Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 61 - 75 (kaikkiaan 240)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Lisää tehoa #175439

    Mottoria ei saa vaihtaa yli 20% tehokaampaan, eikä vaihdettua moottoria virittää (yli 20% alkuperäisestä). Siinä kohdassa tuli väärinkäsitys.

    2.2 Moottorin muuttaminen
    Muun kuin ahtimella varustetun moottorin muuttaminen vaihtamalla kaasutin, asentamalla
    polttoaineen suihkutuslaitteisto tai muuttamalla sitä, muuttamalla sytytyslaitteistoa, muuttamalla
    puristussuhdetta, muuttamalla moottorin ohjausyksikön ohjelmistoa, vaihtamalla nokkaakseli,
    muuttamalla venttiilikoneistoa ja siihen liittyviä kanavia sekä vaihtamalla imusarja ja
    pakosarja on sallittua ehdolla, ettei kohdassa 2.1 määrättyä ajoneuvon omamassan ja moottorin
    nettotehon suhdetta aliteta.

    Ahtaminen,ahdetun muuttaminen, kannen vaihtaminen, tilavuuden suurentaminen yli 10% rinnastetaan moottorin vaihtoon, eli vaparina (max. 660cm2) saa olla se 84,3kW ?
    Ovat näemmä Trafissa todenneet, että turbojen tehoja on aika helppo säätämällä muutella. . .

    Eli Sitä BMW:n moottoria ei saa sen paremmin asentaa edelleenkään.

    vastauksena käyttäjälle: Lisää tehoa #175437

    Ei kait tuossa valtavia muutoksia ole tullut. Tilavuus ja tehorajat on ennallaan.
    Mutta vaihtomoottorilla max. teho/painosuhde 7kg/kW ja vapaastihengittävän (!?) moottorin saa virittää tuohon teho/painosuhteeseen asti.
    Eli 2CV6 max. 752,5cm2 jossa saa olla 84,3 kW (n.112hp) (590kg) Eikä koske poikkeusluvalla vaihdettuja moottoreita.
    Joitain juttuja on määritelty aika laveasti, kuten auton liikenneturvallisuus ei saa heiketä.
    Lujuuslaskelmista, hitsausten tarkastamisista yms. on lisää vaatimuksia, muttei määritellä millaisia todistusten tulee olla. . . jne.

    vastauksena käyttäjälle: Sillä se ei käy #175074

    Yksi mahdollisuus on vuoto imusarjassa. Omani kärsi juurikin ontuvasta tyhjäkäynnistä ja nyki kaupunkiajossa. Imusarjan liitos vuoti toisesta kannesta.
    “Täysillä” voi kulkea jopa paremmin, kun seos on sopivan laihaa.

    vastauksena käyttäjälle: Nelkun "ahtauma" #175058

    Muita vaihtoehtoja:
    Bensapumppu, kulunut, kuumana kovilla kierroksilla ei pumppaa riittävästi. Oire poistuu pienemmillä kierroksilla.
    Tulpat, kuumana ei kipinää. Vikaa tulpassa, tai väärä tulppa. Toisinaan jos tulpanjohdon kumi peittää tulpan posliinin kokonaan, voi tulppa kuumeta niin paljon ettei sytytä.
    Ropeli on tallessa, ja ilma virtaa vapaasti ? Joskun olen saanut kutosen hyytymään ajamalla nokka peitettynä kovaa lämmeessä kevätsäässä.
    Yleensä nämä kyllä käyvät enemmänkin kylmänä.

    vastauksena käyttäjälle: 4×4 voisin #175010

    Kannattanee Trafista selvittää, millaiset todistukset pitää olla noista tukivarsista näyttää. Ainakin tuossa Barbour setissä näyttäisi olevan ihan omat takatukivarret. Ja varmaan jarrut ja jousetkin täytyisi jotenkin todistaa kelvollisiksi. Painoa tulee lisää, meneekö istumapaikka. Rakeltelusäännöthän muuttuu / muuttui juuri.

    vastauksena käyttäjälle: tuontiauto #174929

    Käsittääkseni nykyään pitää löytyä ajoneuvon edellinen rekisteriote, Suomeen rekisteröintiä varten.
    Eli ilman otetta ei maahantuonti onnistu. Kunnostuksessa alkuperäistä pitää jäädä yli 50%.

    Miten lienee nyt, kun autoverolaki muuttui ? Eli vanhoista maksetaan veroa senverran kun laskennallisesti on jäljellä.
    (Uutisissahan oli syksyllä tämä “10000eur volkkari”)
    Eli jos vie -72:sen konttorille todeten, että “vaihdoin kaikki” niin tuleeko autoveroksi se muutama kymppi mitä tuonikäisistä tuotipeleistä on pyydetty. Vai tuleeko siitä uusi 2015 mallinen ?

    vastauksena käyttäjälle: Jarrupääsylinterin kumit. #174450

    Saaneeko alkuperäisten sylinterien kumeja enää mistään ?
    Tilasin hiljattain uuden 2-piiri sylinterin, ja se ainakin on sisäkaluiltaan ihan eritavalla tehty kuin alkuperäinen.
    Ts. tiivisteet on ihan erilaiset. Pääsylintereillä on tainnut alunperinkin olla useampi valmistaja?

    vastauksena käyttäjälle: Etupenkin turvavyöt 2CV #166541

    Käsittääkseni tuo lievennyspykälä on kumottu, ei kelpaa lantiovyöt taakse enää.

