Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Porin Jaoksen puolesta toivotan kaikille Kiltalaisille ja muillekin maanpäällisille oikein rauhaisaa Joulua ja turvallista 2CV-uutta vuotta 2005
JMK
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comKestääkö tuloputkessa tietokoneen puhallin? Olisi aika mukavankokoinen fipperä…
Toisaalta niitä on tarjolla tuossa käytettyjen osien kaupassa 1-2 euroo pala ja jos kuukauden kestää kuumaa, niin kustannukset olisi noin 2-4 euroo kuussa = 8-16 euroo talvi… ei paha – jatkuvassa käytössä. Jos vain ajelee kerran kaks talvessa, niin eiköhän yhdellä fipperällä koko talvi suju… taisin alustavasti vastata jo omaan kysymykseeni… kyselenkin mot-tietoa, ei mutu.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com15 talvee ajelin, kelillä kuin kelillä… “ainoa” huono muisto on muutaman vuoden takaa JP-kokouksesta kun oltiin lähdössä, pakkasta 36 ja eihän se sätkä ihan omin avuin sieltä pakkipaikalta lähtenyt, mutta se ongelma => öljynpainemittarin juuri hajosi 15 kilsan jälkeen ja alkoi suihkuttaa öljyt ulos, siinä sitten 5-10 kilsan välein kaatelin lisää öljyä koneeseen ja tuhosin luontoa välillä Lihasula-Pori… Kullaan kohdalla (30 kilsaa kotiin) palo hermot ja päästelin kotipihaan asti, taisi ottaa nokkiin kone kun jo heti parin vuoden kuluttua meni vaihtoon = tuli lastuja öljyn mukana ulos…
Jaa miksikö en enää ajele, en säästääkseni maallista mammonaa, aikansa kutakin, vaan aloin säälimään meidän pikkuväkeä, aamulla kun piti kouluun ja tarhaan lähteä, niin oli pakko pukea tuplavarustus… eihän se sätkän lämmityslaite ala toimia kuin vasta noin huhtikuussa…
Nyt ajellaan kovakattoisella, ja oikeastaan koko ajan ottaa päähän… kyllä mä vielä joskus ajelen tehtaan alkuperäissuunnitelman mukaan eli halvalla ja aina…
Jos oikein syvällisiä mietitään niin miksi säästää materiaa, eihän meistä täältä lähtiessään kukaan mitään mukaansa saa aj usein vielä keräämämme aarteet ovat vain riesa jälkipolville… joten miksei nautita nyt? Totta on tietysti ne yksittäistapaukset, jotka ovat saaneet sätkäriippuvuuden siirrettyä seuraavillekin sukupolville, siihen pyrin minäkin, mutta miksen nauttisi itse. Useimpien kohdalla luulen olevan tosi, se totuus, että ei enää viitsitä ajella sätkällä = eturauhanen alkaa “huutaa” kylmästä penkistä jne. Myöntäkäämme totuus ja ottakaamme sätkät liikenteeseen…
Edellä kirjoittamani oli puhtaasti provosoivasti kirjoitettu, enhän minä noin ajattele… kaukana on ne ajat kun kovakattokulkijoille sätkätapahtumissa jäynää tehtiin = nyt ei edes uskaltaisi, saati saisi ymmärrystä teoilleen.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comMainiota, meillä on uusi webmasteri, eikö?
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comVesku… ei täällä saa puhua muista ajoneuvoista, heh-heh.
Paaliin on menossa yksi lähes täysin hyödynnetty Rekord C -67 (sisäkattoverhoilu pitää irrottaa (missähän senkin saa jatkossa säilöttyä) ja konepelti on ok) ja Kadett E -87 = eturunko repesi ajossa osittain irti = ruostevauriota) (kadetista nyppään tarpeelliset osat irti ennen paalia = meidän kolmas kuljin on tällä hetkellä Kadett E -89 farm.)
Tontille jäävät Opelit edustavat ehkä yhtä mallia automaailman helmistä eli:
Rekord C Coupe -70, ajokunnossa, takapään puslat murenee, 1.9 koneella
Rekord C -69, ajokunnossa, neliovinen, rattivaihteinen, 1.7 koneella
ja
Rekord C Coupe -67, ajokunnossa, sama puslavaiva, 2.2 ruiskulla (Tämä yksilö on kaverin = säilytyksessä)BX.ä kävin eilen käynnistelemässä, kaasariin kun kaatoi bensaa niin kävi kauniisti, mutta omille liemilleen joutuessaan hyyty, ettei vaan olisi naapuri käynyt “kusella” tankilla = sellaisia on ne sukulaiset. Kaasarissa oli ainakin vettä (?). Mutta niin kuin edellä kirjoitin, niin nyt tehdään hydr.puolen osista uusi halkokone.
Paaliin pistän myös muutaman sätkän vanhan (lue erittäin huonon) korin ja korin osia… näillä ei tosiaankaan ole uusiokäyttöä, ei sellaista sotaa tulekaan. Saan Kaminat parempaan suojaan (Niitä on kaksi).
Pojan Fiat 127 ja metsään ilmestynyt Fiat Ritmo saa mennä myös kiertoon.
