Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 196 - 210 (kaikkiaan 415)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Raitisilma tuuletin suoja #143342

    Olisiko tästä kuvasta apua hahmotteluun.

    Milloin mahtoi tulla tuo sivusyöttö tuulilasille? Ei mulla ole ainakaan moista hienoutta -56 mallisessa.

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuksen nippeliosia -56 malliseen #143358

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Tuo konepellin salpa kahva a malli kuvassa,,, b malli on se nappi lukko systeemi muisteekseni.. löytyy tuolta samasta varaosa kirjasta kuvakin siitä…
    😀

    Tuo kuvassa oleva kaiketi tullut tokokuussa-53. Siellä kuvastossa on kyllä juu sellainen toisennäköinenkin, mutta en siinä mitään kirjainta nähnyt. En tiedä kyllä miten se toimiikaan. Taitaa olla varhaisempi vielä. Mikähän nyt sitten olisi oikea malli?

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuksen nippeliosia -56 malliseen #143357

    @Akaile wrote:

    Eiks -56:sta ollu jo kuuden voltin mustalla muovipuolalla? Kun muistelen, että tuota “kumipuolaa” oli vanhemmissa?

    Varaosakirja väittäisi kumipuolan muuttuneen pakeliitiksi joulukuussa-60.
    Mitä eroa sitten lienee A212-01 jaA212-01a välillä? Tuo A212-01a on tullut heinäkuussa-54 kirjan mukaan.

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuksen nippeliosia -56 malliseen #143354

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Sellainen kilpivalo löytyy,, mutta harmaalla lasilla.. Muuten kunnostus kelpoinen.. Sama runkohan on ollut myös käytössä wanhus pakussa…
    😀

    Sama valo tosiaan, kuin pakussa. Tuossa -56 mallissa lienee ollut punainen. Tuo kehys on sellainen totaalinen puute. Toki alkuperäinen pohjakin on tuhat kertaa parempi kuin uustuotanto-osa.

    vastauksena käyttäjälle: Mistä erottaa vaihdeaskit #143058

    En suoraan löytänyt varaosanumeroa tuolle laatikon rungolle.
    Se peltinen kansilevy A331-4a on vaihtunut uudempaan syyskuussa -64.
    Pääty A331-02 on vaihtunut tuohon uudempaan kesäkuussa -65.
    Näyttäisi kuvista, että ne eivät olisi ristiin yhteensopivia. Miksiköhän sitten eri vuonna ovat komponentit vaihtuneet?
    Tuo vanhempi laatikko on kylläkin 12- kaakkisen jatkeena. Uudempi sitten 18-kaakkisessa.

    vastauksena käyttäjälle: Mistä erottaa vaihdeaskit #143053

    Kun nyt tuli vaihdelaatikoista juttua, niin osaisiko joku valaista mistä vuosimallista lähtien laatikon ulkonäkö muuttui? Ei oikein aukea varaosakirjasta tuo asia.
    Tuon ylemmän kuvan näköinen on mulla -56 mallisessa ja alemman kuvan näköinen -65 mallisessa. Molemmat ovat AZ malleja.

    Tämä kuva löytyy varaosakirjasta 1949-1959

    Tämä kuva löytyy varaosakirjoista 1949-1964 ja 1949-1968

    vastauksena käyttäjälle: Rekisteröityneet käyttäjät (?) #142743

    @Afe wrote:

    Spämmiongelmaan näen vain yhden ratkaisun: Kilta tekee oletusarvoisesti kaikille jäsenilleen tunnuksen keskustelufoorumiin. Jäsenet voivat aktivoida tunnuksen niin halutessaan. Keskustelu käydään oikeilla nimillä. Nimi tulee automaattisesti lähettäjäksi, kun on kirjautunut palveluun. Ilman kirjautumista viestejä voi vain lukea.

    Kaiken muun allekirjoitan, mutta en oman nimen julkituomista. En hyväksy sitä, että guuglettamalla nimeäni yhdistetään mihinkään. Tästä syystä poistin kirjautumiseni VMPK:n palstaltaltakin, vaikka olen siellä hengessä mukana.

    vastauksena käyttäjälle: Käytän Suomen 2cv-killan foorumia #142854

    No niinpäs olikin merkillisiä 2CV harrastajia tullut viime aikoina. Kotisivuilta näkee mitä muuta nuo harrastavat. Kaikkia sivuja en tohdi edes avata. Tiedä vielä mitä pöllähtää.
    Tarttis sit kai tehdä jotain. Vaikea lie seuloa jyvät akanoista.

    vastauksena käyttäjälle: Käytän Suomen 2cv-killan foorumia #142852

    Vieläkös niitä spämmejä sitten tulee. Ei niitä minulle ole aikoihin enää tullut vastaan, vai tekeekö joku taustalla töitä hartiavoimin niitä vastaan.
    Oletin, että se koodaus rekisteröinnin yhteydessä poisti ongelman.
    Toisaalta ei kai sellaisesta spämmääjästä ole haittaa, joka ei mitään edes kirjoita.
    Minäkin olen joillakin palstoilla suhteellisen passiivinen, mutta silti kirjautuneena. Syynä kirjautumiseen on silloin se, että näkee kerralla kaikki lukemattomat viestit erikseen.

    vastauksena käyttäjälle: "talvi" #137634

    Sitä sanotaan ennakkosuolaukseksi. Ainakin viime keväänä oli varastoissa paljon suolaa, joten sitä alettiin käyttää myöskin pienemmillä sivuteillä. Ennen niin mukavat hiekotetut pikkutiet muuttuivat rapateiksi. Toivottavasti suolaa ei riitä tänä vuonna joka tielle kylvettäväksi.

