- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Yksikurkkuisen ryyppy jää osittain auki
Tällainen probleema: Ryypyllä käynnistäessä nuppi ei menekään kokonaan alas ja ryyppy jää osittain auki. Vaijeri liikkuu vapaasti, ongelma on kaasuttimen päässä. Siellä vivut eivät käännykään loppuun asti.
Vaikka nuppia vetelisikin ylös ja alas, kokonaan pohjaan se ei silti halua mennä, vaan ryyppy pitää käydä konehuoneen puolella kääntämässä pois.
Otin havainnekuvia vanhasta irrallaan olevasta kaasuttimesta. Viimeisessä kuvassa ongelma-asento.
• Citroën-retkikunta "Calypso" • calypso@live.fi •
Tuo kolo on tullut tuohon pikkuhiljaa kulumalla moottorin tärinästä johtuen eikä kolo ole alkujaan siinä ollut..
Ota vaijerin pää irti kaasuttimen vivusta ja kokeile toimiiko siitä käsin vääntämällä,, jos takertuu johonkin niin huomaat siinä samalla sen syyn..
Jos vaijeri on kaasuttimen päästä oikein säädetty eikä kaastuttimen vivusto kanita niin ryyppykin toimii varmasti..
Jos kanittaa tuohon vivun koloon niin viilaa kolon reunaa hiukan juohevammaksi tai täytehitsaa kolo..
Vaijeri tulisi asemoida siten että kun ryyppy on käsin käännetty pois päältä niin vaijerin nupin alle kannattaa jättää millin verran tyhjää ja lukita silloin kaasuttimen vipuun se toinen pää,, nyt jää varmasti liike varaa työntämään ryyppy pois päältä..
Tarkista myös ne jouset siinä ryyppyläpän luona.. 💡
PS: Tarkista vielä se vaijerikin ettei sen vaippa pääse liikkumaan kiinnityksistään nupin päästä tai kaasuttimen rungosta.. ❓
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste