Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Yksikurkkuinen Dellorto kaksikurkkuisen tilalle

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 27)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #129202

    Ja toinen topic auki Dellortoista, ettei mene asiat päällekäin. Tällainenkin näyttää löytyvän:
    http://www.dellorto.co.uk/merchandise/products_details.asp?PartNo=19218&CategoryID=1&PartsectionID=10″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Tuosta olisi helppo tehdä korvauskaasari kutoseen. Miksi? Ensinnäkin hinta; tämän päivän vaihtokurssilla: 159,88 €. Hakkaa mennen tullen kunnostettujen kaksikurkkuisten nykyiset myyntihinnat. Osien, eli suuttimien saatavuus mm. Moposportin kautta hyvä.

    Hyvällä tuurilla tuon kaasarin kiinnityksen jako on sama kuin sätkän yksikurkkuisessa, jolloin sovitus väljäksi menneen yksikurkkuisenkin tilalle olisi läpihuutojuttu.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #174143

    Hinta on ilman veroa, mutta silti.

    Missäköhän käytöissä tuolainen kaasari on ollut, motskareissa?

    #174144

    Eiii välttämättä, sillä Dellorto on tehnyt korvauskaasareitakin, kuten Weber. Olisko esim. Fiat 600 samaa kaliiberia?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #174145

    @Akaile wrote:

    Eiii välttämättä, sillä Dellorto on tehnyt korvauskaasareitakin, kuten Weber. Olisko esim. Fiat 600 samaa kaliiberia?

    Eiköhän tuo ole ihan Visan korvauskaasuttimeksi tehty kuten siinä lukee. Runko on varmaan sama kuin muihinkin pieniin moottoreihin rakennettuihin korvauskaasuttimiin käytettävä. Kurkut, suuttimet ja suutinputket vaihtamallahan kaasutin säädetään.

    #174146

    Yritin kansainvälisellä foorumilla kuulutella käyttökokemuksia, mutta ei tuntunut kellään olevan. Monenlaista mielipidettä ja jatkopohdikelua kyllä tuli.

    Asiasta Facebook-ryhmässä, jos on sinne kiinnostusta: https://www.facebook.com/groups/596439873760607/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #174147

    Hämmästyttävän puritaanista asennetta FB keskustelussa ko. aiheesta 😥 Euroopan kakskurkkuis Sohlouskovaisille sanoisin, että itseasiassa yksikurkkuinen kaasari kutoseen on alkuperäisempi valinta kuin kaksikurkkuinen Sohlo.

    Minua kiinnostaa tuo kaasari kahdesta syystä: Hinta ja toimivuus. Jo ammoisina wanhusaikoina oli sätkään saatavilla useampaa kaasarikokoa ja jopa Solexilla virityskaasareita. Näillä saatiin wanhukset myös pelaamaan ja polleja suuntaan jos toiseen.

    Kaasarivaihtoehdot alkoi kiinnostaa erityisesti sen jälkeen, kun vaihdoin superiin Weberin Sohlon tilalle. Samasta koneesta tuli täysin toinen laitos! GS:lle tyypillinen pintakaasunypyttely oli poissa ja kulkupuoli muutenkin parempi. Soppaa menee tietty enemmän, mutta voima vaatii veronsa…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #174148

    Tänään tuli uusin 2cv magazine ja siinä oli juttua tästä kaasarista. Kovasti joku kehuu sitä, hällä 652cm3 kone ja kun laittoi kyseisen kaasarin niin kulkee helposti 120-130km/h ja vie vain 6,55l, seitsemän sijasta.

    Mikko

    #174149

    @Akaile wrote:

    Kaasarivaihtoehdot alkoi kiinnostaa erityisesti sen jälkeen, kun vaihdoin superiin Weberin Sohlon tilalle. Samasta koneesta tuli täysin toinen laitos! GS:lle tyypillinen pintakaasunypyttely oli poissa ja kulkupuoli muutenkin parempi. Soppaa menee tietty enemmän, mutta voima vaatii veronsa…

    GSA:n vakio Weberin vaiko jonkin muun? Kiinostaisi kovasti saada Geesuun parempi kaasari….

    #174150

    ..Tampereelle tiedoksi..löytyy Weber geesuun ja koko kone siinä kiinni ( G10 )..

