Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Joku hiljaisuus siihen iski – piti hakea multa tuulilasin ympärystää ja pätkä katon reunoja… Ei oo kuulunu muutamaan vuoteen hakijaa, onneksi en sahannut koria valmiiksi palasiksi.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comMikä tilanne, jos jätät kaikilta huonoimman kierroksen pois?
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comVäliaikatuloksia kehiin…
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comTuo valuosan alapuolella on peltikuppi, yhdellä ristipääruuvilla kiinnitetty tuohon valuosaan. Se irti, eli putoaa putkea pitkin alas. Sitten siellä on rattilukon vastakehä, se, jossa on ne kuusiokoloruuvit. Vastakehä on kaksiosainen 2CV:ssä, (dyanessa hitsattu kehä rattiputkeen) ja se irtoaa ihan käteen asti.
Rattiputken alapäästä pultti pois, ja nykäisy ylöspäin, jolloin rattiputki tulee ylös koko matkaltaan (katto pitänee avata :-)).
Sitten tarkastaa rattiputken alapään boorit. Niitä pitää olla ehjänä myös lukituspultin yläpuolella, jos ei ole, niin putki vaihtoon. Samalla kannattaa tarkastaa poikittaissuunnassa oleva halkaisu, ettei siinä ole hiusmurtumia nähtävissä (mahdollinen katkopaikka).
Yritän löytää ehjästä ja rikkinäisestä putkesta kuvat arkistosta tai Rämisevän varastoista.
Yhden kuvan löysin eli boorit ehjänä, joskin alin osa temmottu töttörölle. .Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comKannattaa talvella tarkastaa, että boorit on ihan oikeasti olemassa. Rattiputken alapäähän tulee iso voima pienelle alueelle ja se voi kulua töttöröksi. Rsttiputkea rasittaa mm. rungon liike/väsyminen/katkeaminen.
Omaani takavuosina korjasin kiristämällä. Katsastuskonttorilta t tullessani sätkällä olikin oma tahto – mentiin suoraa, vaikka minä halusin oikealle. Tasoristeyksessä tärähti niin, että “boorit” petti.
Ei pelottelua, mutta kannattaa tarkistaa. Niksi-Nyytisissä on hyvä korvaava osa sen onnettoman pannan tilalle. Siihen kun vielä pistää lukituspultin matopyörän pulttiuran kohdalle niin avot.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comPenkin kumi on myös hyvä avausklipsun päälle…
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comTervetuloa joukkoon. Meillä täällä Porissa on ollut vähän hiljaista talviaikaan. Toiminta on keskittynyt minun maatilalle, Rämisevän Rättärin maatila tuolla Pomarkussa. Minulla 2CV-tietoutta ja varaosia 2CV:stä on kertynyt vuodesta 1986. Nykyään noita kulkimia on omistuksessani kymmenkunta, joista puolet dyaneja.
Poikani Konsta on Porin jaoksen jiipee.
Nähdään kevään ja kesän aikana. Terveisin Jimmi Kivistö, juridicus, PoriJimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comJiipeet ja jaoslaiset
Olkaa aktiivisia. Jos jiipee ei ole saanut jaospostia, niin ehkä tietosi on päivittämättä killan jäsenrekisterissä. Ota yhteys matroonaan tai päivitä yhdistysavaimessa tietosi itse.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comJiiPeille, alustajille ja raadille lähtenyt tänään sähköpostia kokoukseen liittyen. Olkaa aktiivisia.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comKaino juridicuksen pyyntö: Voisiko aloituspäivää muuttaa, kun tuona samaisena päivänä on JiiPee-kokous?
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com24.7.2021, 11:23 vastauksena käyttäjälle: Moottorin valmistusvuosi sarjanumeron perusteella? #275362Mulla on nyt tiinassa
A06/664
nr.GW 02012717
Loppupään, mutta minkä vuoden? Neljäs numero kun on ykkönen, ja silti on vm.85-90?Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comP-tiiviste ulkopuolelle tiivisteen ja oven pokkauksen väliin. Toimii.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comApuahelpin taitto ja painatus on viivästynyt monesta syystä, ja siksi sitä ei ole vielä toimitettu jäsenistölle, eikä muille tilaajille. Toivottavasti se saadaan jakeluun lähiaikoina.
Hyvää sätkäilykesän alkua kaikille toivottaa juridicus Jimmi
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comTänään jäänee multa väliin, kun on perheen kanssa olutmaistajaiset… Kippis.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.comWanhusten waalijoilla on kirjasto. Nyytisissä Kärppiksen yhteystiedot.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com -
JulkaisijaArtikkelit