Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@LPN wrote:
@Aakku wrote:
Sitä en tiedä, saako sellaista pesemätöntä öljyä enää mistään edes mineraalina. Olen käyttänyt kompromissina semisynteettistä halpis öljyä nyttemmin. Toisaalta mun öljynvaihtovälikin on vain 200-500km / vuosi.
Kuten tuossa ylempänä epäselvästi totesin, niin Castrolin Classic mineraaliöljyt ovat pesemättömiä.
OK.
Olisiko tuo linkin tuote kyseessä?
http://castrol.funoil.fi/product_catalog.php?c=22″ onclick=”window.open(this.href);return false;@SEPPON wrote:
Vanhuksen koneissa ja uusilla stefoilla olen pyrkinyt käyttämään mineraaliöljyjä.On ne pirut kuitenkin öljyä hukanneet väljien venttiliohjureiden kautta.Ja savuttaneet kylmänä.
tv sepponSellaista ovat sanoneet, että Wanhuksen koneessa ei saisi käyttää peseviä öljyjä lainkaan. Johtunee siitä, että koneesta puuttuu öljynsuodatin. Perinteisillä pesemättömillä öljyillä sakka laskeutuisi öljypohjaan ja sitä kautta ulos öljyn vaihdossa.
Sellaistakin neuvoa olen saanut, että wanhuksen koneesta öljyt pitäisi valuttaa kylmänä ulos. Silloin sakat olisivat ehtineet laskeutua öljypohjaaan mahdollisimman hyvin.
Sitä en tiedä, saako sellaista pesemätöntä öljyä enää mistään edes mineraalina. Olen käyttänyt kompromissina semisynteettistä halpis öljyä nyttemmin. Toisaalta mun öljynvaihtovälikin on vain 200-500km / vuosi.
@amikutoseeni wrote:
Amini on tullut Suomeen tammikuussa 1962 Salla-nimisellä laivalla. Yritin etsiä siitä kuvaa mutta en löytänyt. Vain tällaisen tiedon löysin http://kauppalaiva.nba.fi/card.php?id=1011&lang=fi. Siinä Salla on “moottorialus” mutta maahantuontitodistuksessa lukee s/s eli höyrylaiva. Tuo “s/sS saattaa olla virhe maahantuontitodistuksessa.
Olisko tuollainen? Salla II onkin sitten jo m/s mootorpaatti
s/s Salla I@cooper1 wrote:
Mulla on 65-mallinen wanhus (oikeastaan kai 64/65, koska ei ole kaappariovia, mutta puuttuu myös takasivuikkuna).
Noilla tuntomerkeillä kuljin on 65 mallinen. Tullut kesällä -65 Suomeen. Silloin siinä ei enää ollut kaappariovia. Oopperaikkunat tuli saman vuoden syksyllä.
Jos haluat alkuperäisen värin, niin vaihtoehtoja on kaksi. Joko sininen AC 105, tai vihreä AC 514. Näitä värejä oli vain 64-66 malleissa. Jos se koodi lätkä siellä rintapellissä on tallella, niin siitä se selviää. Toinen konsti on aukaista verhoilua ovista, sikäli kuin siellä alla on alkuperäinen väri.
Minulla on sellainen sininen työn alla ja sellainen sininen siitä olisi tarkoitus jatkossakin tulla.Noiden kuvien takana lienee vinkkejä.
Tuossa edellisen kuvan takana on raapustettu 1969
Tässä alla olevassa lukee 1968Edit. Tuossa alla olevan kuvan takana lukee
M/S BORE V i Södra Hammarbyhamnen 25/5-1970Mä olen kyllä koko ajan olettanut, että tuo hintapyyntö on myyjän kannalta vitsi. Olihan siinä hymiökin perässä.
