Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Mää vetäsin katon auki tuossa takapihalla ja istuskelin ilta-auringossa muutaman minuutin katto auki, on se vaan upeeta…
Jos sittenkin kesän antais olla Eemelin liikenteessä…
Toisaalta katto on kanatuksiltaan etusyrjältään rikki ja lompsa tyhjä, että jos ei itse avaa, niin joku rekka siitä hetkessä tekee batmanviitan… ja tietysti sateella
🙁Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comNiksit, kommellukset ja opettavaiset tarinan pätkät, käsittääkseni on kohteena.
Muu kuulukoon tänne – “juttelu”puolelle. 😐
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comTalvi on ohi ja sätkä saa mennä seisontaan viimeistään tän kuun lopulla. Ei ajeta vappuna, ei juhannuksena, eikä sateisena heinäkuuna – liikenteeseen taas siinä loka-marraskuussa, kohti lunta ja suolaa. Mitä sitä sätkällä kesällä tekee, talvella on liukkaampaa… 😉
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comTässä tuli muutama vuosi sitten, vilkutettua sätkän ohittaneelle autolle valoja, kun ohitti tuplasulkuviivan kohdalla ja todella pahassa ylämäessä. No siitähän ohittaja suovaantui ja alkoi ajaa sellaiset 70-75 km/tunnissa vauhtia 100 kilsan alueella… no sehän mulle sopi, siinä sitten imussa annoin mennä sellaiset 15 kilsaa, kunnes “karvanoppa” otti ja häipyi liittymästä oikealle.
Hei huomasin, että tämä on 100. viestini, hiphurraa tai sitten ei, miten vaan.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comNykypäivänä saapi olla varovainen, kun tuosta toisesta osapuolesta ei tiedä. Ja voipi olla että sillä on magliten tilalla puukko, kirves, haulikko tai kännykkä. Jaa miksi kännykkä – no sen avulla saa selville sinun henkilöllisyyden tai ainakin kulkimen omistajan – sehän on nykyisin helppoa, tekstiviesti numeroon 12345 ja paluupostina tulee koko omistajasuvun tiedot nimineen ja osoitteineen… ja sitten esim. illan pimetessä kylään ja jos ei muuta niin renkaat tyhjäksi. (-> Työkaverin hain tässä taannoin töihin, kun oli edellisenä iltapäivänä vähän huomattanut ajoneuvollaan nuorisomobiilia liikenteen vaarantamisesta). No tällä kertaa selvittiin neljällä ventiilillä ja pumppausoperaatiolla.
Niinhän se menee “Ollaan varovaisia tuolla ulkona”
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comMuutos kannattaa tehdä vaiheittain: kutosesta ensin nelkuksi,nelkusta 18 heppaseksi ja 18 sitten 12 heppaseksi.
Vaivaa ja rahaa säästämättä 😀 😉Muistan joskus taannoin WW-Helgen tuumailleen, ettei noissa 12 heppasissa ja kutosissa ole oikeastaan mitään samaa, muistanko väärin???
Pikkulistaa erilaisista osista: puskurit, lokasuojat, konepelti, valopukki, sähköt, kone, loota, jarrut, vetarit, iskunvaimennus, katto, kori, ovet, penkit, mittaristo, ratti, takavalot, takapelti, lukot, rintapelti, polkimet, yms.yms.
Kiva ajatusleikin aihe… enemmän olisi haastetta kääntäen – mitkä osat ovat samanlaiset? ❓ 🙄 ❓Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com@samu wrote:
Ostan sätkään pyöreän halogeeniumpion (sisään päin kovera lasi) tai 2 muun mallista halogeenivalaisinta. Puh. 040- 5213256 ❓ 💡
Samun alkuperäiseen asiaan ei taida olla kellään mitään sanottavaa… Eikö edes Nameonella ole umpioita myydä?
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comKun puhutaan asiasta, niin silloin ottanen esimerkin asian vierestä:
Normaalihuonesähkö on 240 volttia ja laskennalliset tehokestot 1,5 ja 2,5 neliön piuhoille on 10 A ja 16 A => lieneekö tuolla mitään tekemistä sätkän valojen kanssa… ja onkohan tuolla toisaalta muutakaan merkitystä, kuin että
1,5 neliön piuha lämpiää…Valojen kirkkauteen vaikuttaa oleellisesti se, että leikkiikö rockmuusikkoa illallakin eli ne aurinkolasit – ne ensin pois päästä, sitten 2,5 neliön kolmijohtimellisella kumikaapelilla (jatkojohtomalli) releeltä/sulakkeelta lampulle, sitten se tärkein = valopukin asiallinen maadottaminen esim. 20-30 neliön piuhalla, miinuspuolellahan tavallisesti epähuomiossa säästetään.
