Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Olisiko 28 J 0 , elikä 28.10.60
Näkyykö valmistuspäivää rintapellissä?
Minkäikäinen/mallinen moottori on kyseessä. 2CV4 ja 2CV6 eivät tarvitse lyijynkorviketta.
Wanhus, 12 heppanen
Joo kyllä voi sitä 4 tahti bensaa..
Pitääpä ottaa sitten kanisteri mukaan ja mennä Nesteen pumpulle.
Oktaaniluku liikkuu jossain 93-95 paikkeilla Nesteen bensalla. Mites tuo lyijynkorvike?^
Tavallaan olet oikeassa..
Mietin vain, että miksi sitä kuljinta ei voisi kunnostaa kesällä ja viedä sitten lokakuussa katsastukseen. Silloin olisi lämmin aika ropailla.
Sitten jos olisi vain kesäkäytössä ja syksyllä jo seisonnassa, niin ongelma olisi isompi.Tulostavat tämän vuoden loppuun rekisteriotteen. Sen jälkeen pitää olla jo nytkin annettu katsastustodistus ajossa mukana.
Ulkomailla tarvittavan rekisteriotteen saa tilattua, tai noudettua ilmaiseksi.Mikä tässä on vaikeaa?
Itse vien seisonnan jälkeen auton suoraan katsastukseen ja takaisin ilman liikennekäyttöön ottoa. Leima menee umpeen talvella, mutta katsastus sitten kun ilmat passaa. Voi ajaa suorinta tietä vielä huollon kautta, jos mielii. Likennekäytöstä poistetulla on tässä tapauksessa aina vakuutus voimassa “ilmaiseksi”.
Ilmoitus katsastuksesta pitää olla matkassa, eli käytännössä nettivaraus katsastukseen.
Mikäli reissuun lähtee ulkomaille, niin vanhentuneella leimalla saa ajaa vielä kuukauden kotimaassa.“Liikennekäytöstä poistettu ajoneuvo voidaan tuoda katsastukseen ilman, että se ensin ilmoitetaan takaisin liikennekäyttöön. Ajoneuvon siirtämisen edellytyksenä on, että sille on varattu aika katsastukseen ja ajoneuvolla on liikennevakuutus.”
“Ajoneuvon saa siirtää katsastuksesta välittömästi edelleen säilytys- tai korjauspaikkaan.”“Jos ajoneuvo on ollut koko katsastusaikansa ulkomailla, se on katsastettava viimeistään kuukauden kuluttua siitä, kun se on tuotu Suomeen. Todistus ajoneuvon olosta ulkomailla on pidettävä ajossa mukana.”
Juuri hain 8 Ah moottoripyörän pikiakun
Nuo pikiakut ovat pääsääntöisesti samoja akkuja vain eri nimillä. Kuulemma kuoret tulee aina Etelä-Afrikasta ja varsinainen koonti tapahtuu monessa maassa. Tuo oma MP akku on koottu Tanskassa. Paljon kuulemma myös Englannissa kootaan. Nyt niitä taas saa, mutta kuorissa oli ollut toimintakatkos joskus pari vuotta sitten.
Ulkomailta olen yrittänyt tilata edullisemmin, mutta eivät saaneet lähettää rajojensa ulkopuolelle, kuulemma johonkin turvallisuuteen perustuen. Silti, vaikka ovat hapottamattomia.
Sätkän akkua saa ainakin Motonetin lisäksi, Akkupojilta Turusta, Porista ym, Akkumestarilta Tampereelta ja OEM automatic Turusta. Ja vielä Motonetista.
Merkkejä ovat ainakin Kresma, Euroglobe ja AkroPower
http://www.oem.fi/Tuotteet/Kaynnistysakut/Veteraaniautoakut/6_V_pikiakut_autoille/2159343-2138243.html
http://www.akkumestari.fi/tuoteluettelo?a=catalog.product.view&cat_id=173&product_id=757
http://www.akkupojat.fi/Tuotteet/Kaynnistysakut/Veteraaniautoakut/6_V_pikiakut_autoille/2159343-2138243.html?searchText=kresmTiedoksi kiinnostuneille: leikkeet toimitettu Jimmille eli Killan arkistoon, paketti painoi melkein 2 kiloa.
Leikkeitä saattaa esiintyä Nyytisten sivuilla tlevaisuudessa.Hienoa….
Saapi nähdä, jospa jotain uutta “wanhaa” juttua tulisi jakoon. 🙂Mulla on iso halpisrälläkkä krouvimpiin hommiin. Pieni 125mm pikkurälläkkä ahtaampiin paikkoihin. Lisäksi ihan piskuinen akkukäyttöinen rälläkkä 115mm laikalla.
4.4.2015, 04:52 vastauksena käyttäjälle: 21. 2CV-ystävien maailmankokous Puolassa 28.7.-2.8. 2015 #169885Mistäköhän on maili levinnyt, kun tuli SPÄMMI postia 2CV Friends nimellä maailmalta?
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Viiskytä luvulla parhaaseen Jawa aikakauteen kuului että Jawa ja muillakin pyörillä liikkuvat pitivät matkassaan aina litteitä 4.5 voltin taskulampun paristoja jos lataus oikutteli niin sai kytketyksi sillä kipinän takaisin ja matka jatkui.. Silloin yleinen käyttö jännite moottoripyörissä ja osassa autoissakin oli 6 volttia.. 😀
Sillä patteri konstilla saisi vielä tänäkin päivänä wanhus rättärin veivillä käyntiin ja matka jatkuisi… 😯Mulla on moottoripyörän työkalujen joukossa 9V nappiparisto kantoineen aina matkassa. Siinä pyörässä on 6V järjestelmä
Eikös tällaiset ole sopivan kokoiset kapselit siihen vanteen keskireikään?
On ollut saatavana Sitrosellakin
23.11.2014, 18:25 vastauksena käyttäjälle: Berlingo HDi 115 XTR vs. e-HDi 92 Edition BMP6 Automaatti #173753@Kooma wrote:
Jaa ei ole 1,6 riisseleistä turboja mennyt? 8)
No on mennyt. Itseltänikin on turbo vaihdettu.
Se on tyyppivika 1,6 Hdi koneissa. Ei johdu S&S järjestelmästä, vaan öljykanavan tukkeutumisesta turbolle. Tämä taas johtuu ilmeisesti suuttimien tiivisteiden vuotamisesta. Karstaa kertyy öljyyn ja turboputken pieni sihti tukkeutuu.
(Alkaa olla vaan jutut jo aika kaukana Sätkä maailmasta.) 🙂23.11.2014, 16:25 vastauksena käyttäjälle: Berlingo HDi 115 XTR vs. e-HDi 92 Edition BMP6 Automaatti #173751@sitikkapuoskari wrote:
Vääriä huhuja. Kyllä BMP on oppiva ja opetettavissa.
Mitenkä sen saa oppimaan. 🙂
Olen jo 7 vuotta yrittänyt sitä saada oppimaan siirtymisen 6 vaihteelle aikaisemmin. Aina se vain vaihtaa vasta nopeudesta 87km/h. Ei hyvä näin talvinopeusaikana. -
JulkaisijaArtikkelit