Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@Akaile wrote:
Kovin on vikailkeä kohde tuo alin kytkin, voi mennä hetki ennenkuin osaa diagnisoida vian paikan jos tuohon tulee vikaa 🙄
Niin juu… ja sit mää muistin vielä että toi mun sätkä on 6 volttinen.
Eikös jäljet johda aina pääkytkimeen, jos kaikki virrat on pimeenä. Sit vaan ohituskytkentä, vai kui?
@Lasse1 wrote:
Ostin tuon Retromobilesta Pariisissa viime syksynä, hinta oli muistaakseni 8-9eur.
Melko kaukana. Oisko joku nähnyt moista lähempänä?
Tietty muitakin ideoita olis vielä kiva kuulla. Lähinnä tuo oikosulkuvaara edelleen arveluttaa, kun ei ole sulakkeen sulaketta.
Edit. Onkos kellään kokemusta tuollaisesta elektronisesta päävirtakatkaisimesta.
Tuollaisen Guugletin: sivun alimmaisena löytyy
http://www.nautikulma.fi/bs_katkaisijat.htm@Lasse1 wrote:
Moro !!
Kun kirjoitin siitä päävirtakytkimestä, sain otettua eilen kuvan omasta asennuksestani.
LasseKiitos vinkistä Lasse. 😀
Tuommoinen sopis minusta entisöitäväänkin Sätkään. Se kun on helposti poistettavissa tarvittaessa, eikä tee ylimääräisiä reikiä. Ainoa miinus on siinä, että konepellin joutuu aina avaamaan.Mistäs tuollaisen mahtais saada ostaa?
Minä olen ammentanut paljon tietoa kilvet.com sivuilta seuraavista artikkeleista.
@PienempiOlli wrote:
Onko tämä jo tuttu, aika vekkuli muunnos 😀
-OlliOnko varmaa, että noi ei ole taas sinun omia “luomuksia”? 😀
Ake tuntee kaikki rekisteröinnit vuoteen -66 asti. Jos tiedät alkuperäisen kilven ja tiedät missä kuljin on eka kertaa otettu käyttöön, niin alkaa olla jo eväitä. Vielä kun lisäät runkonumeron, niin SA-HK:n arkistosta saattaa löytyä alkuperäinen kantakirja ja sitä myöten rekkari.
Itse onnistuin jäljittämään pelkän runkonumeron ja sijainnin perusteella kantakortin Vaasasta-56 malliseen. Sitä myöten omistajan tiedot ja eka rekkarin.
Moottoripyörään -48 kantakortti löytyi Turun maakunta-arkistosta rekisterin perusteella.
Kuljin- 66 malliseen kantakortti myös rekkarin perusteella Turusta.
Vinkkinä. Jos omaat hyvät suhteet katsastuskonttoriin, niin kysy sieltä suoraan. Sieltä löytyy samat tiedot, kuin AKE:n hieman arvokkaasta palvelusta. 😉
Minuakin on alkanut arveluttaa nuo virrankulut wanhuksessa. Valot toimii ilman relettä, joten valokatkaisin on kovilla. Sinänsä valot eivät kaiketi mene virtalukon kautta, koska ne aina meinaa unohtua päälle.
Eniten hirvittää tuo sulakkeiden puuttuminen. Jos sulakkeina toimivat vain johdot, niin aina on vaara että palaa poroksi.
En kuitenkaan ole laittamassa sen enempää sulakkeita, kuin releitäkään väliin, kun tahtoisin sen pitää alkuperäisenä. Sen sijaan päävirtakatkaisinta olen miettinyt. Jos ken on laittanut, niin mihin sen saisi huomaamattomasti ja alkuperäisyyttä särkemättä. Mielellään niin,ettei tarvitsisi aina konepeltiä nostaa.
@2cvjimmi wrote:
Tutkimalla kuvia, kuvia ja kuvia – päädyt vastaukseen korinvärinen, mutta varman tiedon saadaksesi ota yhteyttä Wanhusten waalijoihin tai siis extrawwtietäjä Helge Inkiläiseen – yhteystiedot voisi joku sulle pistää yv.nä – kuka ekana ehtii…
No olenhan minä Helgeltä jo vaikka mitä kysynyt 😀
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Kiiltävän pokan maalauskin onnistuu, kun hienolla hionnalla ottaa kiiltoa pois ja käyttää oikeaa maalia. Wanhoissa se poka oli yleensä korin värinen?
