Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Aha.. No se selittää, miksi siinä on taltan jälkiä. On joskus lyöty ikäänkuin auki suuntaan.
Tämä on oikeanpuoleinen rumpu jonka kanssa pähkäilen
Täytyypi katsoa onko sinne uraan sitä mutteria kiilattu.
Varsinaista lukitusta en nähnyt.
Hylsyn koko ainakin tässä kulkimessa vaikuttais olevan 44En ole vielä saanut auki (rikki), kun en löytänyt 44mm hylsyä. Kaikkia muita kokoja kylläkin
Mitään lukitusta en kyllä mutterin ympäriltä löytänyt:?:
Pistänpä sinne sitten pukin alle, niin ei tukivarsi taitu.
Enköhän jostain sellaisen sopivan ulosvetäjänkin löydän.Ai niin… Piti kysyä kiristysmomentit 💡
Taitaa olla katoava luonnonvara 😥
Koittaisin itsekin tehdä sapluunan, mutta kun en ole edes nähnyt ehjää.
Valokuvakin ois kova sana. Ne aukot siinä eniten askaruttaa.Kiitoksia!
Etenkin varoituksista ❗Joo, kyllä siihen keinonahkaverhoilun saa ja sen reunamuovikin peittää.
Se sinkkipeltikin toimii, mutta mää haluaisin sen olevan vähän niinku alkuperäisessä kuosissa. Siksi sitä sapluunaa, tai korjauspalaa tiedustelisin 😉Kyllä tässä versiossa on ihan sellainen normaali oopperaikkuna, eli uudempaa -66 mallia, jossa on jo profiili korissa siihen valmiina.
Onks tää vilkkuprobleema ratkennut? Töissä nimittäin kyselivät 🙂
Joo tähän tulokseen tulin minäkin, kun tietoa onkisin netistä. Elikä 98:a tankkin ja lisäaineet mukaan.
Siitä moottoriöljystä tuntuu olevan jokaisella oma mielipiteensä, joten ajattelin siksi laittaa riidan puoliksi ja laittaa puolisynteettistä..ehkä.
Mun ajokokemukseni on jo huimat 50m, joten saan yksinkertaisetkin asiat vaikeaksi 🙂
Paljon tulee valaisevaa tietoa.
Olisiko yhteenvetona vaikka näin 18 heppaseen:
Bensa 95 ja siihen lisäaine
Venttiilit tehtaan suosituksen mukaan (0,20)
Moottoriin mineraali 20W- 50 (tai puolisynteettinen)
Vaihteistoon 80W- 90 GL-4 tai jotain..Jostain olin lukevinani, että venttiilin välyksiä tulisi kasvattaa 0,25mm:iin alkuperäisen 0,20mm sijasta, jos käyttää lyijytöntä. Oisko siinä perää?
No tuota mistäs sitä lisäainetta saa ja onkos niissä eroja? Jollain sivustolla olin lukevinani lisäainetesteistä kulkimeen ja jos oikein ymmärsin, niin osa testatuista aineista oli tehottomia.
No nyt kun alkuun pääsin, niin mitä öljyä moottoriin? Mitäs sit vielä tankkiin? Meneekö lyijytön 95. Moottori kun on 18 heppainen.
Kertokaapas nyt, mikä olisi sopiva normaali öljy vaihteistoon. Tarttis tehdä eka huolto, kun en ole aikaisemmin tällaista kuljinta omistanut. Olisiko mikä tahansa GL-4 luokan öljy sopivaa. GL-5 ei käsittääkseni sovellu, koska synkronilevyt jää liian liukkaiksi ja alkaa rusahtelu. Jos on joku hyväksi koettu merkki tiedossa, niin aina parempi.
No vaihda nyt ainakin öljyt siitä ensin!!
En ole varma saako sitä keskipakoiskytkintä mistään, mutta olin löytäväni sellaisen saksalaisesta katalogista. Se on ladattavissa tällaisesta osoitteesta.
http://www.franzose.de/shop_downloads.php
Saksan kieli on mulla pakkasella niin joku vois valistaa. Ainakin vanhuksessa ja kutosessa on eri halkaisija kehällä.
Sit varmaan jokaisen verstaan kulmalla on jonkunnäköinen korjaamokäsikirja. Sellaisen imutin itselleni ensihätään. Linkki alla. Se on senverran iso paketti (80s.) ettei kannata imuroida modeemilla. No joka tapauksessa siellä sivulta 34 alkaen on ohjeita keskipakoiskytkimen asentamisesta kuvineen. Se on kaiketi ranskankielinen vaikka on hollantilaisella sivulla. Ainakin mun sanakirja tunnisti niitä termejä.
http://files.citroen-forum.nl/manuals/2cv/
Nyt jos joku tietää jotain suomalaisista manuaaleista nettimaailmasta niin olisin kiitollinen.
-
JulkaisijaArtikkelit