Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Vinka on vanha nimitus puupuristimelle. Käytetään myös nimeä ruuvipuristin tai liimapuristin.
Kyllä minulla ainakin narina tuli kitkoista.
Ongelmaa selvitellessä kokeilin vanhojakin kitkoja ja niillä ei narissut.
Lisäksi paikallistin narinaa jopa stetoskoopin kanssa ja aina se narina sinne kitkaan kohti johti.
Nyt uudet on paikoillaan vähän, säätöä lyösätty ja n.300km. ajettu eikä narinaa kuulu.Sama ilmiö oli minulla kun pistin etuakselin uusiksi. Kitkat myös tilattu Burtonilta.
Hiukan sitä kitkan jousen kiristyksen mutteria käänsin löysemmälle niin narina lopui ainakin toistaiseksi. Nyt tuntuu toimivan, eikä keula ole löysän oloinen vaikka säätöä kevensi.Olen tässä nyt yrittänyt sisäistää tätä uutta palstaa ja sen käyttöä mutta ei se oikein tunnu onnistuvan.
Ensinnäkin on toivottoman hidas.
Toiseksi tuo linkki “uudet lukemattamat” tuntuu välillä toimivan välillä ei. Useimmiten ei.
Esim.tänään toimi, parina kolmena edellisenä päivänä ei.
Kolmanneksi jonkin asian/keskustelun etsiminen. Mitähän siitäkin sanoisi.
Onhan tämä vähän parantunut siitä alusta mutta silti on ikävä vanhaa keskustelupalstaa.
Mutta toivottavasti palstan toiminta tästä paranee.Itse hankin laatikollisen prikkoja Wurthilta. Maksoi muistaakseni vajaan kympin.
Tiivisteet ovat kupari/massatiivisteitä.
Hyvin on toistaiseksi pysynyt kiinni kun olen kääntänyt ne kiinni momenttiavaimella oikeaa tiukkuuteen.
Tiedä sitten onko tuo turhan tarkkaa tuohua mutta niin olen tehnyt.Laita suosiolla uusi kytkin haarukka.
Itse vaihdon viikko sitten taipuneen uuteen vanhasta vaihdelaatikosta otettuun suoraan haarukkaan.
Nyt sitten sekin tuntuu taipuneen koska kytkimen vapaaliikken säätö meni uusiksi parin ajokerran jälkeen.
Toivotaan että toimisi tämän kesän jotta tarvitse nyt heti ottaa konetta pois keulilta.Tilausvahvistus tuli sähköpostiin ja paketti viikossa kotiovelle.
Vetoakselit ja pientäsälää tilasin , postikulut oli edulliset(26€)“Tiukan vääntämisen” jälkeen lopputulos taitaa olla niin että nelkussa huuli tulee alaspain.
Niitä kun sovitteli paikoilleen niin ko. asento tuntui luontevammalta.
Meni helpommin paikoilleen ja istui paremmin paikoilleen.
Lisäksi kaivelin kellarista pari vanhaa käyntikuntoista nelkun konetta joissa brillit oli asennettu huuli alapuolelle.
Nyt kone on kasattu ja odottaa vain lopullisia kiristyksiä oikeisiin kireyksiin.
Kiitokset kaikille nopeista vastauksista.Sen jälkeen vaihdelaatikon kimppuun. Siitä pitäisi saada öljyvuodot loppumaan. Taitaa mennä stefat vaihtoon.
Sitten etujarrut kuntoon. Vaihdetaan jarrukengät,sylinterit ja käsijarruvaijerit.
Seuraavaksi etupyörien laakerien kunnon tarkistus ja tarvittaessa vaihto.
Vielä kun jaksaisi tarkistaa ja huoltaa ohjauksen.Matopyörä ja hammastanko.
Jos sen jälkeen pääsisi kasaamaan kulkimen uusien vetoakseleiden kera.
Ai niin jos vielä ennen kasausta saisi konetilan maalattua uusiksi.
Vapuksi pitäisi saada nippuun ja ajoon.
http://www.materialshop.fi/Double-Coat-venemaali” onclick=”window.open(this.href);return false;
Tuollainen löytyi pikaisella googlauksella.Tänään (13.7.) välillä Kotka-Kuopio tuli yksi sätkä vastaan Mikkelin Kenkäveron kohdalla.
Siinä kaikki 2cv-pohjaiset kulkimet.
Muita klassikoita kyllä,mm.5 Corvettea joista 3 avomallia, 4 Volvo Amatszonia, 2 kuplavolkkaria, 1 avo MG noin muutama mainitakseni.
Eli vaikuttaisi että Vette on runsaslukuisempi kuin 2CV.
Nyt pyöritään muutama päivä täällä Kuopiossa ja pongaillaan Sätkiä kylpemisen lomassa.Yhteyden pito onnistuu myös tuolla Lontoon kielellä.
Ainakin minun tiedustelut sähköpostilla osoitteeseen retrodesign@voila.fr onnistui.Retro Design pääsivu, toimii paremmin IE:llä
http://piecesdetachees2cv.free.fr/” onclick=”window.open(this.href);return false;Retro Design luettelo
http://fr.calameo.com/read/000104197372a50ac9c55″ onclick=”window.open(this.href);return false;Nyt kun kerran Burtonista jutustellaan niin kysympä minäkin jotain.
Onko kenelläkään kokemusta noista Burtonin kunnostamista moottoreista.
Näkyi heidän nettisivuilla olevan myynnissä myös nelkun moottoreita.
http://www.burton2cvparts.com/engine-2cv4-435cc-overhauled-p-4501.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Pitäisi “uusi kone” hankkia tulevan talven aikana ensi kesän rientoihin.Bakeliittilevy on paikoillaan, juuri tuon lämmönsiirtymisen vähenemiseksi.
Ja kuumana lähtee käyntiin lähes yhtä hyvin kuin kylmänä.
Ei tarvitse “kirnuta” kovin pitkää.
Kaikenkaikkiaan lopputulokseen olen tyytyväinen. 😀No nyt Vaarin nelkku käy ja kukkuu. 😀 Mutta kyllä tehtiin töitäkin. Tässä pieni kertaus.
Bensapumppu vaihdettu. (paine 0.1-0.15bar.)
Bensansuodatin uusittu.
Ilmanpuhdistin uusittu.
Kaasutin purettu ja puhdistettu. (kunnolla)
Suuttimet puhdistettu ja tarkistettu että ovat oikeat. (taulukko arkistossa)
Neulaventtiili uusittu.
Koho uusittu
Läpän asento tarkistettu. (viistetyt reunat oikealla puolella)
Läpän akselin väljyys tarkistettu. (OK)
Bensapinta säädetty.
Venttiilit säädetty.(1 imu ja 1 pako turhan tiukka)
Seos ja tyhjäkäynti säädetty “korvakuulolla” ja “perstuntumalla”
Tulpat ja tulpanjohdot uusittu.Lisäksi kaikenlaista muuta pientä huoltoa ja fiksausta.
Nyt ei muuta kuin ajelua loppukesän ajan ja jossain välissä vielä katsastuksessakin käytettävä.
Lopuksi kiitos hyvistä neuvoista. -
JulkaisijaArtikkelit