta koria kunnostellessa on konkretisoitunut läppien, tai pikemminkin niiden puutteen merkitys. Merkityksettömältä tuntuva jatkuva pieni hiekkapuhallus tekee reilussa parissakymmenessä vuodessa aika pahaa jälkeä lattiapelteihin ja kynnyskoteloihin.

    #155494

    Kyllä se wanhuksen putkiratti sopii mitoiltaan ihan justiinsa uudempaankin
    boorit on samat ja se rattilukon putkeen tuleva pantakin puree itsensä paikoilleen….
    Mutta mittaa nyt mielenkiinnoksi asia,, onhan sulla se pakukin josta mitata..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #155495

    Juu, mutta kun paku talvehtii tuolla pohjoisessa (n. 20 km… 😀 ), niin eihän sitä pääse tarkistamaan. Uskon kyllä Manu tietoosi. Toisaalta kutosen ratti olisi varmasti pienempikehäisenä järkevämpi, mutta niin olisi talviajoneuvona joku kovakattoinenkin. Kyse on tyylistä. Ei se roiskeläppäkään olisi vaikea mallata lokariin pahvista, mutta kun on sekä tyylitajuinen että laiska, niin sitten on. Tai sitten vaan laiska.

    #155496

    Kyl se vanhuksen ratti kaipaapi nahkaa tahi jotain muuta päällystettä talviajoon, muuten jäätyy näpit kiinni rattiin pakkasaamuna lähtiessä…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #155497

    @Akaile wrote:

    Kyl se vanhuksen ratti kaipaapi nahkaa tahi jotain muuta päällystettä talviajoon, muuten jäätyy näpit kiinni rattiin pakkasaamuna lähtiessä…

    Ei siellä ilman hanskoja tarkene kuitenkaan.

    #155498

    @amikutoseeni wrote:

    @Akaile wrote:

    Kyl se vanhuksen ratti kaipaapi nahkaa tahi jotain muuta päällystettä talviajoon, muuten jäätyy näpit kiinni rattiin pakkasaamuna lähtiessä…

    Ei siellä ilman hanskoja tarkene kuitenkaan.

    Täyttä puppua, sehän on jo -60 luvulla tutkittu Otaniemen kylmälabrassa, rättärissä ei ole koskaan ollut kylmempää kuin ulkona !
    Kaikki rättäristithän sai jo syntyessään siannahkahanskat….muuten ei tässä harrastuksessa pärjää.

    #155499

    @amikutoseeni wrote:

    @Akaile wrote:

    Kyl se vanhuksen ratti kaipaapi nahkaa tahi jotain muuta päällystettä talviajoon, muuten jäätyy näpit kiinni rattiin pakkasaamuna lähtiessä…

    Ei siellä ilman hanskoja tarkene kuitenkaan.

    Se on ihan omista valinnoista riippuva juttu… Joko sitä terästää lämmönvaihtajat, laittaa bensalämppärin tai palelee.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #155500

    Pukeutumiskysymys paleleeko vai ei. Ja kuten totesin, tyyli ennen kaikkea 8) .

    #155501

    Niinpä,, alunperin oli kysymys siitä kulkimen tyylistä,, eikä siitä tarkeneeko..
    Ainahan sitä on tarettu sisätiloissa,,
    eihän ne muovi ratitkaan pakkasella lämpimiä ole??
    😯 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #155502

    Ei varsinkaan nelkun muovinen, eikä kutosen kaksipuolainen, mutta yksipuolainen kutosen ratti menee jo. Tosin siinäkin minulla on nahkaus 😀

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.