Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Yksikurkkuinen Dellorto kaksikurkkuisen tilalle

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 12 viestiä, 16 - 27 (kaikkiaan 27)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #174157

    @RPekka wrote:

    @Jasu wrote:

    Saisiko lyhyesti referoituna myös tuota keskustelua, ilman tunnuksia kun facebook ei aukene..?

    @Peter Fosselius wrote:

    Many many A models are having some sort of starting/performance problems. Vaste majority of problems are lack of engine service, very few carburettor issues. Also 50% of problems are seated around 20 cm from the steering wheel. Fitting another make carburettor is to me nothing more than looking for more trouble.

    @Morten Alsø wrote:

    Why go from a register to a single carb. The idea i with the register is to maintain an airspeed in the venturi high enough to the get the air/fuel mixture right at both low and high revs.
    A single carb will not be able to do that. The only difference between the 28 and 29 hp engine is the carb, so nothing is won by going back.

    @Peter Fosselius wrote:

    Jukka no one in their right mind would fit such carburetor. Why reinvent the wheel?

    Semmoista.

    Kiitos.

    Nuo kommentit on aika, hmm, mielenkiintoisia. Ikäänkuin olisivat sitä mieltä että kaksikurkkuinen Solex on autuaaksi tekevä, eikä voi edes ikääntyessään kulua eikä huonontua? Ja sit tämä viimeinen, aika hurja väite ettei kukaan edes miettisi asentavansa erimerkkistä kaasaria alkuperäisen tilalle…

    Niin, ja onkohan tämä Morten Alsø koskaan kuullut että kutosesta löytyy eri puristuksella varustettuja mäntiä..?

    Varmaan samaiset kommentoijat käyttävät edelleen vain alkuperäislaatuista öljyä, lyijyllistä bensaa ja renkaiden täyttöäkin varten omaavat Pariisissa pullotettua ilmaa… :mrgreen:

    Onkohan myös 123-ignition -sytkää kohtaan sama suhtautuminen..?

    #174158

    Kiitos Mikko skannauksista. Mukava kuulla, että joku on uskaltanut kokeilla ja ollut tyytyväinenkin.

    En sanoisi, että kansainvälisellä foorumilla oltaiisiin oltu yleisemmin vastahakoisia. Onhan se hieman huvittavaa kuitenkin, että on äänekkäästi vastaan ilman omakohtaista kokemusta ja kysymys on vain teknisen laitteen korvaamisesta toisella.

    #174159

    @Jasu wrote:

    Onkohan myös 123-ignition -sytkää kohtaan sama suhtautuminen..?

    On. Tai ei ole. Melko voimakas konsensus vallitsee siitä että sellainen pitää olla. Tai sitten olen aistinut väärin. Hyvä kanava keskustelulle tuo FB kun sinne ei tarvitse erikseen mennä kuten tänne.

    #174160

    Osaako joku päätellä kuvista että onko tuo kaasari ns tanko vai vaijeri käyttöselle kaasu polkimelle?
    Minusta kun näyttäs et tanko mut eikö tuplakaasarit ole yleensä vaijeri jonka korvaajaksi tuota mainostetaan.
    Mikko

    #174161

    Kuvasta pääteltynä, jos asennetaan samoin kuin Sätkän yksikurkkuinen eli kohokammio etupuolelle, niin silloin tuo on vaijerille. Epäilen myös että kaasun käyttövipusen voi siirtää myös “yläpuolelle” jolloin soveltuisi vanhemmalle tankoratkaisulle…

    #174162

    Toivotaan että onnistuu tankosysteemille, tuli tuommoinen tilattua tuohon vanhempaan 2cv6 seen jossa tanko välitteinen kaasu vipu.

    Mikko

    #174163

    Jos muuten ei käy suoraa tuohon yks kurkkusen imu/pakosarjaan niin löytyisiköhän tuommosta tuplakaasarin imu/pakosarjaa??
    Mikko

    #174164

    Näitä ei enään saa 🙁

    Mikko

    #174165

    @cee4 wrote:

    Näitä ei enään saa 🙁

    Mikko

    Osasivatko kertoa onko tuote tilapäisesti vai lopullisesti loppunut? Helposti kun voisi uskoa menekkiä olevan, ainakin jonkin verran, yllättävän paljon negatiivista juttua on tullut sekä kuultua että koettua 2-kurkkuisen Solexin kanssa…

    #174166

    Tälläsen viestin sain.

    Please accept my apologies, we do not have the carb in stock that you ordered today and they are now discontinued. You will receive a full refund.

    I apologise for any inconvenience this may have caused.

    Eikös siinä lue että ne on lopetettu.

    Mikko

    #174167

    Kyllähän tuo aika selkeästi näkyy sanovan, että olis valmistus lopetettu…

    Mahtaakohan tuota sovituslaippaa saada, sekin saattaisi auttaa korvaavan tuotteen etsinnässä..?

    #174168

    Kaikkien Lorttomallien saatavuus on merkittävästi huonontunut, joten tässä(kin) tapauksessa lienee syytä katsoa Weberin aidan yli? Tuli aiheesta käytyä keskustelua kaasariexpertin kanssa jonkun verran, kun etsin Dellorton vaakaimukaasaria.

    Toisaalta, kyllä noiden pikku-lorttojen saatavuus käytettynä pitäisi olla kohtuullinen, mikäli vain selvittää muiden merkkien mallit, joissa niitä on käytetty? Ja miksikö harkita käytettyä kaasaria käytetyn tilalle? Koska joissain noista korvaus/virityskaasarien malleissa pääakseli/pääakselit ovat laakeroituja, joten ehjien runkojen löytyessä on mahdollista pienellä vaivalla entisöidä uutta vastaavia keuhkokoneita sätkiin. Sohlon kaksikurkkuisen akselointi tiukaksi on mahdollista, mutta huomattavan työlästä ja täten myöskin kallista, eikä tiukaksi akseloitu Sohlo kestä entistä pidempään. Vaiva versus hyöty…sitähän tämä harrastaminen on 🙄

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 12 viestiä, 16 - 27 (kaikkiaan 27)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.