Kaikki tietävä Katsastajan käsikirja kertoo:
1.1.84 tuli peruutusvalo pakolliseksi
1.1.93 tuli sumuvalo pakolliseksi
1.10.98 tuli lisäjarruvalo pakolliseksi11.8.2010, 19:54 vastauksena käyttäjälle: A-studio ke 11.8. klo 21.05 2cv-pohjaista harrasteasiaa #158533YLE Areena
http://areena.yle.fi/video/1198689″ onclick=”window.open(this.href);return false;Mahtaako käydä taas niin, kuin viimeisessä 2CV kartoituksessa.
Ensin pyydetään kaikilta tiedot kalustosta ja sen jälkeen todetaan, että sitä listaa ei voi näyttää, kun tietosuoja kieltää.
Jossain sekin lista varmaan on.@Akaile wrote:
Miksi printata yhtään mitään, kun tiedot on tietojärjestelmässä kuitenkin? Tämän uuden liikennekäytöstäpoiston yhteydessä mentiin tuon paperimäärän kanssa perse edellä puuhun…Ennen oli sama ote vuodesta toiseen vaikka kuinka vesi ja katsastusleimat tekivät tehtäväänsä.
Joo ei ole pakko printata yhtään mitään.
Lainaus AKE:n ohjeista kun otetaan takaisin liikenteeseen: “Jos matkustat ulkomaille, ota mukaan voimassaoleva rekisteröintitodistus. Suomessa auton voi ottaa käyttöön välittömästi, mikäli auton liikennevakuutus on maksettu ja määräaikaiskatsastus on voimassa.
Rekisteröintitodistuksen osa I (tekninen osa) tulee pitää liikenteessä mukana.”Elikä rekisteriotteen tekninen osa oltava ajossa mukana, vaikka sitten se viimeinen.
Jos poistat liikenteestä tänään, mutta tuletkin katumapäälle ennen uuden otteen postittamista (vaikkapa huomenna), niin liikenteeseen otto suoritettava konttorilla uutena rekisteröintinä 25€.
Netissä onnistuu vain siinä tapauksessa, että uusi ote on postitettu. Otteessa on juokseva koodi uutta merkintää varten.Kyllä tämä uudistus on ollut tiedossa jo ainakin viime syksystä lähtien. Tarkka päivämäärä on vain ollut avoin. Puhuttiin aina vain kevään kuluessa.
Tätä on nyt toisaalla jo testattukin. Toimii kuulemma hyvin pankkitunnuksilla ja ohjeet ovat riittävät. Uusi ote lähetetään postissa kotiin ja se kestää viikon verran. Tämä on otettava huomioon siinä vaiheessa kun ottaa auton käyttöön. Syytä olisi pitää vaikka printti mukana liikenteen käyttöön otosta, jos lähtee ennen uuden otteen saapumista ajoon.
Liikenteestä poisto katkaisee myös automaattisesti vakuutukset, paitsi kasko vakuutuksen palo-ja varkausvakuutuksen osuudet.
Vakuutusyhtiöt ovat ristiriitaisesti ilmoittaneet hyvityksen liikenteestä poiston ajalta. Samassakin yhtiössä välillä sanovat hyvityksen koskevan vähintään 1 kuukauden seisotusta. Toisinaan sanotaan, että vakuutus hyvitetään ensimmäisestä seisontapäivästä. Tuo kannattanee kysyä vakuutusyhtiöstä henkilökohtaisesti ja pyytää se kirjallisena.Aikakirjojen mukaan kaupunkitorvi olisi tullut varusteeksi tammikuussa -56. Vuoden -57 sähkökaaviosta sen jo löytääkin. Sitä en tiedä milloin se poistui varusteista.
Katkaisija on kaksivaiheinen viiksi. Uudemmista ja tarvikeviiksistä puuttuu kaksoispainalluksen mahdollisuus, vaikka päällisin puolin ovatkin saman näköisiä.Mites tuo synkronoinnin kunnostus?
Saako Wanhuksen laatikkoon osia, tai vaikka uudempiinkin? -
JulkaisijaArtikkelit