Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Onhan siinä keskipakokytkin, mutta kallistuisin johonkin kytkinhäikkään, koska ääni kuuluu vain kytkintä painettaessa. Vai onko kytkinpolkimella joku yhteys keskipakokytkimeen?
Kiitoksia vinkeistä.
Tuota tippakannulla voitelua ajttelinkin. Siinä on se vaara vain, jotta jos siellä ei ole paikkaa mihin öljy imeytyy niin saattaapi tulla kytkimen täysöljyäminen 🙁Tää kuljin on käsittääkseni ollut ruususen unessa ainakin viimeiset 10 vuotta. Tosin sillä lienee kesäisin pieni lenkki tehty. Näinollen ei liene ihme että paikat jumittuu. Itsekin olen sillä ajellut vasta muutama sata kilometriä.
Tuota onko se painelaakeri kuivavoideltu, vai voiko sitä purkamatta voidella esim. tippakannulla?
Vai lähdenkö vain sovinnolla purkamaan?En saanut oikein räjähdyskuvasta käsitystä, enkä ole koskaan purkanut.
Tuota vähän ajattelinkin.
Mulla menis aikaa varmaan aikaa kolmesta kahdeksaan vuoteen, ja tuskin vieläkään olisi kuva valmis 😀Miten noita luodaan??? 😯
Ei kaine ihan nappia painamalla muotoudu?? ❓ ❓
Tästä jutusta on jo vähän aikaa, mutta kerrotaan vielä niksi pianolangan viritykseen.
Elikä hommataan putki (mulla pahvikartonki), joka on halkaisijaltaan hieman pienempi kuin se huopainen lämpöputki. Putken ympärille kiedotaan pianolanka tiukalle niin että se on kummastakin päästä lukittu. Sitten tämä kyhäelmä, joka on halkaisijaltaan pienempi ujutetaan lämpöputken sisään. Saa tulla molemmista päistä vaikka tuuman verran ulos. Tämän jälkeen jousikiinnitykset putken päistä auki ja pianolanka höltyy huopaputkea vasten tasaisesti pingottamaan.
Kai tämä on jo keksittykin, mutta mun elämää ja sormia se helpotti huomattavasti 🙂
Aina vaan paranee…
Onks toi keltainen viimeisenä oikee vai piirretty?? 😀
Taustakuvana kuva paranee vielä.
Ainoa vaan, että laajakuvanäytöllä rättäristä tulee sellainen venytetty limusiin malli 😀@anox wrote:
Salossa on todella huomioitavaa. Uudessa Nyytiset-lehdessä on kuva Salon kadulta. Vappuajelun aikana on kulkimia pysäköity kadun varteen ja kuten huomaatte, se kolmas on pysäköity aivan suojatien eteen, väärin kylläkin. Mutta sitten. Taitaa siinä olla pysäköintiruutukin maalattuna ihan pysäköintiä varten. Jos on Suomen tulevassa pääkaupungissa rättärimyönteisyyttä, miten mahtaa olla jalankulkijan turvallisuuden laita.
Ei siinä enää ole ruutua maalattuna. Huomasivat virheensä.
Se oli hetken sellainen hämäävä paikka, kun olen Salossa opettanut nuorisoa ajamaan. 😀@Jasu wrote:
Tuotaniin… Mikähän tästä tekisi mainitsemasi itsemurhavehkeen? Huikean 45 hevosvoiman teho, jota sitten hukataan enemmän voimansiirrossa..? Hydrauliikka..?
Minnuu ainakin hirvitti aluksi tuommoinen 70 nopeuskin maantiellä. Varsinkin kun ei ollu turvavöitä ja aurinko paistoi ovitiivisteiden välistä. Voi olla että koppa kestääkin, mutta en ainakaan minä haluaisi kuulua Rättärillä ajaneeseen kattokerholaisten porukkaan 😀
Totuushan kaiketi kuitenkin piilee siinä, mitä liikkuu kuskin korvien välissä kun maailmalla ajelee.
@Erkka wrote:
@Akaile wrote:
Löysin netin ihmeellistä maailmaa selatessa sivut: Tavaraa moneen nälkään, mutta erityisen hauska oli nähdä bbc:n pätkä 4×4 sätkästä. Ne jotka ovat sellaisista kiinnostuneet näppäilkää osoitteeksi http://www.citroen.ac ja menkää kohtaan “filme” ja ladatkaa “Louis Barbour präsentiert seinen 2CV 4×4 in der BBC-Sendung Topgear (28 MB) (Film: BBC)”.
Sivuilta löytyy muitakin videoita ja paljon kuvia…
(en suosittele lataamista ilman laajakaistayhteyttä.(adsl))Miten ihmeessä tuon saa ladattua? Itse kun sivua katselen niin en näe hypertekstiä mistä lataukseen pääsisi. 😕
Eikös nämä filmien lataaminen edellyttänyt kirjautumista, eli rekisteröintiä? Muistaakseni näin olen niitä joskus lataillut.
Jos tuo saksan kieli ei taivu, niin kannattaa kopsata tuo osoite Yahoon hakukoneeseen. Yahoo löytää sen ja sieltä sitten klikkaus kohdasta translate. Kas sivut muuttuvat suurimmalta osalta englannin kielisiksi.
Sama pätee myös useisiin ranskalaisiin sivustoihin.
Useimman 2CV aiheiset sivuthan ovat sattuneesta syystä ranskankielisiä.Jos kaipaat sanakirjaa, niin kirjoita osoiteriville (firefox) suoraan sana sanakirja ja kas, sinulla on ilmainen sanakirja. Tietty hakukoneella hakusanaksi kun laittaa ilmainen sanakirja, niin päätyy samaan tulokseen.
Näin yritän selvitä kun kielipää on mitä on. 😳
@veera 1-2 wrote:
Minusta olisit sitonut vain hinauslenkeistä, poikittain että tulee molenmista lenkeistä. Vedät räksyttimillä sen verran tiukkaan ettei se pääse paljoa heilumaan. Olen vienyt usein silleen eikä ole sätkään mitään vaurioita tullu, mitä nyt minulle henkisiä kun sätkä tälleen tulee. Tukivarsissa piilee juuri vaara että takaputki menee rikki, sitten hommaa piisaa, mutta ittehän paremmin tiedät. 😀 😀 😯
No itehän en tiedä vielä yhtikäs mitään, kun olen vielä vähän vihreä. No joka tapauksessa olen kuljettanut juuri näin kun veera 1-2 kertoi. Kapealla 1000kg liinalla mahtuu vetää lenkeistä läpi ja veto kulmiin eteen ja taakse. Tuollaisissa isoissa töyssyissä vaan kuljin niiaa niin että tulee melkoisesti löysää ja taas äkkikiristys.
Kaikkein paras olisi varmaan kiinnittää pyöristä, mutta se edellyttää tässä tapauksessa sellaisia erikoisliinoja, kun niitä aukkoja ei vanteessa ole.Tuota, pieni lisäkysymys..:?:
Mitenkä tuo jarruputki takapään tukivarresta kierretään, ettei ruttaannu?
Onko tapana ollut ujuttaa liina tukivarren ja jarruputken välistä, vai kui?
Asia vilpitön!
Siis laitamma tukivarsista kiinni. Kiitti vastauksesta 🙂
Tavallaan sellainen on jo olemassa.
Nimittäin vetostartti 😀
Harva osaa kylmiltään käynnistää, jos ei ole ikinä ennen kokeillut. -
JulkaisijaArtikkelit