Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 226 - 240 (kaikkiaan 415)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Sitikka talviteloille – mitä on hyvä tehdä? #141603

    Samaa olen itse miettinyt. Kohta varmaan jotkut kokemusta omaavat kertovat.

    Omia ajatuksia:

    mulla on erillinen sellainen eristetty säilytystila, jossa on lämpötila niukasti plussalla max. +5 astetta. Siellä on sellainen kemiallinen kuivain lattialla, joita käytetään asuntovaunuissa. lisäksi koneellinen ilmankuivain, jos tarvii nopesati saada kosteus alas. Kosteus on jotakin 65% nyt.
    Renkaisiin olisi varmaan hyvä lisätä ilmaa mutta kuinka paljon?
    Kuljin lepää maalatulla betonilattialla, joten jotain eristettä olisi varmaan hyvä laittaa renkaiden alle. Olen jopa harkinnut nostaa kulkimen irti maasta parin pattinkin ja neljän pukin kanssa.
    No sitten ikkunat hieman raolleen, jotta ilma kiertää. Mulla ei ole suljetussa tilassa hiiriongelmia, mutta jos olisi, niin johdot niille ainakin maittaa.
    Tuo bensahomma on hieman hankala juttu. Nykybensat eivät ole tarkoitettu säilytettäväksi puolta vuotta kauempaa. Ne siis tukkivat kaasuttimen. Toisaalta tyhjä tankki aiheuttaa hapettumisvaaran tankin seinämille. Mulla on on nyt tankki liki täysi
    Akku voi olla paikallaan jos sitä lataa tasaisesti. Muussa tapauksessa lämpimään viileään paikkaan. Käytän Ctec merkkistä laturia 6 voltin akuille. Nyt hankinnassa toinen 12 voltin vastaava. Ne saa olla aina kytkettynä ilman akun kiehumisvaaraa.
    Öljyt ja suodatin olis hyvä vaihtaa syksyllä. mulla nyt sitä suodatinta ei ole mutta öljyt nyt ainakin. Kaiketi ne pitäis taas keväälläkin vaihtaa.
    Tietty auto puhtaaksi, eikä suojavaha vanhallekaan maalipinnalle pahitteeksi ole.
    Jos kuljin on kylmässä, niin kannattaa katsoa pissapoika, että siellä on jotain muuta kuin vettä.

    Tässä näitä. Muut jatkakoon.

    vastauksena käyttäjälle: Vanhoja 2cv-aiheisia kuvia #141404

    Noista kuvista sai taas uutta vahvistusta.
    Etupäästä huomio osuu noihin puskurikumeihin. Elikä ne lienee tulleet alumiinilistojen tilalle juuri -66.
    Sisäpeili on edelleen tuota pienempää mallia.
    Lampuista en saa selvää, mutta tässä kuvassa muistuttaa enemmälti Cibietä.
    Sivupeili lienee juurikin sitä mallia jota etsin.
    Maski kertoo myös siirtymisestä -66 malliseen.

    Takapäästä tuli vahvistusta noille Suomi roiskeläpille. Jossain malleissa lukee myös Citroënin tilalla myös 2CV, tai ulkolaisissa pelkät viikset. Liekö niissäkin vuosikertaeroja.
    Puskuri taitaa puuttua.

    Onko poseraavalla rättäriharrastajalla muuten aito James vyö?

    Siitä aiemmasta kuvasta jäi edelleen mietityttämään ne AZU:n -63 lainakonepellin viikset. Liekö sitten sellaiset maahantuoja laittanut.

    vastauksena käyttäjälle: Vanhoja 2cv-aiheisia kuvia #141402

    @kontio pertti wrote:

    Tuos alus luki näin:” Jaksotus on täysin omaa keksintöä, eikä siis mitenkään virallinen. “
    Ettei pidä luottaa kuin vuoreen….
    Eikä aina edes valokuvien autojen alkuperäisyyteen. 2CV Evolution technigue on ihan hyvä olemas…

    Ainakin Pertsalla

    Tuo rekisteri-info on amatöörivoimin koottu, mutta parempaakaan en ole löytänyt. Sillä pystyy aika hyvin hahmottamaan kuitenkin.

    Tää 2CV on siitä mielenkiintoinen ja haastava, kun samana vuonna voi kuljin olla koottu monen eri vuosikerran osista.

    Mikäli vanha valokuva on otettu mahdollisimman uudesta kulkimesta, niin kertoo se kenties sellaisia asioita jotka restauroiduista kulkimista enää näe. Aika muuttaa rakenteita, eikä kukaan muista miten se alunperin oli.

