Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tinkasin toki, tuo oli tingitty hinta. Pyynti oli kolmetonnia.
Aatoksissa oli lievä projekti, siksi tuota katsomassa kävin. Katsastamattomuus ei siten olisi haitannut. Mutta minusta tuo ei ollut tarpeeksi lievä rojekti tuohon hintaan. Vai arvioinko ihan väärin ?Onhan tuossa vaihtoehtoja, öljyrengas voi olla viallien/ väärin asennettu. Minulla oli tälläinen vika, ei vaikuta puristuksiin. Jos kantta on korjattu, ohjurin asennus kanteen ei onnistunut, vuotaa ohjurin ulkopuolelta. Ja sitten ne teflonit, venttiilin varret ovat keskenään erikokoiset, ja ero on melkoisen pieni. Joten väärän asennuksen mahdollisuus on melko suuri.
Kyllä etuiskarit on yleensä olleet varsi eteenpäin.
Mutta ainakin osalle iskareista on oleellista kumpi puoli on ylöspäin. Osassa merkki tulee laittaa alas osassa ylös. Ilma kun on iskarin sisällä aina yläpuolella. Eli vaikka putki on pyöreä, eivät iskarin sisäkalut ole symmetriset.Eipä taida venttiileissä eroja olla. Mutta nostinten kulkuputket on erimittaiset, johtuen nelkun lyhyemmästä iskunpituudesta.
CV:hen turvakehikkoa suunnitellessa varmaan kannattaa jättää oma korirakenne kokonaan pois laskuista. Ja tehdä kehikosta kokonaisuus. Eli “kolmikotelon” sisään/paikalle putki poikittain ja takapenkin alle myös. Pitkittäiset putket kynnysten kaveriksi joko lattian alle tai sisälle. Poikittaiset putket jos kiinnittää tukevasti runkoon paranee ajo-ominaisuudetkin varmasti enemmän. Tosin ilman diagonaaleja kehikko ei ole kovin vääntöjäykkä.
Mitä järkeä on tehdä apurungot räkärauta rhs-putkesta jos muu rakenne on laadukasta saumatonta putkea.
Pelkkä kehikko ei taida kolarissa paljokaan auttaa. Kolarissa takakontista eteen paiskautuvat matkatavat taitavat olla suurempi riski kuin korin kokoonpainuminen. 25kg tavaraa vastaa jo 60km/h nopeudessa 600kg. Eli lisäksi penkkejä täytyisi vahvistaa, ja varmistaa tavaroiden pysyminen paikallaan myös kolarikiihtyvyyksissä.
Lisäksi sätkää ei ole juurikaan sisustettu, eli vammoja tulee varmasti koviin/teräviin kulmiin osumista.
Periaatteessa jäykkä kokoonpainumaton rakenne “pahentaa” kolaria, kun energiaa ei hukkaannu muodonmuutokseen, kiihtyvyydet kasvaa suuremmiksi. Moderni autohan suunnitellaan menemään “sopivasti ruttuun” ja hukkaamaan törmäysnergiaa.Ei kuusiokoloruuveja tainnut olla vielä 50-luvulla. M6x10 ruuvit kuusiokannalla väittää vanha varaosakirja.
Sellaisia en ole ikinä nähnyt, tarvikeosia?, vai onko oikein vanhoissa käytetty moisia. Ei mistään mijoonalaatikosta löydy niitä reiällisiä, nehän on kaikissa samanlaiset.Tuskin siitä paperisuodattimesta mitään haittaa on, voi olla jopa parempi suodattamaan. Tietysti jos ilmanläpäisevyys on alkuperäistä heikompi voi vähäinen teho entisetään pienentyä. Omaani hyödynsin vanhan suodatinpanoksen ehjät metalliverkot. Suodattimeksi laitoin 2CV6:n putsariin myytävän vaahtomuovirinkulan, pienemmäksi leikattuna.
Moottoripyörissä öljyttäviä vaahtomuoviputsereita edelleen käytetään. MP-liikkeistä löytynee tarpeita.
