Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Wanhuspakun II katsastus 3.10.2005

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 16 - 25 (kaikkiaan 25)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #133558
    HM

    Mun kokemus on että sätkää katsastamassa on yleensä yhtä hauskaa kuin sen harrastaminen yleensäkin (=

    Nyt viimeisin katsastus meni mallikkaasti vaikka jarruvalot lakkasivat toimimasta, kyllä ne ihan varmasti toimi edellisenä päivänä… Ihan totta!

    Tää kyseinen inssi istui varovasti etupenkille, veivaili vaihdekeppiä, hymyili ja kysyi että mahtaako tästä pakkia löytyäkään… (= Neuvoin että siellähän se on missä kaikissa normaaleissa killuttimissa on se ykkönen, löytyi. On se mukava nähdä kun inssi hymyilee työtä tehdessään…

    Kaveri oli niitä enempi kokeneita ja sanoi omistaneensa tipparellun joskus vuonna miekka ja kilpi. Ei se niin kaukana ole siitä…

    Noh. Teki testit ja tuumasi että toimii kuin junan vessa, lukuunottamatta tuota jarruvaloasiaa. Ne kun korjasin (liitos poikki sieltä takajohtonipusta josta haarautuu jarruille) niin takas asemalle ja tää samainen herra lippasi hallista jo vastaan, sanoi päivää, hymyili, istui pukille ja kävi ajamassa lenkin ja testaamasssa jarruvalot. Leima paperiin ja hyvää matkaa. Taisi haluta vielä kokea jotain riemastuttavaa (=
    Kehotti palaamaan vuoden päästä. Saatanpa mennäkin. 🙂

    Tämä tapahtui siis Kouvolassa A-katsastuksella… Niistä toisista ei oikeastaan ole kokemusta.

    Sätkä on helpompi kuitenkin kuin aikanaan kuplavolkkari. Sitä ne hieroi ja hakkasi aina ihan eri tavalla. Oli kai enempi semmoinen “auto”.. ??

    #133559

    Mie käytin -71:seni Joensuun K1:sellä. Siellä on ihan hyvin meitä cv-kuskeja kohdeltu. Tekevät iskaritestinkin, mutta naureskelevat tuloksesta.

    Olihan se tietysti kokemus sekin katsastus. Kuljin oli seissyt yli puolivuotta ja otin päiväksi vakuutukseen, että käyn leiman paperiin. Ajoin noin 7km. konttorillepäin ja pysähdyin paikalliselle kurssikeskukselle pissitauolle, kun niin jännitti tuo ajo. No kuljinpa ei sitten käyntiin lähtenytkään parkkipaikalta. Virrat oli niin vähissä, että vaivoin startti pyörähti. Soittelin isäukolle että tuopi virtaa, kun tiesin että on ajelemassa sielläpäin. Siinä ootelessa soittelin myös Toppok:lle ja kerroin kuulumisia. Hänpä sitten kurvasi tupakkatauollaan paikalle. Jälleen käynnistysyritys. Vou vou. Toppo huomasi että ropeli ei pyöri. Oli pultti irti ja niinpä ei kuljin ladannut, kun ei laturikaan pyörinyt. “Urheilijanuorukainen” toppok sitten työnsi kulkimen käyntiin ja hetken mietiskelyn jälkeen suunnattiin konttorille. Annoin koneen käydä ja soitin isä-ukolle että virtaa ei tarvita enää. Oli kuitenkin niin lähellä, että hänkin kurvasi konttorille. Sammutin sätkän että ei kuumenisi liikaa. Topon emännän sätkästä sitten etsimme työkaluja joilla ropelin sai kiinni ja mie kävin tekemässä paperit sisällä. Pihalla työnsimme sätkän jälleen käyntiin ja odotimme hetken insinöörin saapumista. Joukolla sitten menimme seuraamaan jarrutestiä ja ihmettelimme viisareiden tasaista näyttämää. Seuraavaksi sisälle halliin ja taas kolmen kopla seurasi vierestä. Eipä häirinnyt insinööriä ollenkaan! Naureskelimme, että näinköhän saamme sätkän käyntiin. Inssi sanoi että ei se olisi ensimmäinen siltä päivältä joka ulos työnnettäisiin! Käyntiin kuitenkin lähti omin voimin. Leima tuli ja toppokin pääsi jatkamaan työpäiväänsä normaalisti(?)! Tämä sessio tapahtui viikkoa ennen topon pakun katsastusta ja eri katsastuskonttorilla.
    Eli kyllä kunnossa olevaan sätkään saa leiman konttorilla kuin konttorilla. 😉

