Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Aika kovalta hinnalta kuulostaa.
Minulla on vakuutukset If yhtiössä. Kyseinen yhtiö lopetti tänä vuonna vakuutusmaksuerittelyt ja kertoo ainoastaan vakuutuksen loppusumman. Näin estetään vertailu.
Asiaa kysyessäni kerrottiin , että asiakas ei kuulemma ole kiinnostunut hinnan muodostumisesta, vaan ainoastaan loppuhinnasta. En ollut samaa mieltä ja pyysin ajamaan erillisajona kaikki vakuutukseni. Sen jälkeen selvisi, että minulta laskutettiin sellainenkin vakuutus kuin lasivakuutus, vaikka se oli luvattu ilmaiseksi.
Suosittelen kaikkia, jotka empivät hintaa selvittämään erittelyillä mistä oikein maksavat.Sitten siihen varsinaiseen asiaan: 2CV -65 liikennevakuutuksen perusvuosimaksu 315,53€ ennen sopimus, ym. alennuksia. Vastaavasti 2CV -56 museovakuutuksen perusmaksu 38,66€ ilman sopimus, ym. alennuksia.
Onko niitä missään kirjastoissa ollut? Olen kanssa sieltä täältä kysellyt tuloksetta. 😥
Onko taas siirtynyt? Piti tulla voimaan syksyllä 2007. Oliko loka-marraskuussa.
Mulla on projekti kanssa seisonnassa. Takaraja on määräämätön. Ennen sai vain vuodeksi seisontaan kerralla.
Se seisontaan siirto poistaa vakuutuksen, mutta pitäisi saada se käyttömaksu katkeamaan.
@Isoo-Jukka wrote:
Vuonna 1958 tuli oopperaikkunat AZL3 malliin, mutta jo ennen sitä oli erilaisia De Luxe -varusteita tyrkyllä ulos ja sisälle.
Itselläni on 1958 AZL3. Vuodet vain kuluu ja sinänsä hyväkuntoinen ja erikoinen kuljin seisoo rekisteröimättömänä tallissa.
http://users.skynet.be/vincent.beyaert/V2004/BE-AZL3_1958.htm
Ranskalaisiinhan oopperaikkunat tuli vasta 1965 syksyllä. Mistäs se mahtaa johtua, että belgialainen kuljin oli monin osin kehittyneempi, kuin “emämaassa” tehty?
Muuten tuleekos se AZL3 siitä, että siinä on nimenomaan kolmet sivuikkunat?
Kiinnostus kuviin herää aina kun puhutaan -56 mallisesta. Nuo Belgian mallit tuntuivat jo silloin olevan aikaansa edellä verrattuna ranskalaisiin.
Takaluukku, puskurit, iso takaikkuna, sisustus, oopperaikkunat ja paljon pikkuhiluja tuli monta vuotta myöhemmin ranskalaisiin.Kuulostaa mielenkiintoiselta. Saatko kuvia palstalle?
Jos jollekin jää ylimääräiseksi normaalisti aukeavat hyvät etuovet -65 malliseen sopivat, niin olisin enemmän kuin kiinnostunut. 😀
Samaa pähkäilin jokin aika sitten.
Tuossa linkissä tarinaa.:)
http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?p=6295&highlight=#6295
@amikutoseeni wrote:
Michelin X 125-15 vyörenkaille tehdas neuvoo 1,4 eteen ja 1,8 taakse kaikissa käyttöoloissa. Lähde: 2CV6 omistajan käsikirja vuodelta 1986.
Elikäs vois olettaa, että noihin 400:iin vois käyttää samoja paineita. Jotain tuommoista olen kyllä pitänytkin.
Samaa olen itsekin pohtinut. Ohjekirja neuvoo melko alhaisiin paineisiin.
Varaosanumerot näyttää kertovan, että tuo vedettävä malli on ollut toukokuuhun -53 asti.
Tuo käännettävä malli on tullut vastaavasti toukokuussa -53 käyttöön.Elikä hakusessa olisi sitten juurikin tuo käännettävä malli, kun kohde on -56 mallinen.
Oliskohan se allaolevan kuvan kaltainen systeemi.
Mulle ei oikein auennut, kuinka tuo lukitus toimii ja mikä sitä jousta liikuttaa. Vedetäänkö siitä kahvasta, vai miten.
@Musta Hattuinen Mies wrote:
No niin uustuotanto palaset löytyi kumpainenkin..
No nyt rupesi kiinnostamaan minuakin. Mulla on jokin omaviritys tuon alkuperäisen jatkeena. Alta kurkatessani näkyi, jotta tuo vastakappale puskurissa on paikallaan. Siinä oleva vastakappale on sitten jotain muuta.
Minkähänmoinen on sitten se koukku siinä lukitussalvassa? Sekin lie mulla jokin omaviritys.
Jos alkuperäisiä tai uustuotantoa jostain löytyisi, niin olisin kiitollinen.
No nyt selkis.
Onkos nuo keskireiät niihin 400:siin aina jälkeen sitten tehty, Vai tuliko jo tehtaalta ulos sellaisia?@cee4 wrote:
Ostaisin myös pölykapselit,semmoset 50-luvun.Ei niitä joita myydään uudistuotantonakin.
Mikko
m.rasanen@elisanet.fiMimmoset sellaiset on? Onkos ne tarkoitettu 400 sarjaisiin ja mihis ne kiinnitetään kun ei ole keskireikää?
Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen.
-
JulkaisijaArtikkelit