Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 391 - 405 (kaikkiaan 415)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Jarrurummun irrotus #134517

    Aha.. No se selittää, miksi siinä on taltan jälkiä. On joskus lyöty ikäänkuin auki suuntaan.
    Tämä on oikeanpuoleinen rumpu jonka kanssa pähkäilen
    Täytyypi katsoa onko sinne uraan sitä mutteria kiilattu.
    Varsinaista lukitusta en nähnyt.
    Hylsyn koko ainakin tässä kulkimessa vaikuttais olevan 44

    vastauksena käyttäjälle: Jarrurummun irrotus #134514

    En ole vielä saanut auki (rikki), kun en löytänyt 44mm hylsyä. Kaikkia muita kokoja kylläkin
    Mitään lukitusta en kyllä mutterin ympäriltä löytänyt:?:
    Pistänpä sinne sitten pukin alle, niin ei tukivarsi taitu.
    Enköhän jostain sellaisen sopivan ulosvetäjänkin löydän.

    Ai niin… Piti kysyä kiristysmomentit 💡

    vastauksena käyttäjälle: Kadonnut hansikashylly #134509

    Taitaa olla katoava luonnonvara 😥

    Koittaisin itsekin tehdä sapluunan, mutta kun en ole edes nähnyt ehjää.
    Valokuvakin ois kova sana. Ne aukot siinä eniten askaruttaa.

    vastauksena käyttäjälle: Jarrurummun irrotus #134512

    Kiitoksia!
    Etenkin varoituksista ❗

    vastauksena käyttäjälle: Kadonnut hansikashylly #134506

    Joo, kyllä siihen keinonahkaverhoilun saa ja sen reunamuovikin peittää.
    Se sinkkipeltikin toimii, mutta mää haluaisin sen olevan vähän niinku alkuperäisessä kuosissa. Siksi sitä sapluunaa, tai korjauspalaa tiedustelisin 😉

    vastauksena käyttäjälle: Oopperaikkunan arvoitus #134473

    Kyllä tässä versiossa on ihan sellainen normaali oopperaikkuna, eli uudempaa -66 mallia, jossa on jo profiili korissa siihen valmiina.

    vastauksena käyttäjälle: Teboilin mainoskampanja #134374

    Onks tää vilkkuprobleema ratkennut? Töissä nimittäin kyselivät 🙂

    vastauksena käyttäjälle: kulunut vaihteisto #133132

    Joo tähän tulokseen tulin minäkin, kun tietoa onkisin netistä. Elikä 98:a tankkin ja lisäaineet mukaan.

    Siitä moottoriöljystä tuntuu olevan jokaisella oma mielipiteensä, joten ajattelin siksi laittaa riidan puoliksi ja laittaa puolisynteettistä..ehkä.

    Mun ajokokemukseni on jo huimat 50m, joten saan yksinkertaisetkin asiat vaikeaksi 🙂

    vastauksena käyttäjälle: kulunut vaihteisto #133130

    Paljon tulee valaisevaa tietoa.

    Olisiko yhteenvetona vaikka näin 18 heppaseen:

    Bensa 95 ja siihen lisäaine
    Venttiilit tehtaan suosituksen mukaan (0,20)
    Moottoriin mineraali 20W- 50 (tai puolisynteettinen)
    Vaihteistoon 80W- 90 GL-4 tai jotain..

    vastauksena käyttäjälle: kulunut vaihteisto #133127

    Jostain olin lukevinani, että venttiilin välyksiä tulisi kasvattaa 0,25mm:iin alkuperäisen 0,20mm sijasta, jos käyttää lyijytöntä. Oisko siinä perää?

    vastauksena käyttäjälle: kulunut vaihteisto #133121

    No tuota mistäs sitä lisäainetta saa ja onkos niissä eroja? Jollain sivustolla olin lukevinani lisäainetesteistä kulkimeen ja jos oikein ymmärsin, niin osa testatuista aineista oli tehottomia.

    vastauksena käyttäjälle: kulunut vaihteisto #133118

    No nyt kun alkuun pääsin, niin mitä öljyä moottoriin? Mitäs sit vielä tankkiin? Meneekö lyijytön 95. Moottori kun on 18 heppainen.

    vastauksena käyttäjälle: kulunut vaihteisto #133116

    Kertokaapas nyt, mikä olisi sopiva normaali öljy vaihteistoon. Tarttis tehdä eka huolto, kun en ole aikaisemmin tällaista kuljinta omistanut. Olisiko mikä tahansa GL-4 luokan öljy sopivaa. GL-5 ei käsittääkseni sovellu, koska synkronilevyt jää liian liukkaiksi ja alkaa rusahtelu. Jos on joku hyväksi koettu merkki tiedossa, niin aina parempi.

    vastauksena käyttäjälle: Kaunokaisen herättely #134274

    No vaihda nyt ainakin öljyt siitä ensin!!

    vastauksena käyttäjälle: Vapaakytkin #134263

    En ole varma saako sitä keskipakoiskytkintä mistään, mutta olin löytäväni sellaisen saksalaisesta katalogista. Se on ladattavissa tällaisesta osoitteesta.

    http://www.franzose.de/shop_downloads.php

    Saksan kieli on mulla pakkasella niin joku vois valistaa. Ainakin vanhuksessa ja kutosessa on eri halkaisija kehällä.

    Sit varmaan jokaisen verstaan kulmalla on jonkunnäköinen korjaamokäsikirja. Sellaisen imutin itselleni ensihätään. Linkki alla. Se on senverran iso paketti (80s.) ettei kannata imuroida modeemilla. No joka tapauksessa siellä sivulta 34 alkaen on ohjeita keskipakoiskytkimen asentamisesta kuvineen. Se on kaiketi ranskankielinen vaikka on hollantilaisella sivulla. Ainakin mun sanakirja tunnisti niitä termejä.

    http://files.citroen-forum.nl/manuals/2cv/

    Nyt jos joku tietää jotain suomalaisista manuaaleista nettimaailmasta niin olisin kiitollinen.

Esillä 15 viestiä, 391 - 405 (kaikkiaan 415)