    Vanhat ranskalaiset varaosakirjat ovat hyviä kartoituksen osalta. Ne eivät vain kerro noita suomalaisia poikkeamia, kuten esimerkiksi rekisterikilpien sijoittelua edessä ja takana. Eikä niistä löydä esimerkiksi niitä edellä mainitsemiani ulkopeilejä, tai roiskeläppiä.

    vastauksena käyttäjälle: Vanhoja 2cv-aiheisia kuvia #141400

    @jym wrote:

    Veljekset kuin kivekset.
    2cv AZL (TU-692) ja sen korvaaja 2cv4 (YJO-29) värjöttelevät pihamaalla. TU-692 on saanut oman maskinsa takaisin.
    -Janne-

    Juurikin tuo peili on ollut jo vuoden hakusessa. Kolmella ruuvilla kiinni. Sellainen saattoi olla pyöreänäkin. En ole vielä päässyt edes kosketusetäisyydelle. Ulkolaisilta sivuilta noita malleja on turha etsiä.

    Mahtaakohan siinä olla myös Marchallin umpiot. Sellaisetkin on kyllä hakusessa.

    Nämä on hyviä kuvia ja valaisevat enemmän todellisuutta kuin hienot prosuurit.

    vastauksena käyttäjälle: Vanhoja 2cv-aiheisia kuvia #141399

    @kontio pertti wrote:

    Rekkarissa voi olla kolme kirjainta TAI kolme numeroa… itsellä mm. -62 Paku HX-643, Sätkävm.-59 IX-674, B11 vm.-55 XDI-11 jne.

    Pertsa

    Olet aivan oikeassa. Nyt kysymyksessä oli kuitenkin -66 mallinen kuljin, jolloin käytettiin kolmea kirjainta.

    Lainaus Suomen rekisterikilvet 1920-2000 http://kilvet.com/Kilvet1922-2000.rtf

    Viidennen jakson uusi versio

    Myös kolmannet läänintunnuskirjaimetkin olivat eräänlainen väliaikaistoimenpide. Pysyvämpään ratkaisuun päädyttiin vuodesta 1962-alkaen, jolloin rekisterikilven merkkien järjestystä muutettiin. Entisen järjestelmän (AB-123) rinnalle esiteltiin nyt uusittu järjestys kolme kirjainta – enintään kaksi numeroa (ABC-12).

    Mukautettu systeemi pääsi hyvin vauhtiin ja vuonna 1964 lähes kaikkialla jaettiin kolmikirjaimisia kilpiä. Poikkeuksena oli Kymen lääni, jossa jaettiin vasta aloitettuja kaksikirjaimisia G-alkuisia tunnuksia.

    Tapahtumia vuosittain

    1965
    Vilkkainta rekisteröinti oli Helsingissä, Turun ja Porin läänissä sekä Hämeessä. Näillä alueilla saavutettiin AZZ / TZZ / HZZ. Luonnollinen jatko oli sitten BAA / EAA / IAA.

    1966
    Kymen lääni saavutti GZ:n. Tästä eteenpäin jatkettiin G:n kolmikirjaimisilla versioilla (GAA…), eikä kolmikirjaimisia R-kilpiä otettu tässä vaiheessa käyttöön ollenkaan.

    1967
    Uudellamaalla saavutettiin UZZ ja jatkettiin ZAA:sta eteenpäin.

    1968
    Helsinki, Turun ja Porin-, ja Hämeen lääni saavuttivat BZZ / EZZ / IZZ. Kolmansia läänintunnuksia ei nyt otettu käyttöön, vaan aloitettiin järjestelmällinen vanhojen vapautuneiden tunnusten uudelleenkäyttö. Esimerkiksi Helsingissä jaettiin vuoden 1968 puolivälissä AA-tunnuksia.

    1969
    Vaasan lääni saavutti tunnuksen VZZ. Jatkoa seurasi YAA:sta eteenpäin.

    1971
    Mikkelin- ja Keski-Suomen läänissä saavutettiin MZZ / XZZ. Koska toista läänintunnusta ei ollut, jatkettiin vanhojen tunnusten uusiokäytöllä.

    1972
    Kuopion lääni saavutti KZZ:n.

    vastauksena käyttäjälle: Vanhoja 2cv-aiheisia kuvia #141396

    @jym wrote:

    TU-692 on vuosimallia 1966. Kuvassa näkyvä maski on ollut lainakäytössä AZU:sta / 1963, kuuluisi olla vieressä seisovan “kuparisätkän” kaltainen maski. Viikset maskin yläpuolella ovat alkuperäiset, samoin etupuskuri on alkuperäistä muotoa. Kolminumeroinen rekisteritunnus on myöhempää perua (tuolloinhan rekisteritunnus vaihtui, jos auton omistaja muutti eri lääniin). TU-692 oli alunperin IFA-26. Voin ottaa tuosta peiliasennuksesta detaljikuvan ja muualtakin mitä tarvitset, auto on kyllä tallessa…

    -Janne-

    Niinpä tietysti. Kuljin on siirtynyt Hämeen läänistä Turun ja Porin lääniin.
    No se peili on kyllä mulle sellainen mysteerio, josta en ole nähnyt kuin kuvia. Alkuperäinen omistaja kertoi muistavansa, että tuossa mun -65 mallisessa olis ollut pyöreä peili ruuvattuna alunperin. Vähän niinkuin siinä kuparisätkässä näyttäisi olevan. Tärisi kuulemma armottomasti ja meni siksi vaihtoon. Sisäkuvatkin olisi harvinaista herkkua, samoin kuin konehuonekuvat.

    vastauksena käyttäjälle: Vanhoja 2cv-aiheisia kuvia #141394

    Minua kiinnostaa nuo vanhat Suomikuvat entistämisen kannalta.

