Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tuossa pieni aika sitten kertoilin omasta käyntiongelmasta. Putsasin suuttimet useaan kertaan, eikä mitään apua. Lopulta otin suuttimet kaikki pois ja paineilma joka kanavaan. Se auttoi ainakin toistaiseksi.
Sitä imu- pakosarjaa epäilin kanssa puhkiruostuneeksi, mutta onneksi ei niin ollut. Sitroselle tuli yksi 18 heppasen pakosarja kaiken varalle. Sitä voinee kysyä.
Sen voi kyllä kaiketi halkaista ja hitsatakin kuntoon.
Tuolla aikaisemmassa keskustelussa sain hyviä ohjeita pakosarjan testaukseenkin.
Onkohan yhtään kuvaa netissä, missä olisi nähtävänä etuovet sisäpuolelta verhoilun takaa?
Ainakin mulla on vaihturiovet, koska vasen etuovi on verhoilun takaa punainen ja oikea valkoinen. Alkuperäinen väri on AC-105
Näkis kuvavertailulla onko ne jopa väärää aikakautta. Lukot sun muut helat lienevät alkuperäiset.
Hyvä varaosakirja on tämmöisessä osoitteessa:
http://home.nordnet.fr/~gguillon/mecano_rodage_page_cadre.htm
Sieltä varaosakirja vuosilta 1949-1959, tai varaosakirja 1975Itsellä on varaosakirja vuoteen 1964 saakka.
Vielä kun olisi sellainen opus josta näkyisi sisäpuolelta ovet vaikkapa 1965- 1970 🙂
Joo sitä taivutusta vähän ajattelin, mutta halusin varmistella vain korvaavien ovien saamisesta.
Sillä kyselin, jotta onko ovi samanlainen -70 tai jopa -80 lukuisissa verrattuna tähän -60 lukuiseen. Olisi helpompi saada uusi ovi survotun tilalle.
Kiitoksia taas vinkeistä. Tämä mun kuljin on -65 mallinen, eikä ole enää kaappariovimallinen.
Takaovet ovat alkuperäiset ja toimivat kuin uudet.
Etuovet ovat korvatut jostakin toisesta kulkimesta ja ovat melko rimpulat.
Ovet ovat ikäänkuin kaarevat ulospäin. Ylä- ja alaosa irvistää ja samaten etureuna on myös auki. Onkohan saranat taipuneet ulospäin? Siellä kun ei ole mitään toppareita.Onkohan 70 mallisessa samanmoinen etuovi kuin 60 mallisessa?
2CV MÄNNÄNRENGASSARJA 18 HV 66MM 40€
Näin siinä varaosahinnastossa lukee. Tiedä sitten onko varastossa.
Sitrosella näkyy olevan 18 heppasen männänrenkaita. Wanhaan on sitten kaiketi hankalampi saada koko paketteja.
Vinkki:
Minullakin ranskan kieli on muutaman sanan varassa.
Kopioin linkin Yahoo hakukoneelle ja sieltä klikkaan “translate”. Sivut aukeavat englanniksi ja kyllä se ainakin minua suuresti helpottaa 😀
Vaan nimenomaan annettiin ymmärtää, että 15% ohivuoto on hyvä ja 1% ohivuoto on käsittämättömän pieni. 😯
Mittautin 18 heppasesta ohivuotomittauksen. Näytti vasemmassa pytyssä vain 1% ohivuotoa. Oikeassa 15%.
Kuulemma ei koskaan ollut tullut vastaan aikaisemmin alle 4% ohivuotoa.
Tiedä häntä sitten?? Kone oli tosin kylmä.Mitäs siitä seuraa, jos valmistusnumeroa ei löydy?
Olettaisin, että sitten ainakin käy huonosti jos stanssaa numerot alkuperäisestä poikkeavaan paikkaan ja omin päin.
Mulla on numero stanssattu moottoritilan rintapeltiin katsastusmiehen tunnuksin ja siitä maininta rekisteriotteessa.
Toisessa stanssattu moottoritilaan runkopalkkiin ja siitä taas maininta rekisteriotteessa.
Onhan siellä se tyyppikilpi, missä on valmistusnumero. Eikö sitä stanssausta voisi sen perusteella tehdä virallisen valvojan läsnäollessa ja dokumentoidaan operaatio asiapapereihin?
Vinkkejä tuli paljon, kiitos!
Vammalan rengaspalvelu on kyllä lähellä ja on vihkiytynyt wanhoihin rengasmalleihin. Siellä käynti olikin hyvä idea. 70km matkaa ja asiaa sinne tulee muutenkin kesäkuussa.
Tasapainotuksenkin tiedän saavan täältä katsottuna ainakin Turusta.
En tiedä tarviiko Rättärin pyörät tasapainotusta ylipäätänsä? Vanhoissa allaolevissa kun ei ole puntin punttia. Tunteeko siinä heiton?
Nyt on kuitenkin uudet gummit vanteilla odottamassa ja jotta homma renkaiden osalta olisi loppuun suoritettu niin tasapainotus olisi, kuin piste i:n päälle.
Sain toki päiväyksen selville näistä “uusista” renkaista. Näyttäis olevan valmistettu 2004 lopulla. Ei siis nekään ihan uunituoreet.
Kiitti linkeistä:)
Taitaa olla niin, että päiväykset on vasta näissä uudemmissa. Vanhoissa renkaissa lienee sarjanumerot joiden perusteella voisi ehkä päätellä iän.
Joka tapauksessa tämä vanhalla 125×380/15 merkinnällä oleva rengas lienee melko iäkäs ja saa jäädä ainakin toimittamaan Wanhuksen varapyörän virkaa.
Missäs muuten tasapainotetaan, kun kummisuutareiden tasapainotusvehkeet ovat jo niin nykyaikaisia, ettei Rättärin vanne siihen sovi 🙁
Ethän ole tosissasi.
Tällainen aloittelija voi vielä uskoakin. Minä ainakin koitan pysyä kaukana rekoista, kun ajan Rättärillä.
Tietenkin myös toisinpäin 🙂
En tiedä kumista pelkästään, mutta kokonaisena peltisen rungon kanssa sain ostettua Sitroselta juuri.
Laita väliaikaisesti ne nykytyyliset vaan.No mulla on -65 mallisessa parkit siellä umpion takana, jotka ikäänkuin hehkuu sieltä lampun kannan pienistä reijistä. Siinä on kyllä parkkien paikat siellä umpiossakin, mutta niissä ei ole polttimoita. Liekö sitten uudempi versio umpiota. En tiedä kumpi kuuluu siihen vuosimalliin, parkit umpion takana vai sisällä. Sellaiset keltaiset polttimot 6v olisi kivat, mutta mistähän vaan saisi?
-
JulkaisijaArtikkelit