Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka YLÄKUOLOKOHTA

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125368

    pitäisikö 6:n vauhtipyörässä olla yläkuolokohdan merkki ? mikko

    #153339

    Vauhtipyörässä on sytytyksen ajoituskohdan merkki eli poraus, mutta se ei kai välttämättä ole sama kuin yläkuolokohta.

    Ota tulppa irti ja kokeile vaikka ruuvimeisselin avulla milloin mäntä on yläasennossaan.

    #153340

    Ei ole kyseistä merkkiä, se poraus josta syttyä tarkistellaan on Kutosessa 8 astetta ennen yläkuolokohtaa ja muissa moottoreissa 12 astetta ennen yläkuolokohtaa…

    #153341
    eki

    Jos haluat selvittää YKK:n tarkasti toimi seuraavasti: Laita tulpan reiästä kiinteä tappi sylinteriin: Sopivan saa esimerkiksi jatkamalla vanhaa sytytystulppaa. Kiinnitä astemittari kampeen ja osoitin koneen runkoon. Kierrä nyt moottoria myötä- ja astapäivään esteeseen asti ja merkitse astelukemat muistiin. YKK on tarkalleen saamiesi kulma-arvojen keskellä

    #153342

    Jasu oli oikeassa, kuten odotinkin, siinä että 123 oma säätö ei osu kohdalleen vaan vaatii tarkemman säädön. heittoa oli yllättävänkin paljon mutta nyt sytytys pitäisi olla kohdallaan ja katsotaan tuntuuko kulku paremmalta kun pääsen kokeilemaan. jos ei kulje hyvin niin ongelmana ei ainakaan enää ole sytytyksen ajoituksessa. mikko

    #153343

    No vähän sivuten, mutta mikä mahtaa olla kutosen vakionokan asteet, nousut ja ennakko suhteessa kampeen?

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.