Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Mikäs vaihto se sitten on, jos vaihtaa korin ja rungon?
@dieselflosse wrote:
Reittiin oli tuossa vaiheessa hyvä tutustua jalan ja näin tuttuni oli vaimonsa kanssa jalkautunut tuohon kauniiseen suomalaiseen korpimaisemaan. Muutaman sadan metrin päässä autosta heitä vastaan käveli samaan tapaa ympärilleen pälyilevä kaveri. Metsän samojat katsoivat tarpeelliseksi hieman selitellä outoa kävelyretken paikkaa ja paljastui, että vastaantulijakin suunnisti nokialaisen navin kanssa.
Ainakin eri puhelinkojeet ovat siis samaa mieltä parhaasta reittivalinnasta 😉Nokia- Connecting people
Mulla olisi kanssa tarkoitus vuoden vaihteessa vaihtaa kännykkää.
Vaihtoehdot olisivat:
Nokia E90
Nokia N95
Nokia 6110Olen myös kuullut niiden huonoista karttaominaisuuksista. Nykyinen Navicorekaan ei kuulemma synkkaa kyseisten sisäisten Gepsien kanssa.
N95 olisi hyvä koska siinä on wlan, ja sähköposti, eikä ole niin iso kuin Commari.
Tarkoitus olisi valjastaa tuo puhelimen gepsi toimimaan myös läppärin Genimapin kanssa, mutta eivät kai nekään synkkaa yhteen. Ainakin datan saa siirrettyä läppäriin kännykästä.Työautossa on tällä hetkellä erilliset seuranta- ja paikannusjärjestelmät. Lisäksi erillinen kiinteä PC näyttöineen ja siinä Genimap gepsiin yhdistettynä. Lisäksi sitten yhdessä nurkassa Route 66 navigaattori ja kännykässä Navicore. Lisäksi karttakirja. Pahimmillaan 4 gepsiä pelissä yhtäaikaa.
Jos ei tällä arsenaalilla eksy, niin ei sitten millään. 😯Eilen oli juttua liikenteestä poistamisesta. Ilmoituksia on tehty tähän mennessä kuulemma yli 30 tuhatta.
Mitä tulee tuohon seisonta-ajan vakuutusmaksuun, niin se tulee vain kerran tuo 13€. Lupasivat palauttaa kun otan käyttöön. Mulla on nyt moottoripyörä seisontavakuutuksessa äärettömäksi ajaksi, eli täältä ikuisuuteen. Ei ole maksanut mitään vuodessa, vaikka ollut seisonnassa yli 30 vuotta tähän mennessä. Alkuaikoina laitoin muutamaksi päiväksi vakuutukseen, jotta ei poistettaisi rekisteristä. Nyttemmin moinen sanktiokin on ollut poissa jo varmaan ainakin 20 vuotta.
Sätkän laitoin tosiaan myös seisontaan äärettömäksi ajaksi ja veloittivat kaiketi sen 13€, mutta ei sitä enää toiselta vuodelta peritä.Laitan vakuutukseen molemmat sitten, kunhan saavat museoleiman.
Sitrosen hinnasto tuntee ainakin tällaisen
2CV VANHUS FILTTILÄMPÖPUTKI 15,50€
Kannattaa kysyä ainakin, josko olisi varastossa.
@amikutoseeni wrote:
Tuulilasille johtavan huopaputken akun puoleinen kylki on pinnoitettu muovilla. Tällainen putki minulle oli nimittäin jostakin päätynyt, ja jokin aika sitten myin sen huutonetissä.
Juu sellainenhan se on. Mulla on sellainen tuolla vintin ylisillä alkuperäinen käyttämätön, mutta ensin pitää saada sopivampi akku, jotta sen siihen aikanaan saisi sovitettua.
Noita lumpusta puristetun näköisiä saa varmasti helpommin. Itse ostin juurikin Killan varastosta, kun oli sopivasti hollilla. Normaalisti niitä tarvitaan kolme. Pari pitempää jalkatilaan ja lyhyempi ikkunalle puhaltamaan.
Tuo akun kiertävä on hieman ongelmallisempi, koska akku ei ole Sätkään sopivaa kokoa. Siihen kuuluvan käyrän putken olen joutunut toistaiseksi korvaamaan pitkää putkea taivuttamalla. Alkuperäinen kun on aivan jämti eikä ulotu ylipitkän akun takaa.
Kuulin, että jostain akkuliikkeestä saisi justiinsa akkukoteloon sopivan akun, mutta mistä?
Vanhanmallisia klemmareitakin saa silloin tällöin.Tuossa kuvassa on paksut huopaputket pitkinä putkina. Akun kiertävä putki on sitä pehmoista, jota Killalta sain. Klemmarit on aivan tavalliset nykymallia.
Kumpaa sen kuuluisi olla? Sitä lumpuista huovutetun näköistä, vai sitä paksua huopatossun huovan näköistä?
