Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Se sisärenkaan kuluminen johtunee varmaankin noista koneen nyyttoneista suhteessa vanteen pyörähdykseen suhteessa päällirenkaan tempaantumiseen tien pinnan kosmeettiseen syleilyyn eli liian nopea kytkinpolkimen nosto suhteessa liian aikaiseen kaasupolkimen painallukseen saa aikaan suunnattoman liike-energian peltivanteeseen ja samassa kun edellä mainitun ilmiön huomaan on jo hätäisempi taas aloittanut kiihdytyksen vastaisen tilan eli hidastuksen niin jo sekunnin murto-osaa myöhemmin se vanne joutuu vastanyyttonien väkivaltaiseen puristukseen ja siten sisäkumi taas altistuu hiertymälle. Eiks näin o?
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comYhdyn henkisesti Akaileen näin netin välityksellä – musta sisäkumi oli kulunut päällirenkaan sisäpinnan kuvion mukaisille urille, punainen sisäkumi oli kuin uusi, lukuunottamatta naulan reikää.
Aikaiseminkin olen huomannut moista kulumista noissa mustissa kumeissa 🙄
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comMulla on Hakkapelitta 05:set 125×15 alla – ikä lähes 40 vuotta, jos ei yli => nastat on rei´issä ja jos nyt irti lähtevät, niin lähtee pala kumia mukana. Viime talvena 50 %:a sisärengastettiin uudelleen. Kulutuspintaa on vieläkin 4-6 mm:ä (ajoa talvisin noin 1-4000 km:ä/vuosi). Säilytys sisällä suulissa.
Helkutin hyvät ja pitävät (nastaa on ulkoilmassa öbaut 2 mm:ä). Meteliä syntyy, mutta sen voi eliminoida kuulosuojaimilla (ei palellu korvatkaan niin helposti)
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comMikset poista itse… oikeassa yläkulmassa on x -nappula, eikös sen tarkoitus ole antaa itse itselle omatoiminen poisto… olenko ymmärtänyt väärin?
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comOltermannin kanssa jutelleena aiheesta viime JP-kokouksessa jäin siihen uskoon, että killan varaosamyynti on nyt jo ollut jonkun “kateellisen/veroihmisen” silmätikkuna… tarkoitan, että raati on (?) asiasta keskustellut ja sille on aiheellisesti aiheesta varoitettu (siis tästä verotusasiasta).
Siinä hyvä tahto ja moni asia loppuu, kun lyödään jälkimaksuna 5:ltäkin vuodelta harkinta-/arvioperäinen verolasku killan maksettavaksi. Yhdistyksen hallituksen jäsenethän siitä joutuisi talousvastuuseen henkilökohtaisesti. Kyllä asioita tarvitsee vääntää ja kääntää, ettei olla äkkiä jälkiviisaita.
Tuen kaikinpuolin varaosien helpompaa (halvempaa?) saatavuutta, ja jos käytännössä se onnistuu killan kautta niin hyvä.
Itse olen jäävi keskustelemaan yrityksistä tehdyistä varaosakaupoista, kun en viimeisen kymmenen vuoden aikana ole pahemmin uusia varaosia ostanut (mitä nyt noita “olka”tappeja). Taloudellinen tilanne ei ole oikein antanut mahdollisuuksia upottaa “omaisuuksia” 2CV:seen (joskin omilla varaosaläjillä on ollut merkityksensä). En lukeudu niihin, jotka voivat muutaman ylimääräisen kampiakselin varastoon korjauttaa, vaan niihin jotka kierrättää käytettyjä varaosia omasta “myymälästä” (löyhä viittaus Jasun toisaalla olevaan kampiakselipohdintaan – yllättävästi 10 vuotta sitten hylätty kampi on tänään kuin uusi.)
