Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Pientä saivartelua:
kuskin ovi, takaluukku? vai lisäksi apumiehen ovi? virtalukko?
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comAinahan voi ostaa halogeenit vanhoilla pohjilla tai vaihtaa itse…
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comVoin muistaa aivan väärin, mutta voisikos se olla M11x1 (Joku ihmeellinen se oli vai oliko?) 🙄
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comHuom. Tämä ei ole tarkoitettu cee4:lle kuttuiluna, ei ollenkaan – onnea kuljinkaupoille.
Kirjoitukseni koskee nykyilmiötä nimeltä eurosokeus. Tämä on hyvä esimerkki: myyjä pyytää 2000 ja ostaja tarjoaa 1200, erotushan on vain(!) 800 euroa.
Otetaan sama markoissa; myyjä pyytää 12000 ja ostaja tarjoaa 7200, erotus 4800.a -oletettavasti vakavahenkistä keskustelua ei olisi markka-aikana kavereiden kesken syntynyt.
Forssan Keitaalla kahvikuppi maksoi 2,10 euroa eli yli 12 markkaa (KUPPI KAHVIA!!!) – ja vielä joku väittää, että hinnat ei ole noussut.
Samoin jokainen myynnissä oleva sätkä on nykyisin yli 2000 euroa, kun vielä 1998-2000 samanlaisista kulkimista maksettiin sama hinta markoissa.
Sain tuolloin palkkaa noin 7500 markkaa kuussa käteen, nyt samassa työssä 1600 euroa (9600) – johtopäätös > huonot on palkat, pitänee pistää sätkät myyntiin…Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comVois taas aloittaa keskustelun siitä vanhasta väännöstä, että onko sätkä tarkoitettu ihmisen tarpeisiin vai ihmisen jälkeläisen tarpeisiin… vaan kun en aloita, vaikka niin jo taisin tehdä… joten älkää kommentoiko, keskustelu ei lopu koskaan…
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comNo nii… taisin tuossa aiemmin kaipailla minikurssia tuohon nettikuvitukseen, niinpä nyt kysäisen, että mikäs tää on ns. IPTC-taulukon caption-osaan? ja missä se on, jossain ohjelman sisälläkö?
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comAinoa lääke on hankkia kaksi viiva kolme HY.tä ja sen jälkeen unelmoida lottovoitosta, että saisi hankituksi projektiin osia ja paikan remontille… maksavat jonkin verran nuo osat, mutta niin kuin Risto O. joskus sanoi: “Hinta oli sopiva, varsinkin kun semmoinen oli edes myynnissä.”
Omalla kohdalla, kun nuo projektit on hankittuna jo vuodesta 93 asti, niin hy-positiivisuus on aika ajoin vähän pakkasen puolella… mutta kaverin sanoin “Mää nousen vielä täältä mudasta”.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comPunaisten autojen poisto – ilmoitettu Kuusankoskelle, koskahan hakevat???
3 x Opel (2 x Kadett, Rekord), 1 x Citroen (BX) ja 2 x Fiat (Ritmo, 128)…
Ja seuraavana odottaa 3 x Opel (Rekordit), 6 x Citroen (2 x HY, 4 x 2CV),… ja ainoaksi ajoneuvokseni jää Volvo 745,… aaaaaaagh, onneksi vain painajaisunta tätä loppu,… eivät tule edes myyntiin….
Moi
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comYmmärrän ymmärrän – väärä sivusto ja liian lämmin syksy.
Metallimies vieköön muiden projektien ohella.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comPorin torilla joskus taannoin tapasin miehen, joka kertoi miehestä, joka pisti wanhuksen käyntiin sellaisella vetonarulla… taisi olla miehellä veivin pätkään kiinnitetty puulautanen, jossa oli vetonarulle ura. Samantapainen systeemi kuin esim. miehen omistamassa ruohonleikkureissa, sillä erolla että kyseinen osa irtosi paikoiltaan kun miehen wanhus sätkähti käymään.
Ei kuulemma tarvinnut paljoa voimaa ja ohikulkijoille sai hymyn huulille…
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comVoiko jousituksen säätää kohdalleen nostamalla sätkän tasamittaisten pöllien päälle ja pistämällä jokaisen pyörän alle henkilövaakan. Vaakasta sitten katselee lukemia, kun kiristelee jousivarvoista maavaroja. Eikös maavara silloin ole sama kummallakin puolella, kun kilot on samat? – tyhmiäkös taas kyselen –
Ei taita mennä ihan näin vai meneekös sittenkin, ainakin ehkä…
Eteen esim. 36 sentin pöllit ja taakse 40 sentin – ja vaa´oissa on lukemat;
x = y ja z=v, eiks jee 😉Näinhän ne suunnilleen tekivät tehtaalla sätkän jousituksen esisäädöt.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comMalli “raaka peli”:
Rälläkällä varvan pää kierteen kohdalta varovasti halki ja uudet päät vaseliinin kanssa paikalleen.
Kierteen suojaus vaseliinitäytteisellä muoviletkulla.
Muuten miksei varvanpäässä voisi olla pieni laakeri rautojen (tapin ja pään) välisen kontaktin välissä? – tyhmiäkö kyselen –
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comMassa on “vain” renkaan liiallista liikkumista estävä jousitettu paino, ei ymmärtääkseni vastaa iskareita.
Massat löytyy vakiona mm. nelkuista, joissa on putket / wanhuksista, joissa on kitkat.
Kutosissakin niitä on.
Niistä kutosista, joista ne puuttuu osassa on valmiudet. Takatukivarsissa jarrukilven takana on “teline”, jossa on kaksi reikää. Etutukivarsien osalta reiät löytyy (?) siitä osasta jossa on pyöränlaakeri.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comLiittyen asiaan:
Käykö etupään iskarit taakse, kun on isot jousipöntöt?
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comPistä ovitiivistettä luukun ja tiivisteen juuren väliin, siis siihen ulkopuolelle eli näkyvään osaan. Tiiviste “vääntää” luukun omaa kumitiivistettä vähän alaspäin ja näin ehkä auttaa, jos auttaa. Yksi uittava kohta on pyyhkijöiden akselien läpimenot, niihin voi leikata sähkökaapin läpivientikumeista hatut.
Perskule kun on vaikea selittää, kun kaksi kuvaa riittäis.
Ens vuoden Lihasulaan, JP-kokoukseen 2CV-nettiopetusnurkka.
Mullakin on kuvia läjäpäin tässä koneella, mutta kun on avuton näissä kuvien käsittelyissä, -tallentamisissa ja esilletuomisissa…
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com -
JulkaisijaArtikkelit