Jimmi
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.compakkohan tänne on kirjata, että sini-sininen…
dollyvärityskin käy => www-citroen2cv.info ja sieltä dolly…jotain höpinää feikistä, mutta väritys on hyvä…Moi
Jimmi
ps. ei muuten kelvannut BX kenellekään, joten nyt rakennan halonhalkaisuvehjettä… katsos kun löytyy toi hydr.pumppu ja muutama vihertävä painesäiliö ja vielä joka pyörässä on työsylinteri…Myllykin on “vain” 1,4 litranen… visioita, visioita… edellinen versio halkokoneesta on tehty vanhasta leikkuupuimurista ja on toiminut noin 10 vuotta ok. JA OLIS MUUTEN MYYNNISSÄ KIINTOKUUTIOITTAIN POLTTOPUUTA, valmiiksi trukkilavalle asennettuna… sanoisin 30 euroo per lava, 1-1,2 kuutioo, eikä ole mitään heittokuutioita…
Bx kun ei kelpaa, niin ei kelpaa… sääli hyvää beksiä… no väri oli punainen, eli ei jäädä suremaan. Samassa läjässä pääsen eroon muutamasta Opelista ja Fiatista, joita on jotenkin kummasti tontille kertynyt… ajattelin paalata pari kaminaakin, siinä ohessa, mutta onneksi kaminoiden kohdalla asia oli vain uni… vai oliko?
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comMobilistilehti vihdoin ja viimein kirjoittaa 2cv:stä, ja me kaivelemme asiavirheitä – korjatkaa ensi numeroon. Minusta juttu oli hyvä, kuvat kauniita, Helgellä komjat haalarit…
Mulle on tullut tuo Mobilisti iät ajat ja eipä pääse kehumaan julkaisun 2CVkirjoituksilla, ei edes kuvilla vuosien varrella – ei muuten löydy juttuja Kaminasta, muutama kuva löytyy…
Hieno juttu – hyvä 2CV!
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comPoriin tuli maanantaina 😳
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comPäällimmäisenä tulee mieleen omakohtainen kokemus 2CV Ami 8: Asensin kiireellä (mitä se on?) ennen Nurmesta koria runkolle (Ami 8:n (ei super)) ja mites kävikään – kori ei mahtunut takapyörien väliin – jostakin papereistani (pitänee etsiä) löysin syyn, Amin raideväli on takaa kapeampi (olisko ollut 2 senttiä) ja ei muuta kuin vielä isommalla kiireellä takatukivarret vaihtoon (samalla meni tietysti jarrutkin uusiksi). Takatukivarsien kohdalla ainoana ideana uusiokäytöstä olisi rakentaa sellainen tukivarret sisäänpäin-pyörät lähekkäin versio = ns. kolmipyörä.
Laakerit on isot edessä ja takana, vetoakselien päät karkealla hammastuksella, jousipöntöt isot, kallistuksenvakaaja edessä, takaiskarit lyhyt (iso pönttö vaatii tilaa), campereista ja kumpereista en tiedä = pyöriä ei syö,…
Eikös killalla ole arkisto kera hoitajan, oliskohan siellä tietoa… kysy Oltsu-EEA:ltä tai WW-Helgeltä.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comKuolleena syntynyt ajatus… unohdetaan 😥
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comAjelivat tuossa Helsinki-Tampere tietä melkein Hesasta Tampereelle asti ilman öljyjä (80-90 km/t) ja auto kesti… Taisi olla Puskuri -ohjelma…
Helkutin pieni tuubi geeliä ja kova litrahinta, mutta taitaa toimia??? Vanhalle koneelle tarkoitettu.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comTähän soppaa pistän oman lusikkani;
Miten olisi, että kun myydään 2CV-tavaraa ilmoitus on vapaamuotoinen, kuten esim. “Myydään 2CV:n pakoputki”.
Mutta kun myydään esim. vaikka Arabian astioita, niin laitetaan ilmoituksen otsikkoon “Myydään Arabian astioita”, eipä tarvisisi vannoutuneiden 2CV-persoonien lukea näitä ollenkaan, kun säästetty aika on omaa aikaa.
Tuskin tänne nyt liikaa ilmoituksia tulee, yllä oleva teksti kannattaa lukea pitkin ja narskuvin hampain. Hyvää päivän jatkoa, meillä on kaikki vielä hyvin, kun ongelmat pysyvät tällä tasolla, eiks jee???
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comMiten olis armon herrat, jos vaikka ottaisitte näiden sivujen päivityksen harteillenne ja sitten heti alkutoimiksi perustaisitte osaston “Myydään mitä sattuu nurkista löytymään – ei kylläkään sätkän osaa, mutta luovuudella ne voi jopa sätkään asentaa”. 😆
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com“Jatkossa sivuston päivitys tulee seuraamaan pääsääntöisesti Nyytisaikataulua tai jos kiireellisiä muutoksia esiintyy, tarpeen mukaan.”
Päivittäkää näitä sivuja… varsinkin tapahtumakalenteri raahaa ja pahasti…kohta taas Oltsun terveiset aloitussivulla on ajankohtaiset… enää puolivuotta…
Pärepitsikuppi lähestyy…
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comKyseessähän oli purkamo ei paikallinen sitikkaliike… ei muuta kuin hakemaan……. ne joilla on rahaa – mulla ei. Harmi.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com -
JulkaisijaArtikkelit