Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Moi mph
Minulla on uudet ja käyttämättömät lasikuituiset takalokasuojat hyllyssä, otin ne varalle aikaisemmin käytössä oleeseen Ami 6 Breakkiin. Ne on tehty siis Ami 6 malliin ja ovat pohjamaalattu tekijän toimesta. Laatu on museotasoa, itse asiassa ne varsinaiset käytössä olleet ovat parasta-aikaa museoautossa paikallaan. Uskon, että saat niiden kulmiin istutettua AMI-8 valot kohtuullisella työllä. Iltaisin 040-526 1373 Risto
Moi Juuso
Minulla on yhdestä Metsä-Suomi-amista pelastettu lasikuitukatto tallella. Siihen olisi myös uusi ja käyttämätön Webaston Rieviera rättiluukku varattuna, sellainen joka poimuuntuu aukiollessaan kulkimen poikittaisuuntaan hauskasti. Luovun niistä joko yhdessä tai erikseen, mutta tarvitsijalle. Iltaisin 040-526 1373 Risto
Jep Jep
Pitkään omistamani AMI-6 rekkarilla oleva Break on siis Porissa ja nykyään museo-auto.
+yksi Suomi -62 on projektina Keuruulla
+yksi Break on Hangossa, vielä käytössä
+yksi Suomi -62 rakenteilla Rovaniemellä (se Iskelmä-prinssi elokuvassakin esiintynyt)
+pari-kolme Suomi 62;sta rajanpinnassa itä-Suomessa
+ ainut -61 mallinen Suomi Ami, joka on TM:n koeajolehden yksilö, museoauto
+ monta muutaJoku saattaa olla jo ollutkin esillä, mutta ei varmaan kaikki näistä.
Ajattelin nostaa asiaa esille koska tavaraa on vielä jäljellä. Jotain on mennyt ja jotain on varattu? Mutta paljon on vielä jäljellä, vaihdossa voin ottaa DS osia tai kutosen osia (esim tekniikkaa 602/652/looda, erilliset etupenkit/takapenkit yms). Tällä hetkellä etsin 21/23 x 10/9 lämpöeristettyä palo-ovea ja kahta samanlaista kapeaa ja korkeaa kolmilasista ikkunaa (asennan ne vaakaan). Puh iltaisin 040-526 1373 Risto
Itse olen joskus pessyt hellästi bensalla kummatkin komeudet. Kun on kunnolla kuivunut arat paikat voi lakata vastaisuuden varalle ja paremman kosteuden kestävyyden saavuttamiseksi. Hiilipinnat olen hionut 1200 vesihiomapaperilla puhtaaksi.
6.10.2007, 20:13 vastauksena käyttäjälle: Rättäri jossa ratti huvittavasti ojan puolella vaikka osina! #141138Morjensta
Kyllä Brittiohjauksella olevia on muitakin, mutta niukanlaisesti. Ainakin yksi Ami 6 break -69 on ja yksi hurjanhuonossa kunnossa oleva wanhus -56. Mutta voipihan olla muitakin.
Huh huh olipa paljon puhetta suorituskyvystä ja sen semmoisesta. Kaikkea en jaksanut riviriviltä lukea, mutta tässä pari kommenttia vaikka kukaan ei nimenomaa niitä kysynyt.
Kyllä 2CV:n konetehon nostaminen on minusta ihan sallittua harrastamista 2CV-ajoneuvoillakin eikä se katso ikää eikä sukupuolta tässä tasa-arvon Suomessa, itsekkin olen kasvattanut päivittäisessä käyttökulkimessani konetehoa reilusti yli lakisääteisen (+20 %). Tämänkin muutoksen jälkeenkin ajokkini on tuntunut ihan 2CV-henkiseltä menopeliltä, silti monet menee edelleen ohi tieliikenteessä. Vetelimme ko menopelillä peräkärryt ja nelihenkisen perheemme mm Italiaa ja Itävaltaan ihan kaikessa rauhassa. Tässä mielessä olen Kooman linjoilla, kyllä harrastamisessa täytyy olla tiettyjä väljyyksiä
; makuja on monia.24 V Meharista
Suomeen on tuotu ainakin yksi 24 Volttinen Mehari, olen sen omin silmin nähnyt noin 10-15 vuotta sitten, silloin se sijaitsi tuolla eteläisessä ranta-Suomessa. Nyky sijaintia en tiedä, mutta sen löytyminen ei ole varsin vaikea toimenpide.
Kevään odottelua.
🙄
Meiltä ei taida saada. 🙄
-
JulkaisijaArtikkelit