Omakohtaisesti todettu, että kun valopukin maadoitus on huono (lue puuttuu kokonaan), niin valopukin nivelissä leiskuu salamat ja jopa katoaa koko härvelistä sähköt.
Mulla on kytkentätauluna sätkässä BX:n sulake-/rele-/puihamysteerio ja johdotukset kulkee teemalla “korin ulkopuolella 2,5 neliön kumikaapeli ja sisäpuolella saman koon muovilanka. Lisäksi 12 vuotta takaperin oli aikaa kytkeä taulu, niin että ulkoa tuleva johto menee ensin mysteeriin, jossa se vaihtuu sisäjohdoksi (ja päinvastoin). Ja nyt se opetuksen sana: “Älkää hel****ssä kukaan tehkö samalla tavalla – piirikaavio on neljä A4:sta ja johtoa on muutama sata metriä ja mitäs sitten kun tuo kaavio menee hukkaan tai joku muu kuin minä korjaa sähköjä???
Hyvää keskustelun jatkoa kaikille asianomaisille
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comLakatkaa nyt jo isot ihmiset! Soittakaa toisillenne tai kirjoittakaa kirje, mutta muistakaa, että rakkauskirjeen muotoon, niin ei pysty ihan pahasti sanomaan…
Niin kuin olen sanonut ja tässä tapauksessa taas lukenut – meitä onneksi on joka junaan ja asemalle. Hyvät suutinjatkot teille.
nimim. “Eihän tämä minulle kuulu ja siksi juuri osallistun”
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comTarkoitin tuota paperiversiota, eli ihka oikeaa Nyytistä – tuli vaan kirjoitettua tänne, mutta nyttemmin viestini on mennyt kuulemme myös Nyytistäjälle – kiitos teille kaikille.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comKyllä nämä killan sivujen keskustelut ovat mielenkiintoisia… ne on aina pakko lukea läpi, ihan jo sen vuoksi, että ikinä ei tiedä mihin seuraava vastaus asian vie – nytkin vauhtipyörä-ilmanputsari-kuvat-palstalla-kuvapalvelut-turboputki-???
Jatkakaa arvon herrat, mielenkiintoista luettavaa – muuten miksei Jasun viestin kuvat näkyneet, vaikka oli jonkin BBCoden salakielen mukaisesti esitetty? tarkoitan hakasulku img hakasulku???
Voisiko joku ihan omalla palstalla esitellä esim. juuri tuon BBCoden saloja
… 😯Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comAnnetaan poikain (?) ajella, tuohan on sitä 2CV:n alkuperäistä tarkoitusta vastaavaa toimintaa = hyötyajoa ja ihmisten siirtoa… ei muuta kuin ajoon ja toivottavasti perille asti, tervetuloa Suomeen.
Täällä sitten voit vikoja etsiskellä = jos olet uusi tuttavuus 2CV:n kanssa, niin ota MasterCard tai Visa mukaan ja hyvät eväät… 120 km/t onnistuu hinauksessa, (toivottavasti ette noin nopeasti tule kohti Suomea), realistisempi vauhti on ehkä 80 -100 km/t = eka ylämäet ja toka alamäet kera myötätuulen…
Hauskaa luettavaa, ja varsinkin nuo oivat ehdotukset tarvittavista osasista. Mukaillen lastenkirjaa: “Mistä on pienet käyttösätkät tehty? Niianneista rungoista, nippusiteistä, sähköjohdon pätkistä, jeesusteipistä, surrauslankasta, niistä on käyttösätkät tehty.”
😀Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comKiitos
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comolenhan käsittänyt oikein, että sivupalkissa oleva pieni täplä ( nyt esim. tapahtumien kohdalla) on päivitysmerkki?
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comPientä lisävastoinkäymistä; avaimet hukassa ( ohitan virtalukon ), jäi syksyllä takalaatikkoon omena ( tuuletusta ) ja kolmas juttu – talvirenkaat hukassa. No onhan tässä koko yö aikaa.. nii juu oli valotkin kadonnut (sulakkeet taisi sulaa => latausrele antoi ekat kilometrit reipasta 20-25 volttia, mutta tokeni “lämmettyään”… ja tämä harrastusko tylsä
Huoltoasemalla kaveri naureskeli, että kyllähän nyt tulvat ymmärtää ja vielä senkin , että Ahvenanmaalla sienet kasvaa, mutta että tuommonen on liikenteessä. No aurinko paistoi ja nurmikko on vihreä, joten voisiko paremmin olla ( ehkä nuo tiet saisi olla vähän sulemmat )
Nii juu nr.2 oli noista jarruistakin tullut semmoset ABS-oloiset… ei ihan parhaassa terässä = käytön puute.
Huomenna Lihasulassa nähdään 8-D
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com -
JulkaisijaArtikkelit