Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Sieltä öljyputken juuresta se vuoto löytyi. Kuparilla tarkoitetaan varmaankin putkitöistä tuttua helmeä/oliivia?
Tää olikin jo huomiselle suunnitteilla. Se “hetki” lienee max. pari minuuttia lämpimälle koneelle? Kylmälle varmaankin vähän pidempään
Kiitos. Ja juurikin oikealta, eli “hantin” puolelta. Vuodon paikallistaminen on kyllä haastavaa, kun sitä on ollut jo pidemmän aikaa ja öljyä on levinnyt konetilan alapuolella lähes joka paikkaan. Mutta kuten sanottua, pesulle ensin.
^
Kiitos!Päätin kuitenkin testata tuon Franzosen huohottimen, enkä luottaa omiin oletuksiin ja mielikuviin. Tein oman “manometrin” jo täällä palstalla hyväksi havaitun mallin mukaan, ja kokeilin sitä tänään. Alipaine nostaa LHM patsasta 9 mm kumiletkussa 18 cm asti tyhjäkäynnillä. Kierroksia nostaessa patsas laskee alimmillaan kymmeneen senttiin. Eli kyllä kampikammiossa alipainetta on. Toisin sanoen, väärää puuta on tullut haukuttua. Tuo kampe tuntuu toimivan.
Sen sijaan öljyn tiputus on ennallaan. Käydessä yksi tippa per 10 sek. Ja vain käydessä. Edestä katsoen vasemmalta, moottorin etuosasta.
Seuraavaksi kone pesulle, ja seurattava mistä tipat tulee. Epäilynalaisia kohteita? Työntötangon juuresta? Lauhduttimen putken kiinnitys lohkoon? Venttiilikoneiston öljyputki? Joku muu, mikä?Asiaan liittyvä uusi kysymys. Voikohan Franzosen (keltapassivoidun 😉 ) vähemmän laadukkaan huohottimen saada toimivaksi Burtonin korjaussarjalla? Eli onko sisuskalut samoilla mitoilla originaalin kamppeen kanssa?
Viime syksynä menin vaihtamaan tuohon tarvikeosaan hyvin pienen, mutta kiusallisen öljyvuodon takia. Tarvikeosan myötä tuo vuoto eskaloituikin ihan mahdottomaksi. Päätin sitten hommata Burtonin setin, ja talven aikana laittaa alkuperäinen kuntoon. Nyt sitä alkuperäistä ei enää löydy, ja on mennyt vahingossa metallikeräyskuorman mukana Keinäselle…
Kiitos Pubbe! Tankki löytyikin 500 metrin päästä kotiovelta 😀
Oon tilaillut tuohon toiseen ajoneuvoon yhtä sun toista Misteriltä. Jarrulevyt ja palat sekä suodattimia. Toimitukset olen osoittanut työpaikan osoitteeseen, ja sinnehän nuo ovat tupsahtaneet ja ihan sukkelaan. Misterin toimituksista ei ole valittamista. Osatkin olleet laadultaan kunnollisia.
Hiukan hilpeyttä herätti, kun tuolta voi tilata nelkkuun öljynsuodattimen 😀 Pitäiskös ihan huvikseen kokeilla mitä sieltä tulee…
Kiitos kaikille avusta. Reikä löytyi, ja ennakko on nyt lampulla tsekattu kohdalleen. Yksi ongelma vähemmän taas.
Eipä tuo silti käynnisty. Taitaa olla aika monta muuta vikaa päällekkäin. Bensapumppu antaa polttoainetta miten huvittaa. Sen lisäksi kaasarin toiminta on mitä on. Toisiokurkku (missä on ryyppyläppä) antaa bensaa lorottamalla, ei suihkuna. Ryyppy päällä suorastaan roiskii bensaa.
Alkaa olla aika luovuttaa, ja ostaa kaikki uutta. Pumppu ja kaasari.No nyt on senmoinen tilanne, että rungossa on kiinnityspisteiden väli 24,5 cm ja moottori kumityynyineen vaatii tasan 27 cm ❓
Löytyisköhän jotenkin sopivat tyynyt jostain, vai onko varmempi modata alkuperäisestä sopivat? Siis aiemmin mainitulla leikkaa/käännä/hitsaa metodilla?
@Isoo-Jukka wrote:
Alla Jan Sitikkamiehen projetista ottamani kuva, jossa kääntövipu on tehty fiksusti koneen ja vaihteiston kiinnityspultin alle kotikonstein. Saako selvää?
Kiitos kyllä! Jotain tämmöistä oli ajatuksissa, ja tuota kiinnityspistettäkin olin ajatellut. Vipusuhde taitaa olla tuo 1:1 hyvä, kaasarimallista riippumatta.
Tämä on -71, ja tosiaan pikkulaatikolla. Nämä lootan välitykset oli tiedossa. Toki suunnitelmissa on laatikon ja jarrujen päivitys. Mutta ne sitten aikanaan….
Kiitoksia vivustovinkeistä. Onko jokin riippupoljinmalli erityisen suositeltava?
Ei ole kyllä hajuakaan luukun tarkoituksesta. Luulin että tuon kuuluu olla siinä ❓ Pienempää en ole avannut, mutta viereisen pienen kyllä, mistä pääsee tankin anturille.
Ei katsastussetä kommentoinut luukkuja mitenkään.
@Pia wrote:
Mikä ihmeen luukku sulla on siellä takajalkatilan lattiassa… Kuulostaa edelleen tuolta Masan viittaamalta asialta.
Ruuvit takaisin tiukalle! 😆
Laita kuva jos mahdollista.
Sain hyväksynnän! On OK jos valmistenumero on B-pilarissa.
Mikähän luukku se nyt olis? On kuvia, laitan kohta
edt: kuvan lisäys
Luukun mitat on kai lähempänä 15 cm X 35 cm
Heh, ei sentäs. Vaan luukun kannen, kokoa noin 25 cm x 35 cm joka on takajalkatilan lattiassa
Ei sitä valmistenumeroa sitten löytynyt mistään. Tuon vetarin keskimmäisen kumin sain vaihdettua tänään. Se oli ihan piece of cake. Mutta se meistäminen? Katsastussetä määräsi paikaksi lattiassa olevan turvavöiden kiinnityskohdan. Eihän siihen saa kunnon jälkeä, pelti antaa vaan periksi. Koitin laittaa alle vastimeksi kovempaa palikkaa, mutta sekään ei onnistu, kun runkokolelossa on esteitä. Olin jo toiveikas, kun availin luukkua (jossa on 28 kiinniruostunutta ruuvia) jonka takaa saisin jonkin alasimen turvavyökiinnikkeen alle. Mutta löin ne numerot ensinnä heikosti näkyvinä määrättyn paikkaan ja sen lisäksi “B-pilarin” tyveen, missä ne näkyvät aivan mainiosti.
Jätin 28 ruuvin luukunkannen auki, koska näytän miksi määrätty paikka on mahdoton meistää. Toivotaan että katsastussetä ymmärtää. -
JulkaisijaArtikkelit