Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Sitrosen hinnastossa 125×15 on ollut 80€.
Täytyy muistaa, että rengas ei ole uusi vaikka se on käyttämätön. Sellainen 10 vuotta varastossa ollut kumi on jo melko kovettunutta.
Epäilen hintojen olevan nousussa, sillä sellainen varaosavalmistusvelvollisuus alkaa loppua Rättärin osalta, ellei jo ole loppunut. Silloin nämä koot muuttuu vähän niinkuin erikoisrenkaiksi. Hinnat on jo hieman netissä nousseet.
Joku voi korjata, kun nää on sellaisia mutu tuntumia.
Siinä navigaattorissa saattaa olla vielä lastentauteja, mutta hinta/laatusuhde lienee hyvä ainakin syksyyn asti.:)
Täältä löytyy vähän kommentteja käyttäjiltä:
http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=54582&highlight=nav4all
Kiitos tyhjentävästä selvityksestä. 😀
Vielä tarkennukseksi, mistä tarkkaan ottaen mitataan kun puhutaan etu- ja takanurkista?
Samaa asiaa vähän miettisin. Ajattelin, josko sieltä varvan päästä silmukoista säätäisi lyhyemmäksi? (ovatten usein piukassa, jos ei ole herkistetty ja voideltu)
Kun nostin kulkimen nosturille niin että nostin nelipistenosturilla rungosta, niin yksi kulma jäi ilmaan. Ikäänkuin runko olisi korkkiruuvilla. Pyörilleen laskettuna se oli silmämääräisesti tasan, koskapa siinä on erillisjousitus kaikissa pyörissä.
Todennäköisesti paino makaa kuitenkin nyt ristikkäin kahdella kulmalla.
Jostain olin muistaakseni lukenut sellaisesta konstista, että laitetaan vaaka jokaisen pyörän alle ja aloitetaan niillä säätäminen tasan. Olisikohan jotakin kikka kolmosta näihin säätöhommiin? Mitenkähä korkealla sen peränkin sitten pitäisi olla?Joo mut jos on keskipakoiskytkin, niin ei kai paljon tuuppailut auta käynnistämisessä:cry:
Mutta onneksi on veivi 😀
Onko siinä keskipakoiskytkin. Jotenkin tuntuu, että jäljet johtaa sinne.
Oiskohan siinä jouset kuoleentuneet, tai kitkpinnat lopussa.
Jotkut kokeneemmat varmasti tietävät enemmän.
Käyntiongelma ratkennut. 😀
Pääsuutin, joka muuten oli 125 oli tukkeutunut vaikka sen jo mielestäni olin puhaltanut puhtaaksi.
Kohokammio perusteellisesti puhtaaksi ja paineilmaa pääsuuttimen reiästä sisään niin auttoi. Eli kanavissa varmaankin töhnää ja aina suuttimien puhdistus ei yksin riitä.
Nyt käy suht nätisti…ainakin toistaiseksi.
Pian kyselen varmaan taas jotain muuta kummaa.
Kiitos tiedosta.:)
Pitää kokeilla jos vain jostain suuttimen löydän. Alkuperäistä en viitsi lähteä ropaamaan.
Nykyinen kaasari on uusi, jolla on ajettu alle 1000km. Se on toiminut näillä suuttimimilla moitteettomasti. Se taas viittaisi johonkin muuhun ongelmaan.
Yksi ajatus olisi ilmavuoto imusarjassa. Joko jossain liitoksessa, tai sitten reikä pakosarjan ja imusarjan välillä siinä kaasarin kurkun alla.
Sitten venttiilit voi vuotaa. Ne tuli kyllä säädettyä, mutta voisihan siellä olla karstaa. Kuljin on seissyt pari vuotta ennen käyttöönottoa. Ohivuotomittaus voisi olla paikallaan.
Sytytyksen olen koittanut saada ihan perussäätöihin ja kärjet on nyt uudet. Voi siellä silti olla hienosäädön varaa.
Kirjastohaulla en löytänyt yhtään osumaa Teemu Eerolan oppaista.
Pittääpi kääntyä Killan puoleen siinä asiassa.Alfamer näyttää myyvän Suomessa tuota “How to restore Citroën 2cv” kirjaa englannin kielisenä. Hinta 66,90€
Sitä Haynesin kirjaa en löytänyt kuin ranskan kielellä ja ulottuuko sen tiedot edes -60 luvulle?
Kahtelin noita saksalaisia ja ranskalaisia opuksia, mutta kyllä mulla onnaa vaan suomalainen tai englantilainen teksti.
Onkos siellä Killalla jonkinlainen kirjasto, vai kui se toimii?
Oon vähän vihreä vielä, mutta kai se tästä aukeaa 🙂
Mulle ainakin kävi niin, että kun ostin kulkimen niin tää vapaakuukausi seisonnan jälkeen tuli menetettyä 🙁
No nyt olen kaasarin suuttimia tutkinut.
Siinä vasemmalla sivulla olevassa suuttimessa on lukema 42,5 ja päällä olevassa suuttimessa ilmeisesti 225. Omituinen luku.Käy nätisti tyhjäkäyntiä, mutta jos painaa kevyesti kaasua, niin tukehtuu. Nopeasti jos kaasua painaa, niin lähtee kierrokset nousuun pienen notkahduksen jälkeen.
Täydestä vedosta vapautettuna saattaa sammua esim. risteykseen. Vatii aina uuden startin kun keskipakoiskytkin heittää vapaalle. Välillä paukauttaa kaasarissa.Elikä tämmöistä vuodatusta tällä kertaa.
Ps. Nyt jo takana 10km kulkimella ajoa 🙂
Läpi meni puhtain paperein katsastuksesta 😀
Mutta onko nää kulkimet aina yhtä vikureita.. Käy nätisti tyhjäkäyntiä, mutta jos painaa kevyesti kaasua niin sammuu risteykseen:( Jos painaa lisää kaasua niin loikkaa kuin aropupu.
Nimimerkillä viisi kertaa kaasari ja suuttimet putsattu ❓
Mulla on sama homma huomenna edessä. Ensin vakuutus voimaan ja sitten soitto katsastuskonttorille, jotta täältä tullaan. Osaavat sitten henkisesti varautua.
Pitäkää peukkuja että menee läpi 🙂
Kyllä meilläpäin saa ajaa katsastamattomalla autolla katsastukseen jos vain auto on rekisterissä ja vakuutettu. Soitat vain konttuurille ja ilmoitat rekkarin ja milloin tulet. Riittää ihan non stop aikakin. Tien päällä jos pysäytetään, niin tarkistavat asian konttorilta. 🙂
Ymmärsin että olet hiljattain ostanut kulkimen. Jos siinä on ostohetkellä ollut katsastus voimassa ja olet pitänyt kulkimen sen jälkeen seisontavakuutuksessa koko katsastusvelvollisuusajan (onks tää yhdyssana?), niin saat ajaa yhden kuukauden siitä hetkestä kun otat autoon taas vakuutuksen.
-
JulkaisijaArtikkelit