Keskustelu jatkukoon… ilman noitarovioita.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comKen osaa sanoa onko Korpivaaran tiloissa alkuperäistä wanhusta… ehkäpä sieltä saisi kuvatuksi.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comEhkäpä suurin este näihin virallisiin välittäjähommiin on tuo meidän valtion verottaja. Mites se katsoo tuon kaltaista järjestötoimintaa. Verottaja äkkiä vaatii killan varaosamyynnin yhtiöittämistä ja siten toimintaan tulee mukaan mm. alv-velvollisuus.
Kiltahan on yleishyödyllinen yhdistys, joka ei voi tuottaa voittoa (ainakaan jatkuvasti) – taasen jos tuottaa, se on aika pikaisesti käytettävä jäsenistön hyväksi, tileillä sitä ei voi säilyttää, eikös näin ole?
En näistä asioista tiedä paljoakaan, mutta omakohtaisesti tiedän että suomalainen kateus vie sätkästä varaosat ja kaataa äkkiä hyvän toiminnan.
Tällä viimeisellä tarkoitan, että Suomessa on erittäin helppoa tehdä esimerkiksi nimimerkillä (!) tutkintapyyntö yhdistyksen toiminnasta verottajalle ja poliisille. Ottavatko vakavasti asian, se on tapauskohtaista.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comOttaisitko Kooma yhteyttä suoraan raatiin/puheenjohtajaan. Kun nuo eivät virallisesti kommentoi täällä mitään, niin pelko on etteivät asiaan nytkähdetä.
oltermanni(miukumauku)suomen2cvkilta.fi tai raati(miukumauku)suomen2cvkilta.fi
Ajattelin ny vaa et…
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comKäyttivät muutama vuosi takaperin noissa Ylen mastojen haruksien suojauksessa jotakin tahmeaa käsin levittävää ainetta nimeltään “nyrosteeni” tai vastaava. Muistaakseni väriltään vihertävää ja erittäin suttaavaa/tarttuvaa. Sekottelin sitä joskus tavalliseen alustamassaan ja ammuin lämpimänä ovien sisään, tunkeutui hyvin saumoihin ja suojaus piti=pelti oli kuin uutta.
Nyttemmin jo muusta syystä ovat nuo ovet vainaat he (poika pelaa Tähtien sota-peliä tuossa vieressä, olen vaikutuksen alainen sen minä)
Jos juku tietää aineen oikean nimen ja koostumuksen yms. niin tietonsa jakakoon.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comRaati on tainnut ilmoittaa, ettei se kommentoi täällä keskustelupalstalla mitään asiaa.
Huolestuttavaa on jos ei hommat toimi, itsellä ei ole kokemuksia ulkomaantilauksista, joten asiaan ei ole sen enempää kommentoitavaa…
Vie asia virallisesti Raadille tai kirjoita ainakin Nyytisiin, niin ehkä asia etenee… Nyytisten viimeinen aineistopäivä tälle vuodelle taisi olla 11.11.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comXM:kö se JP-kokouksessakin ollut naapurin veturi olikin… rementtia iskee 😳
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comJasu… hae pois nyt vaan, oli sen kunto mikä tahansa… ompahan taas “hyvä” syy ajella xantialla 😆
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comJames Bondista noilta meikäläisen syntymäajoilta… suoraan käännettynä “venäläistä rakkautta”. Kotimaisen version taisi esittää Reijo Taipale?? Nimi meni ohi.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comNäin on
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comKysyin katsastusmieheltä tänään tuota kitka-massavaimenninjuttua – tuumasi yksikantaan esimiehensä kanssa, että auto (tässä tapauksessa kylläkin kuljin) katsastetaan siinä varustuksessa jossa se on maahan tuotu. Eli jos (huom. sana jos) kitkat-massat toimivat oikein, mitään muutoksia ei tarvi tehdä, eikä siinäkään tapauksessa että ei toimisi – ne vaan on korjattava.
Sanoivat myöskin, että sätkä on liian kevyt kuljin iskaritesterille, joten he jättävät tulokset huomioimatta – saiskohan raati sovittua yhteisen alennusprosentin katsastusmaksuihin, kun ei meidän tarvi noita iskareita vakavasti testailla, leikillään vaan…?
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com -
JulkaisijaArtikkelit