Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@Isoo-Jukka wrote:
Olikohan tuo ilmoituksessa mainittu “huvivero” joku valtiovallan säätämä lisämaksu kaiken muun veron päälle?
Googlesta löytyy haulla “pistevero” enemmälti asiaa tuosta kulutushyödykkeiden lisäverosta.
@Dooris wrote:
Googlettamalla löytyi tällainen tieto:
“Valokuva-albumin välistä löytyi huoltoaseman kuitti vuodelta 1971. Bensaa oli ostettu 28 litraa ja hinta 20mk44p.”Tuon mukaan joku laatu bensaa maksoi 73 penniä litra.
Omasta päästäni Googlettamalla muistelisin että mopobensa maksoi vuonna -71 juurikin 70 penniä litralta.
Näitä lähimenneisyyden asioita en niin tuppaa muistamaankaan.Tässä sulle Intialainen peltiseppä.
Luo varmasti uskoa lisää…
http://www.youtube.com/watch?v=E7eOVpBCtPo” onclick=”window.open(this.href);return false;En tiedä onko tästä iloa, mutta tällaista liikettä olen itse käyttänyt turvavyön tiimoilta.
http://personal.inet.fi/yritys/turvavyo/index.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
@Wonderi wrote:
Mistäs alkaen kolmipistevyötä sitten etupenkillä vaaditaan? Ainakin -74 mallisessa ex-kulkimessani ne oli ja alkuperäiseltä vaikutti. Tuskin sätkässä mitään turvavarustetta on ollut ennen kuin pakollista.
Tuossa käsikirjassahan nää kaikki mainitaan.
“01.01.1981 tai sen jälkeen käyttöön otetussa henkilöautossa tuli olla turvavyöt myös takaistuimella, ei sivulle
eikä taakse suunnatulla istuimella, ei maastoauton takaistuimella eikä tilapäiskäyttöön tarkoitetulla
istuimella.
– edessä reunimmaisilla paikoilla “rullavyöt”.
– kaikilla reunimmaisilla paikoilla kolmipistevyöt.”Katsastajan käsikirja s.84
Sen mukaan etupenkeille on oltava.
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/65BD13FA-230F-4B6E-AD37-68B1D2FB1E8B/0/Katsastajank%C3%A4sikirjaVersio20.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
@MoA wrote:
llman lisäosaakin saa pienennettyä kun pitää “ctrl” nappulan pohjassa ja rullaa hiirellä niin pleetaa ainankin mozilalla…
Toimiihan tuokin, mutta nyt tarkoitin sen kuvan pienentämistä. Ei siis koko sivuston pienentämistä teksteineen.
Onhan nuo hiukka isoja, mutta…
Firefoxin lisäosalla “Image Zoom” saa hiiren rullaa pyörittämällä pienennettyä, tai suurennettua kuvat näppärästi.@Isoo-Jukka wrote:
Elikkäkö tällainen:
http://catalog.myosram.com/zb2b/b2b/start.do?browsername=mozilla%2F5.0%2520%2528macintosh%253B%2520u%253B%2520ppc%2520mac%2520os%2520x%252010.4%253B%2520en-us%253B%2520rv%253A1.9.2.17%2529%2520gecko%2F20110420%2520firefox%2F3.6.17&browsermajor=5&browserminor=5″ onclick=”window.open(this.href);return false;Onko tuo siis oikeasti H4?
Minusta tuo Osram näyttää tavalliselta hehkulankapolttimolta.
Minulla on ollut se käsitys, että tuollainen halogen polttimo P45T kannalla on useimmiten laiton. On olemassa sellaisia umpioita, joihin saa asennettua sekä halogen-, että hehkulankapolttimon. Tällöin umpion pitää oll hyväksytty halogen käyttöön, jos siihen halogen polttimon asettaa. Umpion lasissa on oltava hyväksymismerkintä.
Noita H4 halogen polttimoita P45T kannalla saa vaikkapa Biltemasta. Ne ovat kuitenkin laittomia tieliikennekäytössä.Tämmönen:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=35500.htm&tuote=35500&ryhmaid=53″ onclick=”window.open(this.href);return false;Iloisempia uutisia: 😀
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Tuhansien%20toive%20toteutuu%20sittenkin%20Kahvila-autolle%20lupa!/art-1288383965877.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
@Akaile wrote:
Jos tuo on vm-69 esisarjan 2cv4 niin jompi kumpi myytävistä laatikoista tai molemmat voivat pitää sisällään sellaisen erikoisuuden kuin 18 heppaisen ulkomuoto ja välitykset, mutta vetaripaikat kuudella pultilla 😯
Tuo “2CV -69” on ilmeisesti 2CV6.
Ainakin paikalla olleen koneen tyyppi on AK2 ja oli yksikurkkuinen kaasari. Kori on nelkun, tai kutosen. Kulkimen päällä on metri lunta, joten oli hankala tutkia niitä muita varaosia. Olisi tarvinnut vähintään metallinpaljastimen.
@Isoo-Jukka wrote:Vakionopeusnivelillä olevia lootia rupesi kai saamaan 66-vuosimallista loppupuolella AZAMiin ja AZUun ja muihin optiona (lähde tehtaan Evolution technique -kirjanen). Suomeen taisi tulla pääasiassa yksinkertaisilla vetareilla olevia karvalakkimalleja.
Itselläni on Valko-pakussa vanhusloota kuulavetarein. Rumpujen syvyysmitta poikkeaa hieman ja 70-luvun rumpuja käytettäessä piti käyttää rummun alla muutaman millin korotuspalaa tai rummut kiristivät itsensä lukkoon jarrukilpeä vasten.
Minulla on sellaiset kuulavetarit, vai miksi niitä kutsutaan -65 mallisessa vanhan laatikon jatkeina. Ovat jälkiasennetut, mutta kirjojen mukaan sellaiset tuli -65 syksystä alkaen.
@18heppainen? wrote:
Ja kopan malli muuttuu n. -64 , eli öljyn täyttöroppu pienemmäksi ja kylkiin rivat.
Onko tuosta tarkempaa tietoa?
Itse laittaisin oikeanmalliset kyyneleet umpion merkin mukaan.
Viimeksi niitä ostin Sitroselta. Ei aina tarvitse mennä merta edemmäksi kalaan.Mää en löytäny Banneria aluksi laseillakaan, mutta sitten selvis, että kysymys ei ollutkaan Banner akusta.
@wama wrote:
5122€, Timangi , paljon osia, Heinola, Veljeskylä, Keskon rautakaupan liittymä. Sisko (omistaja-77) opiskelija väitti tarvitsevan rahaa.
Risto, 045-1276542 (iltäpäivisin)
Warmaan hintansa väärtti, mutta tuo olisi kyllä halvempi ja uudempaa malliakin.
http://www.telajarvi.net/autoliikeautotalo/x_citroen2cv.html” onclick=”window.open(this.href);return false; -
JulkaisijaArtikkelit