    #133560

    Ottotyttö Pirita soitteli tänään,oli ollu Vaasas katsastuksessa (Paku-62),oli vaadittu iskareita eteen!!Ei kelvannu kitkat,ei massat.Eihän tuota ole kuin rapiat 40 vuotta katsastettu ilman …..
    Vaihdamme katsastuspaikkakuntaa…

    t: Pertsa

    #133561

    Maahantuojalla on tekninen neuvonta, mistä saa apua katsastusvaatimuksiin.
    Kerran Tinskun -73 käynnistyssysteemiin vaadittiin muutosta. “Startti ei saa pyöriä ilman sytytysvirtaa” sanoi katsastushenkilö. Olin sitä vastaan ja tuli merkintä rekisteriotteeseen. Olin yhteydessä maahantuojaan ja pian tulikin soitto katsastusasemalta. Päällikkö kyseli josko voisin käydä hoitelemassa katsastuasiat pois päiväjärjestyksestä. Kyllä sai katsastaja kyytiä, kun käskivät poistamaan turhat merkinnät rekisteriotteesta. Ei tarvinnut muutella starttijärjestelmää!

    #133562

    Tuo on hyvä tietää tulevaisuuden kannalta, siis kun kulkimeni taas nimensä lunastavat ja niitä katsojalla käytän. Pitänee tallentaa nro kännyyni… Mikähän se oikein on?

    #133563

    Kysyin katsastusmieheltä tänään tuota kitka-massavaimenninjuttua – tuumasi yksikantaan esimiehensä kanssa, että auto (tässä tapauksessa kylläkin kuljin) katsastetaan siinä varustuksessa jossa se on maahan tuotu. Eli jos (huom. sana jos) kitkat-massat toimivat oikein, mitään muutoksia ei tarvi tehdä, eikä siinäkään tapauksessa että ei toimisi – ne vaan on korjattava.

    Sanoivat myöskin, että sätkä on liian kevyt kuljin iskaritesterille, joten he jättävät tulokset huomioimatta – saiskohan raati sovittua yhteisen alennusprosentin katsastusmaksuihin, kun ei meidän tarvi noita iskareita vakavasti testailla, leikillään vaan…?

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #133564

    Nälkä kasvaa syödessä. Nyt on saatu paku 1+1 henkilöä. Onko kukaan millään konstilla saanut pakuksi rekisteröityyn penkin taakse? Voihan se olla, että Ruotsin kokoukseen lähdettäisiin kahdella aikuisella ja 11 v pojalla varustetulla Pakulla. Ikkunat kyllä on.

    #133565

    Tämä on ihan “mutu” tietoa, mutta: muistaaksen ennen 1.1.1967 rekisteröidyn pakettiauton voi muuttaa henkilöautoksi ilman veroseuraamuksia, mutta tarkistapas asia Akelta/tai katsastuskonttorilta. Muutoskatsastuksen se ainakin vaatii.

    #133566

    Eihän siinä ole mitään ongelmia!!!
    Laitat vaan esim. kavennetun henkilömallin takapenkin taakse ja jos tulee kasvot meno suuntaan, niin teet apukuskin penkistä kippaavan.
    Sitten vain konttorille muutoskatsastamaan 4:lle. Kustannuksia tulee muutoskatsastuksesta n. 50€.
    Et joudu maksamaan esim. autoveroa, eikä takana tarvii olla turvavöitä yms. koska kuljin on tarpeeksi “vanha”!
    Jos laitat penkin selkä menosuuntaan pitää taka-ovi olla sisältä aukaistavissa.

    #133567

    Tuo oli hyvä tietää, KIITOS 😀 . Mun tuleva paku on jo valmiiksi 4lle hengelle…

Esillä 10 viestiä, 16 - 25 (kaikkiaan 25)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.