Itse olen käyttänyt spray-ilmanputsariöljyä myös kutoseen. Eli pesu – kuvaus – öljyä ja takaisin pönttöön. “Turboputken” kanssa putsari näyttää likaantuvan aika tavalla.Tosiaan, puhelimen selaimessa tapahtuma on paikallaan. Mutta pöytäkoneella ei ainakaan eilen tapahtumaa ollut.
Sylinteriputket lienee valurautaa. On esitetty spekulaatioita, että sylinterit olisivat sisäpinnasta kovavalua, eli tavallaan karkaistut. Jos pytty porataan isommaksi kovapinta ropisee lastukaukaloon, jolloin porattu sylinteri olisi paljon pehmeämpi. Burttonilta tuota voisi tietysti kysyä.
Kun sylinteri ja mäntä ovat molemmat alumiiniseosta, välys lienee jätetty pienemmäksi.
2-tahtisissa käytetään paljon pinnoitettuja sylintereitä, sielläpäin voisi olla tietoutta männänrengasasioissa.Moottorin numerot löytyy, koska aika pitkään ajoneuvot oli rekisterissä yksilöity juuri moottorin numerolla. En hajua, milloin käytäntö muuttui.
“Remi-eren” alkuperäinen moottorinlohko on aikoinaan etitty, koska Remi oli rekisterissä juurikin moottorinsa numerolla. (-52)Tosiaan, Linux – Firefox/Chrome seteillä ADblock poistaa kolme viimeistä mainosta, ja palkki nousee (animoidusti) mainosruudun ylälaitaan puuttuvien mainosten ajaksi. Sivu ei rullaile kylläkään itekseen. Ja tämän vastausruudun aktivoiti näytti jäädyttäneen mainoksen kokonaan.
Millaiset ovat vanhuksen peilit ? Sisäpeilille on näköjään kiinike korissa.
Ulkopeiliä kaappariovisissa ei ilmesesti vakiona ole ollut lainkaan?
Suomessa se on näemmä vaadittu -57 alkaen. Ryppypeltisissä on ilmesesti suosittu “pikku-valmet” tyylistä pitkävartista peiliä lokkarin päällä. Joku MP-peili siihen?Ei kyllä ole tietoa, mutta eihän se kovin pitkä ole voinut olla.
60-luvulla 2CV:tä tehtiin enimmillään liki 200000 vuodessa, pakut mukaan lukien.
Mikä meinaisi yli 500kpl:n päivätahtia.Tuskinpan ID/DS oli 50-60 luvuilla tappiollinen. Mutta 70-luvulla taisi olla eri tilanne.
“Projekti F:n” mentyä pieleen (Renaut 16 kun oli liki 1:1 suuniteltu sitkka),
GS-oli ainoa valmistusteknisesti moderni malli. Kunnes CX 74-
Enneminkin GS kannatteli sitkkaa tuolloin kuin 2CV.Jos 2CV olisi ollut tappiollinen tuskin PSA:n johto olisi sallinut valmistuksen jatkua ? 74 –
2CV:n valmistukseen, eikä tuotekehitykseen taidettu enää loppua kohti juuri investoida. Ja tehtaan väki taisi olla aika pienipalkkaista siirtolaisväkeä.24.8.2017, 20:41 vastauksena käyttäjälle: Venttiilien suoja-aine vs. Shell V-Power Nitro+ bensiini #243625Höh! Shellin nettisivuilla kohdassa tuotetiedot, on koostumus lueteltu.
Etanolipitoisuus MAX 5% , ja oktaanit vähintään 98
Eli ihan samaa kuin muillakin, lisäaineet on vaan eri.Kutosen koneeet tuntuvat pärjäävän ihan hyvin ilman lisäainetta. Vanhukset ei.
Ventiilien kunto vaikuttaa myös kestävyyteen, jos OK ja kosketuspinta seetiin on leveä ei ongelmia. Jos kulunut, venttili kuumenee ja lopulta katkeaa.Juuri koneistetuille venttileille ole kuullut suositeltavan 4X annostusta ensimmäiset 500km ja 2X seraavat 500km.
Speciaalin taulu siis tämännäköinen:
Käy suoraan sen muovipömpelin tilalle. Katkaisijat tarviit nuo neliönmalliset.
Ja se latauksen näyttö jää tosiaan pois. -
JulkaisijaArtikkelit