    Itelle ehkä laittaisin putkesta erillisen “kaaren” siihen sisälokkarien päälle. Lokkareihin kiinni ja yläpäästä siihen ovea kiertävään putkeen tukisin. Eteenpäihän se pyrkii pysäykessä.
    Korkeus oman pituuden mukaan, ettei vyö paina kaulaan. Ja toki tukeva “veräjä” pitämään matkatavarat poissa ohjaamon puolelta.

    vastauksena käyttäjälle: Vaihteiston kunnostus (uudelleen laakerointi) #156537

    Tuo hammasvälys on selkee, mutta tarvitseeko vetopyörästölle jättää päittäisvälystä ?
    Eli laitetaanko tuonne “jälkimmäiselle puolelle” juuri oikea määrä levyjä ?
    Kattelin autojen “perän” korjausohjeita, ei ollut juuri ohjeita välyksestä. Joissain “perän” täytyy pyöriä tietyllä voimalla väännettäessä.

    vastauksena käyttäjälle: DOT vai LHM jarrujärjestelmä #173717

    Miul on ollut tuollainen 2-piirinen DOT sylinteri täysin ongelmitta käytössä vuodesta -97 ja on sitä joku käyttänyt jo sitä ennenkin.

    Keväällä korjailin levyjarrullista CV:tä, josta sitten puhkesi etujarrujen putki. Ei sitä kyllä hidastanut kuin ilmanvastus, kaltoinkohdellusta käsijarrustaan ei juuri apua ollut. Toisi sanoen jarrupolkimella ei saanut havaittavaa hidastumista aikaan.
    Alkuperäinen pinnoittamaton putki oli ilmaisesti saanut vettä päälleen jarrusylinterin telineen kautta. Koska oli pääsylinterin alta ruostunut olemattomiin. Luulisi, että olisi viimein putki kun ruostuu. Kannattaa kurkkia sinnekin toisinaan.

    vastauksena käyttäjälle: Tukivarsien erot #173391

    Etutukivarsissa ei koskaan paikkoja putki-iskareille. Tulee erillinen pala kitkan paikalle, johon iskari kiinni. Kitkalle kierteet on M7 tälle kiinnityspalikalle M9.
    Varpatapin paikka on sama kaikissa ? Paitsi isommilla jousilla varustetussa malleissa ? Eli AMI:t, AK:pakut, ACADIANE, näitten tukivarret ovat myös paksumpaa peltiä, eli painavammat.
    Ja liikkeenrajoitin on kunnollien tassu, muissa on vaan levystä taivutettu. (Vai onko kaikissa?)
    Ei ole kauheasti tunnusmerkkejä nois varsissa. Ikinä en ole vertaillut tuon tapin sijaintia.
    Millä tavalla väärässä paikassa ? Jousia ja varpoja on myös liki joka mallille omansa.

    vastauksena käyttäjälle: Tu-Jä-ke:n kokoontumiset torstaisin. #170260

    Ja taasen muutetaan. Paikaksi sovittiin ST1:n kahvio Järvenpäässä Yrittäjänkatu 1. Löytyy siis Pohjoisväylän ja Vähänummentien kulmasta.
    Aikataulu entinen – Torstaisin klo 18.00 –

    vastauksena käyttäjälle: Tu-Jä-ke:n kokoontumiset torstaisin. #170259

    Ja taasen muutetaan. Tälläkertaa takaisin “lähtöruutuun”, eli Vanhankylänniemeen Järvenpäähän.
    Osoite: Stålhanentie 4 Järvenpää. Torstaisin 18.00 –

    Kahvila on auki -20 elokuun loppuun. Eli viimeinen kerta to 31.8 sitten muutetaan taas. Ja alkaen heti.

    vastauksena käyttäjälle: Oravan erotin (Ilmanputsari) #172318

    Ite tein, tosin tuohon muoviseen suodatinversioon suodattimen ihan vaahtomuovista leikkaamalla. Sen olen pessyt ja öljynnyt aina kauden alussa. Moottoripyöriin myydään ihan tarkoitukseen tehtyä vaahtomuoviakin. Mielestäni toimii, ainakin se likaantuu.

    2CV:ssä kaasarin kakkoskurkku on pakko-ohjattu, kun kaasu painetaan matalilla kierroksilla äkkiä pohjaan hidastuu virtaus kurkkujen läpi eikä seos varmaankaan ole ihan optimaalinen ? Hienommissa kaasareissa kakkoskurkku on alipaineohjattu aueten vasta kun virtaus on riittävä.

    vastauksena käyttäjälle: Tu-Jä-ke:n kokoontumiset torstaisin. #170257

    No nyt Hyrylän Shell:kin sulkeutuu. Sovittiin siirtyvämme Hyrylän TB:lle, melkein naapuriin. Osoite lienee Hyrylänkatu.

Esillä 15 viestiä, 61 - 75 (kaikkiaan 240)