Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Y-putkisto
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
2.8.2007, 19:49 #123419
Tuli vaan tuossa kuvia selaillessa, että miks nuo Keskisen euroopan asukit tekee tuon noin? Yleensä aika toispuoleisesti rakennettu tms jne http://s88.photobucket.com/albums/k195/jalppis/2cv%20worldmeeting%20sweden%202007/?action=view¤t=22.jpg
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.8.2007, 20:31 #140347Kaipa tuo on helpompi rakentaa paremmin henkäileväksi kun ei kierrätä putkistoa vaihteiston ympäri..? Ja samalla lämmitä jarruja joka puolelta… Eivätkä he tarvitse lämmönvaihtimia… Lambada-anturinkin saa kivasti sopivalle etäisyydelle, ja siten että mittaus tapahtuu kummaltakin pytyltä…
Kun Visan konetta Tinskun keulalle rakentelin niin tulin vastaavaan tulokseen,tosin jätin lämmönvaihtimet paikalleen. Siitä sitten vänkärin puoleinen putki vaihteiston yli kuskin puolelle ja y-haaralla yhteen. Ja tästä normaalia reittiä taakse yhden efektorin vaimennellessa äänet pois… Syy omalla kohdallani vaihteiston ylitykseen oli se ettei GeeSun laatikon alle enää mahtunut normaali poikittaispönttö, joten koin tämän ratkaisun olleen helpompi… Ja ahdasta oli pellin alla, kun kaikenlaista muutakin oli sinne kertynyt bensalämppäristä ja varapyörästä alkaen…
2.8.2007, 20:48 #140348tässä hieman nätimpi toteutus,
Keskieuroopassa ei juuri lämmitystä tarvitse joten saahan tuollaisella
putkistolla teoreettisesti paremman virtaavuuden kuin poikkipöntöllä.
Poikkipöntön korvaavia vastaavia saa ihan pien paja valmisteina.-Olli
2.8.2007, 20:58 #1403493.8.2007, 17:26 #140350No se mikä mulla on työn alla on just tuon yläpuolisen näköinen.. Ekasta versiosta tuli vaan sen verran nafti, että käppärivaijerit ois jäänny liian tiukoille. Ideana tossa mun putkistossa on symmetrisyys ja se ettei sitä huomaa edes sieltä ekalla vilkaisulla. Käyttökokemuksia tosta jo on: lisää vääntöä jne muut mukavuudet ja äänet ei pahene, päinvastoin, hiljenee, koska jotkut peltipöntöt pitää suht omituisia pöpinöitä ehjinäkin.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]3.8.2007, 19:05 #140351Mikäs idea sillä imupakosarjalla sitten on? Eli miksi pitää kaasaria lämmittää pakokaasuilla?
3.8.2007, 19:39 #140352Lämpötilan noustessa bensa höyryyntyy paremmin ja veikkaisinpa, että mm. kylmänä kone saa nopeammin parempaa ilma-bensa-seosta kun kaasari lämpiää..
“NOTICE: our “2-to-1″ collector WON’T FIT drum brakes gear-boxes. ” Eli tuon pajan pojat on kans törmänny samaan käsijarruvaijeriongelmaan…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]3.8.2007, 20:03 #140353Uskoisin kaasaria lämmitettävän pitkien imusarjojen takia.
Korkeilla kierroksilla virtaus nopeus imusarjassa on kohtuullisen nopea
ja kylmällä ilmalla alkaisi imusarja jäätämään ilman tätä pakokaasu lämmitystä.
Talvella tätä jäätämistä tapahtuu jo normaalissakin sätkässä jos ei ole
jotain kaasarin edessä estämässä viimaa tai imuilman esilämmitintä.
“oikeissa” autoissa esim voorttissa imusarjaa lämmitetään jäähdytys vedellä.-Olli
3.8.2007, 20:08 #140354@Akaile wrote:
Tuli vaan tuossa kuvia selaillessa, että miks nuo Keskisen euroopan asukit tekee tuon noin? Yleensä aika toispuoleisesti rakennettu tms jne http://s88.photobucket.com/albums/k195/jalppis/2cv%20worldmeeting%20sweden%202007/?action=view¤t=22.jpg
Ei tuokaan rakennelma niin tois puoleinen ole miltä tuosta
linkittämästäsi kuvasta näyttää.http://www.super2cv.com/2cv/photos/borlange2007/content/bin/images/large/_ICT4790.jpg
Tehokkaasti on haettu saman mittaisuutta kummankin puolen putkiin.
Putket olisi vain kannattanut käydä taivututtamassa jossain.-Olli
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.