Tuonne laitoin aikoinaan ohjeen pianolangan sovittamisesta putkeen.
http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?p=7096&highlight=#7096@Musta Hattuinen Mies wrote:
Kyllä se siihen on laitettu täällä suomessa,, on luultavasti Saksalaista valmistetta?? Koska samanlainen laitteisto on monissa 2cv kulkimissa tuolta ajalta ja aikoinaan kuusikymmentä luvun puolivälissä omistamassani pienessä Goggomobil Isar 700 henkilöautossa oli samat pissapojan osat alkuperäis asennuksena….
😉Kiva kuulla taas uutta tietoa. Ainakin -65 mallisessa on vielä sellainen keltavihreä purkki. Niitä kannattaa vaalia, koska ne ovat yleensä Suomen oloissa menneet pakkasessa halki.
Miten mahtaa olla sitten -56 mallisessa. Kulkimesta löytyy Tudor merkkinen purkki. Liekö alkuperäinen. Suomessa pissapoika tuli pakolliseksi 1.12.1957. Onkohan maahantuoja laittanut moisen jo ennen pykäliä, vai liekö tehdastekoinen, tai jälkiasennettu.
Pissapoika on siitä erikoinen, että se vaaditaan laissa taannehtivasti. Eli jos nyt museoit vaikka -20 luvun auton, niin siihen pitää asentaa pissapoika, jos sillä meinaa ajella.Ohessa kuvat -56 ja -65 mallisista.
Listaus on tuon tiedotteen lopussa.
http://217.71.145.20/TRIPviewer/temp/TUNNISTE_HE_146_2007_fi.htmlKannattaa tosiaan kysyä museoajoneuvotarkastajalta.
Näyttövelvollisuus on aina tarkastuttajalla. Eli jos se kaksivärisyys on sen aikakauden mukainen ja se kuuluu siihen malliin, niin pitää näyttää dokumentit asiasta.
Tuo värin vaihto ei varmaankaan ole ongelma, jos se väri on ollut käytössä kulkimen valmistusaikana. Jos silloin on ollut kaksivärisiä ja jos se ei ole ollut jotenkin mallisidonnainen, niin saattaisi kelvata.
Onko noista erikoismalleista joku tieto rekisteriotteessa? Onko niitä tehty ylipäätänsä kulkimen valmistumisaikana?@2cvjimmi wrote:
Jostain muistan lukeneeni: Eikös tuossa väliaikaisessa poistossa ole 2 vuoden määräaika – sen jälkeen päiväksi rekisteriin ja taas pois – 2 vuotta lisää???
Jos noin on, niin saakohan sen takaisin liikenteeseen yhdeksi päiväksi ilman katsastusta?
@Isoo-Jukka wrote:
Olisiko tulkinta kuitenkaan niin jyrkkä; kyllähän varaosiksi purettavia autoja tarvitaan tulevaisuudessakin. Romutus = purkaminen osiin 🙂
Tähän romutusdirektiiviin ollaan kuulemma puuttumassa. Elikä tulevaisuudessa auto pitää ehdottomasti ja lopullisesti viedä loppusijoituspaikkaan. Näitä romunkerääjiä ei ehkä tulevaisuudessa sallita.
Minusta paras konsti lienee väliainen liikenteestä poisto. Eihän siinä mitään takarajaa taida olla. Sitten vain purkaa kulkimesta osan kerrallaan ja lopuksi vie kilvet pois ja toteaa, että kuljin on kaluttu loppuun.
Tänään suoritettu väliaikainen rekisteriristä poisto.
Kivuton toimenpide 5 minuuttia ja 10,20€. Uudet paperit postista parin viikon sisällä. Ennestään kuljin oli jo seisonnassa takarajana ääretön.Edit: Vanhan rekisteriotteen tekninen osa jää itselle. Siihen tulee vain merkintä liikenteestä poistosta. Vanha ote jää siis muistoksi.
Tuo Rättärivertaus lienee toimittajien keksimää. Eihän tuosta saa tekemälläkään Rättärin olemusta.
Iltasanomat
http://www.iltasanomat.fi/autot/Citro%25EBn%2BC%252DCactus/1446445Kuvasta oli enemmän iloa kuin uskotkaan. Tuon kuvan kanssa on paljon helpompi etsiä sitä oikeaa mallia.
Uutta oli tuo, että se on kuin onkin aito ranskalainen Geco. Ei siis mikään suomessa tehty. Yritin noilla tiedoilla ulkolaisilta sivuilta guuklettaa, mutta nyt ei ainakaan tärpännyt.
Tuon peilimallin rakenne lienee ilmeisen heikko, joten useimmat ovat hajonneet ajan saatossa. Oli kuulemma varsin täriseväkin kiinnitykseltään ja siksi vaihdettu varhaisessa vaiheessa. -
JulkaisijaArtikkelit