    #174151

    @Croisette wrote:

    @Akaile wrote:

    Kaasarivaihtoehdot alkoi kiinnostaa erityisesti sen jälkeen, kun vaihdoin superiin Weberin Sohlon tilalle. Samasta koneesta tuli täysin toinen laitos! GS:lle tyypillinen pintakaasunypyttely oli poissa ja kulkupuoli muutenkin parempi. Soppaa menee tietty enemmän, mutta voima vaatii veronsa…

    GSA:n vakio Weberin vaiko jonkin muun? Kiinostaisi kovasti saada Geesuun parempi kaasari….

    Muistaakseni G12 Weber ilman bensan paluuputkistoa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #174152

    @cee4 wrote:

    Tänään tuli uusin 2cv magazine ja siinä oli juttua tästä kaasarista. Kovasti joku kehuu sitä, hällä 652cm3 kone ja kun laittoi kyseisen kaasarin niin kulkee helposti 120-130km/h ja vie vain 6,55l, seitsemän sijasta.

    Mikko

    Saisitko otettua kuvan tms. artikkelista?

    #174153

    @Isoo-Jukka wrote:

    Yritin kansainvälisellä foorumilla kuulutella käyttökokemuksia, mutta ei tuntunut kellään olevan. Monenlaista mielipidettä ja jatkopohdikelua kyllä tuli.

    Asiasta Facebook-ryhmässä, jos on sinne kiinnostusta: https://www.facebook.com/groups/596439873760607/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Saisiko lyhyesti referoituna myös tuota keskustelua, ilman tunnuksia kun facebook ei aukene..?

    Mielipiteeni on, että varmasti toimii paremmin kuin vanhat, väljät kaasarit, joiden suuttimet on valittu polttoaineelle joka oli niihin aikoihin käytössä joka omasi paremman energiasisällön kuin nykyinen bensan nimellä myytävä korvike…

    @Akaile wrote:

    Kaasarivaihtoehdot alkoi kiinnostaa erityisesti sen jälkeen, kun vaihdoin superiin Weberin Sohlon tilalle. Samasta koneesta tuli täysin toinen laitos! GS:lle tyypillinen pintakaasunypyttely oli poissa ja kulkupuoli muutenkin parempi. Soppaa menee tietty enemmän, mutta voima vaatii veronsa…

    Niin, sellaistakin on kuultu mainittavan, että Weber on kaasutin, muut vain bensaputken pullistumia… 😆

    #174154

    @Jasu wrote:

    Saisiko lyhyesti referoituna myös tuota keskustelua, ilman tunnuksia kun facebook ei aukene..?

    @Peter Fosselius wrote:

    Many many A models are having some sort of starting/performance problems. Vaste majority of problems are lack of engine service, very few carburettor issues. Also 50% of problems are seated around 20 cm from the steering wheel. Fitting another make carburettor is to me nothing more than looking for more trouble.

    @Morten Alsø wrote:

    Why go from a register to a single carb. The idea i with the register is to maintain an airspeed in the venturi high enough to the get the air/fuel mixture right at both low and high revs.
    A single carb will not be able to do that. The only difference between the 28 and 29 hp engine is the carb, so nothing is won by going back.

    @Peter Fosselius wrote:

    Jukka no one in their right mind would fit such carburetor. Why reinvent the wheel?

    Semmoista.

    #174155

    @kari80 wrote:

    ..Tampereelle tiedoksi..löytyy Weber geesuun ja koko kone siinä kiinni ( G10 )..

    Toki tuo G10 kone kiinnostaa yhä hiukan, mutta se ei auta G12/G13 eli siis 1220/1299 cm3 koneiden kanssa toimiessa. Toki noissakin on erillaisia kaasareita olemassa, sekä Weberiä, että Solexia, mutta kummatkin melko surkeita 🙄 . hetken kerkesin luulemaan, että Akaille olisi löytänyt, jonkin paremman ja vieläpä edullisen Weberin-korvauskaasarin Geesuun :mrgreen: .

    Ps: ja se G10-koneen tyyppikilpikin on yhä hakusessa, ja ei olis siis tulossa 2-CV-kulkimeen

    #174156

    Tässä juttu
    Tuo Ami juttu.

    img030

    img032

    Mikko

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 27)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.