    Sellaisenkin kummajaisen näin viime talvena kuin ennakkoauraus. Ei ollut lunta lainkaan, mutta aura-auto meni aura alhaalla kipinät singoten. Säätiedoissa oli kai ilmoitettu lumen tulosta. Sattui vielä olemaan vikonloppu, niin sai varmaan viikonloppulisät moisesta.

    vastauksena käyttäjälle: Purettu 2cv 1956 etsii kotia. MYYTY! #142636

    Käväisin katsomassa, kun lähellä olin.
    Positiivista oli varsin pitkälle alkuperäinen kunto. Pellit yllättävänkin hyvässä kunnossa. Ylimaalattu jossain vaiheessa.
    Kuvista jäi kaikkein kiehtovin asia näkymättä. Kulkimessa on nimittäin alkuperäiset mustareunaiset kilvet paikallaan. Jos oikein ymmärsin, niin kysymyksessä on vasta toinen omistaja. Luovarit on kuulemma myös tehty.
    Mielestäni tuo kuljin tulisi jo noilla perusteilla kunnostaa alkuperäiseen asuunsa, eikä missään tapauksessa käyttää varaosiksi.
    Itsellä vain on jo kädet täynnä projekteja, eikä tilaakaan enää ole mahdottomasti jäljellä.

    vastauksena käyttäjälle: JOULUTERVEHDYSKETJU #142627

    Hyvää Joulua täältäkin suunnalta!

    T. Markku

    vastauksena käyttäjälle: Pipari azu #142664

    @Jalppis wrote:

    Moottorin tilavuus 0.04litraa ja tyyppi 013 sijaitsee kulkimen keskellä. Mikä se on?

    Oliskos tuollainen tehomylly?

    http://www.warthog.fi/vuosi2004/kulttuurivinkit/vinkki27-2004.html

    vastauksena käyttäjälle: Radio #142548

    Mietin kanssa tuota radiojuttua Wanhukseen.
    Ongelmana on lähinnä se että siihen ei ole oikein alunperin tarkoitettukaan radiota. Varsinkin kaiuttimen sovitus on hankalaa.
    Mulla on vanha Blaupunkt -62 myös varastossa. Sen ajan radioissa on sellainen iso transistorimöhkäle siellä takana joka vie tilaa. Välttämättä ei ole ula aluetta ollenkaan.

    Tuossa linkki vanhojen Blaupunktien sivuille:

    http://users.skynet.be/antique.autoradio/Blaupunkt/Blaup_61-62/Blaup62.htm

    Itse ratkaisin ongelman Blaupunkt Derby -62 matkaradion avulla jossa on oma auton asennusteline. Tällöin voi käyttää radion omaa kaiutinta, eikä kulu paristot.

    Systeemi on tämän näköinen:

    Tässä vielä yksi linkki:

    http://www.radiomuseum.org/

    Tässä kaupallinen malli vuodelta -55. Löytyy seuraavasta osoitteesta:
    http://www.citronpaper.it/2cvdepli/start2cvdepli.htm

    vastauksena käyttäjälle: Lisää pienoismalleja #141454

    @2cvkimmo wrote:

    Maiston 1:18 ’52:ia oli kymmenisen vuotta sitten Cittarit piukassa, mutta sittemmin on saatavuus (Suomessa) ollut vähän vaihtelevampaa. Itsellä on pari harmaata kaapissa, tuo luunvaalea ei niin iskenyt silmään.

    Esimerkkikuvia

    http://www.citroenz.biz/maisto.htm

    Onkos noissa kahdessa Maiston -52 1/18 malleissa eroa?
    Toinen on vaalea ja näyttäis, että siinä on rullattava katto.
    Toinen on harmaa ja siinä näyttäis olevan kova katto.

    Mulla nyt ei ole noista mitään käsitystä livenä, mutta jotain tuollaisia olisi kiva katsella pimeinä talvi-iltoina.
    Johonkin on raja vedettävä ja ajattelin rajata keräilyn tuohon Berline malliin ja rättitakaluukullisiin.

    Mistähän täältä kotomaasta, noita voisi löytyä. Etenkin toi Maiston tekemä nyt aluksi kiinnostaisi.

Esillä 15 viestiä, 196 - 210 (kaikkiaan 415)