😯Taas tuli uutta tietoa, kiitos.
Mitenkäs tuon nyt varmistais, onko kysymyksessä mustat, kiiltävät, vai korin väriset pokat?
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Wanhuksen ikkuna pokan tapit ovat kovajuotettu kiinni, sillä pokan materiaali niin ohut, että estää hitsauksen! Kiiltäviin pokiin ei voi juottaa ovat rostaria?
Wanhat pokat ovat tavattista peltiä.😀
Tästä voisi sitten päätellä, että kaikki vanhat kumituttikiinnitykset olisi sitten olleet mustilla tavallisilla listoilla, koska ne tapit oli juotettu. Kaikki vanhat ruostuvat listat lienevät jo ruostuneet.
Elikäst, jos nyt saan sorvattua vanhanmalliset tapit ja teen siihen kierteet päähän, niin sitten ne sais kiinni niihin ruostumattomiin pokiin. Jos vielä kikkailis, niin tekis tapin juureen valejuotoksen ja maalais sitten koko komeuden mustaksi. Mahtaiskohan onnistua? muutakaan ei tule mieleen.
En ole asiantuntija, mutta mun projektissa olisi tarkoitus leikata se oopperaikkunan kohta pois kokonaan ja laittaa vanhemmasta toiset umpipalat. Voipi olla että suoraan ikkunan aukkoa pellitettäessä, voi pelti alkaa elää. Elikä leikkaussaumat tulisi hieman etäämmälle.
@2cvjimmi wrote:
Klipsi on kiinnitetty klipsin pohjaan painetulla puikolla/tapilla – tämä levittää neljä sakaraa, joiden tehtävä on pitää klipsi neliöreiässä. Tapin saa taiteilemalla pois esim. pienellä poralla tunneli tappiin ja ruuvi perään ja nyppäys tai sitten painaa sen tapin klipsin läpi – putoaa oven sisälle. Klipsi on aika kovaa muovia ja sakarat ovat jämähtäneet leviälleen, mutta pikku vääntelyllä irronnee. Itse olen “raakasti” vaan nypännyt sen irti – pelti vähän venyy, mutta sen saa painettua takaisin (ei hyvä systeemi, jos klipsin ympäristö on ruosteinen)
Eikös se ikkunalistan metallitappi ole vaihdettavissa – kikkailemalla ainakin eli valmistamalla vastaava tappi kera kierteen??? Moni on ratkaissut ikkunalistaongelman maalaamalla kiiltävät korin (?) väriseksi.
Tuo oviprojektini on siinä vaiheessa, että nuo klipsit on tarkoitus porata pois ja sen jälkeen se neliömäinen reikä muutetaan pyöreälle kumille sopivaksi. Vastaavasti nämä kääntöikkunassa olevat tapit, jotka ovat kierteellä kiinni, poistetaan ja tilalle nämä kumituttiin sopivat vanhemmat tapit. Vanhemman malliset tapit on kaiketi alunperin hitsattu. Tarkoitus on hieman oikaista ja tehdä ainakin koemielessä vanhanmalliset tapit sorvaamalla rosteri tangosta ja niihin kierre päähän. Hienointa olisi saada kokonaan uudet etuovet, mutta lienevät hieman kortilla. Juuri tätä ovikonstruktiota ei ollunna kuin ehkä kolmen vuoden ajan.
Edelleen on mulle epäselvää oliko -65 syksyllä vielä mustat listat. Jos oli, niin voisihan ne maalata. Muuten saavat olla kiiltävät. Nuo deluxe ja Belgian mallit siltä aikakaudelta hieman hämää, koska niissä kromi oli jo siihen aikaan vakiokamaa.
@dago wrote:
Alkoi minuakin kiinnostaa… En toistaiseksi löytänyt tietoa, jota ymmärtäisin.
Niin mikä kohta aiheesta alkoi kiinnostaa?
Mites se ohjaus???, kun etupyörät on maassa. ❓
-
JulkaisijaArtikkelit