Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kirjoittaudu sisään, avaa kyseinen viesti, viestin oikeassa yläsyrjässä X.
Paina X ja vastaa seuranneeseen kysymykseen kyllä. Johan lähti viesti bittitaivaaseen.Moi 😀
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comYlätiivistesarja kuulostaa oudolta, mutta tarkoittanet venttiilikopan tiivistettä (2kpl), imu- ja pakosarjan tiivisteet (2kpl kumpiakin), venttiilien steflonit (4kpl), venttiilivarren silmälasitiiviste (2kpl). Onko muuta?
Kyseleppä näitä erikseen, kyllä niillä pitäisi olla, myyjillä meinaan, ja ties vaikka löytyis Motonetistä. Ja oliskohan Helgellä, varaosat@suomen2cvkilta.fiJimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comToistan; Ruotsi käy eli hyvä ! vaihtoehto. 😀
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comPronssiholkkien tekijä löytyykö Tuusulasta? Entäs niiden hinta/materiaalikustannukset?
Luulisin niillä olevan jopa markkinarakoa, kun tuntuu aivan helvetin tyhmältä heittää 20 euroa per tappi noille ns. virallisille osatoimittajille, varsinkin kun tavara on jo valmiiksi sököä.nimim. “Kyll väljä hyvä o, mut ei väljempi ku vanha 🙁 “
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comOnko 20. tulossa Suomeen, jos on, niin onko kaksi kokousta liian liki maantieteellisesti ja ajallisesti? Mulle sopii Ruotsi, onpahan lyhyt matka.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comMikaVee, hanki GS:n rattiputken pätkä (noin 30 cm:n tanko, jossa nivel kummassakin päässä) ja hitsaa siitä nivelosa (se jossa lukitus ja poorit samat kuin 2CV:ssä) 2cv:n rattiputken alapäähän. Hyvää hitsaria kannattaa käyttää.
Matopyörän päähän tuleva osa on 2cv:n osaa vastaava mitoitukseltaan.
Ainoa harmi on, että GS:n rattiputki tai oikestaan -tanko on noin ½ mm:ä
sätkän rattiputken sisämittaa pienempi (muistaakseni).Omani on toiminut mainiosti jo yli 10 vuotta. Hyötypuolia on myös se, että runko saa vähän jopa notkahtaa ja silti rattiputki pysyy turvallisena.
Nivel “hukkaa” putkeen kohdistuvan väännön. Keulakolaritilanteessahan sätkä on suunniteltu niin, että moottori-vaihdelaatikkosysteemi syöksyy kulkimen alle ja rattiputki nousee/vääntyy kohti tuulilasia, oletan yksinivelisen putken toimivan samoin. Jos olen väärässä, muut oikokoon ajatuksiani.Edellä mainittu on kylläkin LAITON ja vastuu on täysin sinulla, omasta putkestani otan vastuun itse.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comNämä herrat ainakin ovat ilmoittaneet omaavansa kyseisen kulkimeenkin sopivia osasia, puhelinnumeroita en valitettavasti tähän kirjaa, ilmoittavat itse jos haluavat…
Jos et ole jo jäsen, niin liity Suomen 2cv-kilta ry:hyn, jäsenlehdessä varaosailmoituksia ja killan jäsenillä oma varaosapankki.Nimi ja paikkakunta:
Jukka Isomäki, Vaasa fin2cv@suomen2cvkilta.fi
Helge Inkiläinen, Hämeenlinna varaosat@suomen2cvkilta.fi
Erkki Rajala, Salo kiltakapteeni@suomen2cvkilta.fi
Markku Holappa, Tornio
Henkka Castren, Hesa
Kimmo Erola, Turku webmaster@suomen2cvkilta.fi
Ilkka Waloranta/-rinta/-vast., Hesa 040-7504256
Veikko Jousmäki, veikko@neuro.hut.fi
Timo Kosonen, Lahti timo.kosonen@phnet.fiToivottavasti ja luultavasti heiltä joltakin kutosen tukivarsi löytyy.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comVaihtaa nyt jo se tukivarsi herran jumala. Henkihän siinä menee kun joutuu tekemään ylitöitä illat pitkät että saa ostaa uusia JO VÄLJIÄ olkatappeja. Eikä perhekään tykkää. 😀
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comKysäses kiltakapteenilta -> kiltakapteeni@suomen2cvkilta.fi
Asuu muuten Salossa, siellä sua lähellä. Ja hyvää Jussii…Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comKoneiden erot:
startti käy
laturi käy
huohotinmysteeri käy
öljynlauhdutin käy, kylläkin pienempi, mutta ehkä hyvä nin Suomessa
koneen etukiinnitykset käy
laturin tuulipelti käy
lämmönvaihtimet soveltaen
ilmanputsari käy, kumikäyrä vaihdettava, jos 2-kurkkuinen kaasari
bensapumppu käy
kärkikotelo käy
puola käy
poikittainen pakopönttö menee vaihtoon
vipperä erikokoinen
etutuulipellit erikokoiset, nelkun vipperä pienempi (8-lapaa) kutosen (9-lapaa) verrattuna (vipperä kylläkin käy, mutta puhallusteho putoaa
imusarja 2-kurkkuiseen kaasariin eri kiinnityssysteemillä, muistaakseni 1-kurkkuisen imusarja käy
eturitilä erilainen, 4 3-pulttinen, 6 4-pulttinen
vauhtipyörä käy?
kytkin sama nelkussa kuin vanhemmissa 6-koneissa
nelkun vaihdelooda käy, kylläkin välitykset muuttuu, asiasta keskustelua
tällä palstalla
kärjet samat, konkka ehkä eri, tai ei taida ollaehkä tästä apua sinulle on, moi.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comKone sopii vaihdelaatikkoon, ja oheislaitteistakin osa, mutta sitten ne itse konetta koskevat jutut;
… vaihtoon menee mm. sylinterit, männät, venttiiliohjurin varret, kampiakseli, taitaa mennä myös nokka-akselikin, ja kannet, imusarja, kaasari (1-kurkkuisen tilalle 2-kurkkuinen, ei pakollinen muutos)…koneenlohkot ovat sylinterien kohdalta erilaiset, muokattavissa, en tiedä ???
… Ja rahaa palaa aivan älyttömästi.… Halvempi tapa on ostaa kutosen kone nelkun tilalle kaikkineen sälineen, kyllä tälläkin palstalla myyjiä löytyy.
… jos rakentelu ja virittely kiinnostaa, eikä ole rahasta kiinni, niin eiköhän sinne keulan alle saa vaikka poliisi-BMW-moottoripyörän koneen 😆
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com12 hv = 3 pulttia imupakosarjassa per puoli
13,5 hv samoin (lisähepat kaasarilla)
18 hv= 4 pulttia per puoliJimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com -
JulkaisijaArtikkelit