    Tuo kuljin TU-692 vuodelta on juuri sitä ikäluokkaa jota koitan hahmottaa. Siinä kuvassa mietityttää muutama asia.
    Onko etumaski -65 mallisesta, vai tuliko niitä vielä -66 mallisiin.
    Oopperaikkuna viittaa -66 malliseen, samoin kuin ovien aukeamissuunta.
    Ilmeisesti kumilistat puskureihin tuli myös -66 malliseen.
    Nuo väkäset konepellissä. oliko sellaisia jo silloin.
    Rekkarissa mietitytti, oliko silloin jo kolmenumeroiset kilvet.

    Kaikkein kiinnostavin on peili, koska ne on Suomessa jälkiasennettu ja niistä ei saa vinkkejä ulkolaisilta sivuilta. Kaiketi kolmella ruuvilla, kulmikas tai pyöreä.
    Samoin ropiskeläpät on kaiketi aitoa Suomi kamaa.

    Jos jollakulla on vanhoja Suomikuvia 1964-1966 mallisista, niin olisivat mielenkiintoisia. Samoin kiinnostaa 1955-1957 mallisista otetut vanhat kuvat.

    vastauksena käyttäjälle: Retro Design mainostaa – 10.10.08 MUNANPUOLIKKAITA!! #141492

    En tiedä firmasta, mutta siellä on hyvät kuvat Wanhuksen osista

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuksen(?) runko, minkälainen? #141475

    Löytyykös sieltä sitä värikoodiprikkaa konehuoneesta oikealta puolelta.

    Sivuvilkut pitäisi kaiketi tuossa mallissa vielä olla.

    Wanhusrungossa pitäisi kaiketi olla ne sivutuet jousipöntöile rungossa kiinni.
    Voi olla että tulee sovitusongelmia korin ja moottorin kanssa jos vaihtaa uudemman mallin rungon.

    vastauksena käyttäjälle: Super, SUPER-sätkä #141417

    @Isoo-Jukka wrote:

    Kyllä kilpiä varmaan saa yhä teetettyä, myös ainakin Saksassa ellei Belgiassakin. Ranskassa oli valikoimaa tekstityypeissäkin.

    Sellainen olisi aika veikeä Sätkässä. Mulla siinä lukisi varmaan AAKKU. :mrgreen:

    vastauksena käyttäjälle: Super, SUPER-sätkä #141414

    Tuo takana ja kyljessä oleva “rekkarikilpi” http://WWW.DS23.FR sivu johtaa sylttytehtaalle

    http://2cv.aagarage.com/

    Jaa tuolla se osoite olikin jo ylhäällä.

    Vieläkö Ranskasta muuten saa noita rekkarikilpiä tehtyä suutarilla. Joskus kauan kauan sitten sellaisen teetin omalla nimelläni. Rekan tuulilasin sisäpuolelle sen asettelin. On vain hukkunut jossain muutossa.

    vastauksena käyttäjälle: Vanha valokuva 2 cv autoista ja niiden myýjistä #141306

    Todella mielenkiintoinen kuva.

    Minua jäi mietityttää tuo rekisterikilven paikka. Olen tähän asti ollut siinä luulossa, että tuohon keskelle ei olisi kilpeä laitettu vaan puskurin oikeaan reunaan. Vain yhdessä on kuvassa kilpi reunassa.

    Lisäksi näyttäis niinkuin ekassa olisi valkoiset raamit kilven ympärillä.

    Outoa on myös tuo varustelun kirjavuus. Useissa kulkimissa on kromia siellä täällä. Taitaa olla kapselitkin jossain.

    Nyt kun saisi vielä tarkemman kuvan. Tuo nettikoko tuo sitä pikselimössöä aika paljon.

    Kulkimet on rekisteröity Uudenmaa lääniin, mutta mikä lie kulkimien vuosimalli, tai minä vuonna kuva mahtaa olla otettu.

    vastauksena käyttäjälle: Ferrari 2cv #141214

    Onks tuo se märkä uni? 😯

    vastauksena käyttäjälle: AZU:n mystinen kytkin #141177

    No löytykös sille katkaisimelle käyttöä? Olkoonkin että lienee jälkiasennettu.

    Tiedä vielä mikä heittoistuimen käyttönappula kyseessä.

    vastauksena käyttäjälle: Kupukantaruuvit #141052

    Joo sekoilin. 😳 Tarkoitin niitä, varmaankin M5 ruuveja pallokannalla. Niissä oli kaiketi hieman poikkeava nousu.
    Sitten on ne kuusiokannoilla koriruuvit, joissa oli ne viikset päissä. Niissäkin kaiketi sellaiset hieman tiuhemmat nousut.
    Ja Wanhuksista on kysymys.

Esillä 15 viestiä, 226 - 240 (kaikkiaan 415)