Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@Akaile wrote:
Tuo on joku spede, sillä on niillä muitakin autoja siellä “myynnissä”….kova tuntuu olevan provosoinnin tarve.
Ei niihin sivustoihoihin tarvitse provosoitua. Siellä on paljon muutakin. Ihan hyvät huumorisivut, joita ei ole kaiketi tarkoitettu tosikoille.
@Aakku wrote:
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Osa postitettu tänään…
🙂Tänää tuli perille. 😀 Kyllä aito on aina aito, vaikka kopiokaan ei kyllä paljoa poikkea.
Kiiitoksia!!
@kontio pertti wrote:
Mun viiskymppisen rekkari on ollut 911K41
Jos tuota listaa koittaisi loogisesti tulkita, niin tuo rekkarin loppu (41) tarkoittaisi Loir-et-Cher lääniä, eli sama kuin Hantalla. Listaus on vaan aloitettu vuodesta -51, joten varmaankin kilpi lienee vuodelta 1950, tai sinnepäin.
Kulkiko Ranskassa kilvet aina omistajan mukana autosta toiseen, vai miksi niissä vanhoissa kilvissä on näkynyt niin paljon reikiä?@Musta Hattuinen Mies wrote:
Osa postitettu tänään…
🙂Ootellaan mielenkiinnolla 😛
Noita muitakin hakusessa olevia romppeita vielä kaipailisin.
No tässä olisi vähän vastapainoa… ellei sitten mene loputkin yöunet 😯
hantta
Lukeeko niissä vanhoissa kilvissä BW41?
Viittaisi tällaiseen lääniin rekisteröidyksi kuin: Loir-et-Cher
Kilvet olisi sitten vuodelta 1958.Hainpahan sitten noilla hakusanoilla. Nuo myytävät mitä löysin ovat pääsääntöisesti jotakin uutta mallia. Pitäisi löytyä sellainen kilpi, jossa olisi musta pohja ja alumiinin väriset kirjaimet.
Sen sijaan tuli vastaan tuollainen sivusto, jossa on vähän kaiken sorttisia kilpiä ympäri maailmaa. Myös vanhoja ja jopa Suomestakin.Hieno homma 😀
Latailin sieltä 2CV parts -52 opuksen. Kummasti noissa -50 luvun eri varaosakirjaversioissakin on aina erilaisia varaosakuvia. Tämä oli nyt vanhin, mikä eteen tuli ja niin olivat kuvatkin.
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Sellainen kilpivalo löytyy,, mutta harmaalla lasilla.. Muuten kunnostus kelpoinen.. Sama runkohan on ollut myös käytössä wanhus pakussa…
😀Siinä Ruotsista tuodussa olikin se kehyslista tallella (A544-2). Lasin pitäisi kaiketi olla -56 mallisessa punainen, ellei Suomessa ollut jotain muita määräyksiä.
Puutteina uutukaisessa on SEIMA tekstien puuttuminen lasista. Polttimon pidin on hieman kotikutosen näköinen. Ruuvit ovat ristipäisiä ja johtojen liittimet Abiko mallisia.
Olen edelleen kiinnostunut kyllä alkuperäisestä.Jospa joku tietäisi paikan, missä niitä kilpiä voi Ranskassa tätä nykyä teettää?
@hantta wrote:
Kilvet on olleet siinä viime keväästä, olen ne itse maalannut aikakauteen sopiviksi (1953). Katsastajan kanssa ei ollut mitään ongelmia, niin huonosti vanhat Ranskan kilvet sieltä näkyy.
Kuljinhan on Suomeen katsastettu vasta viime keväänä, ollut tosin maassa jo vuosia.
Aiemmin seisonut Ranskassa tallissa noin 45 vuotta, siitäkin on dogumentti.Arvasinkin, että on luonnollinen selitys. Hienoa, että on ymmärrystä myös katsastajilla. Siinähän on esillä hieno lisä auton historiaa. 😀
Aikani raapisin päätäni, mutta kun en hokaa yhtä asiaa, niin kysyn. 😯
Onkos siinä alkuperäiset kilvet paikallaan ja jos, niin minkähän maan?
Toisaalta, jos siinä on alkuperäiset kilvet, niin mistä asti kulkimessa sitten on ollut noin vanhanmalliset Suomi kilvet, kun ovat mustareunaisetkin?
Mitenkäs katsastuksessa on suhtauduttu noihin toisiin kilpiin, kun jossain pykälissä sanottiin, että ei kilven lähellä saa olla toista harhaan johtavaa kilpeä? Esim. kansallisuustunnusta ei saa kiinnittää välittömästi kilven vasemmalle puolelle.Näille lienee varmasti aivan luonnollinen selitys, mutta mikä??
Tuolla palvelulla harrastettiin kuulemma jonkin verran sellaista pikapalautetta liikenteessä.
AKE:lta olen saanut tiedot omistajista ja kilvistä, mutta tieto tyssää vuoteen 1966. 🙁
Mistä noin tarkkoja tietoja on saanut kaivettua esiin? Itse olen saanut vasta ongittua kantakortit -56 ja -65 mallisilleni.
Mistä saisi tietää mahdollisesti, vaikkapa millä purrella kuljin on seilannut maahan? Milloin tullattu ja mistä liikkeestä myyty? Maahantulopäivät ja määrät olen löytänyt Nyytisistä. Kaikki muutkin tiedonpisarat olisivat kiinnostavaa kamaa. 😀 -
JulkaisijaArtikkelit