Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Mulla tuo ripavaihteisto on 6/65 valmistuneessa, jos se nyt on oikea vaihteisto siihen.
@18heppainen? wrote:
Minulla on vastaavan näköinen vaihteisto säilössä. Se on paräisin vm -64 2CV:stä.
Tuossahan koppa on uudempaa mallia, mutta peräkappale ja kansi vanhuksen.Näitä ilmeisesti löytyy 60-luvun lopun kulkimista ? -64 moottori muuttui 18hp malliin ja vaihteisto tälläiseksi ?
350AK:ssa vastaava, mutta isoilla jarruilla ?Tämä tieto auttaa jo paljon haarukoinnissa. Mullakin on tuntuma, että se olisi tullut -64 loppupuolella käyttöön.
Kuitenkin -66 mallisessa olisi taas vanhan mallinen, mutta AZ laatikko. Olisiko niin, että tämä erikoinen ripalaatikko olisi ollut vain -64 syksystä -65 loppuun käytössä.@Merieira wrote:
Alimmaisessa kaaviossa yksi jäähdytysripa ulkokuoressa enemmän kuin kysymyksen kuvassa.
TapaniNo niinpä olikin. Näemmä eri määrä toisella puolella.
Homma alkaa kulminoitumaan tämän “ripalaatikon” ympärille. Siitä jos jotakin tietoa jollakin olisi.
Laitan kuvan tuosta laatikon toisestakin poskesta. On sitten samalta puolelta, kuin varaosakuvassakin.
Tuo ekassa viestissä kuvattuna on 2Cv -65 mallisesta. Samanlainen on kuvattu varaosakirjoissa 1949-1964 ja 1949-1968.
Sellainen on kuvattuna myös entisöidystä -65 AZAM mallista 2CV Magazine lehdessä.Etsin tietoa juuri -65 malliseen kuuluvasta laatikosta.
Tämä voisi olla yksi mahdollisuus vaihtoehdoksi. Siinä on Wanhuksen laatikko, mutta ei ole A, vaan AZ tyypiltään.
Kytkinkoppa ja perämurikka samanlaiset, kuin tuossa eka kuvassa alussa. Vanhemmissa on A laatikko ja erilainen kytkinkoppa ja perämurikka.
Mihinkähän vuosimalliin tarkoitettu. Löytyy tämän näköinen ainakin eräästä -66 mallisesta alkuperäisenä.Sama takaa
Vertailuksi vielä vanha A laatikko. Siinä perämurikka jo poikkeaa edellisestä.
Tämä löytyy varaosakirjasta 2CV 1949-1964
Mun käsittääkseni 2CV:n suunnittelun reunaehdoissa oli mainittu, että sen pitää olla kolme vaihteinen.
Tarina kertoo, että suunnittelijat kiersivät tämän ehdon sanoen sitä suurinta vaihdetta suoravaihteeksi.Siis 2CV:ssä näin ollen olisi 3 vaihdetta eteen ja suora.. 🙂
Eihän sitä nelosta ole vaihdekaaviossakaan. Ei kannattane kauheesti mainostaa sitä nelos vaihdetta. Voi joutua vielä suunnittelijat edesvastuuseen reunaehtojen laiminlyönnistä. 🙄 Vai oisko rikos jo vanhentunut..
Kun tuli juttua vaihteiston tunnistamisesta..
Minä vuonna mahtoi tuo sileäposkinen laatikko muuttua sellaiseksi ristikkovahvisteiseksi? Ainakin mulla -56 mallisessa on sileä ja -65 mallisessa ristikoitu kylki. Siihen väliin sen pitäisi osua.
Mistä sitten erottaisi 11/64 valmistuneen vaihteiston AZ ja AZU mallit toisistaan. Välityssuhteet kun ovat hiukka erilaiset.
Catsin sivulla on kyllä tekniset tiedot, mutta miten voisin erottaa laatikot toisistaan.
http://cats-citroen.net/citroen_atypes/enginegearbox.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Osaako joku selittää -56 mallisen värin linkissä olevasta listasta?
AC 123 Creme ??/56
Kyselin sähköpostillakin sivuston pitäjältä, mutta en saanut vastausta:
http://www.2cvstuff.com/2CV_models_colours.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Entäs kuskinpuoleinen ovi 60-lukuiseen (ei kaappariovi)?
Oikeanlaiset ohjausotteet lämmittivät sydäntä… 😀
@Akaile wrote:
Nykyisin naureskelemme sille, että aikoinaan jopa autoihin piti olla maksettuna radiolupamaksu, mikäli autossa oli radio. Voisiko olla niin, että tulevaisuudessa naureskelemme ihan samaan tyyliin tälle tulevalle mediamaksu-hankkeelle?
Eipä naurattanut silloin, kun poliisit pysäyttivät riemunkirjavan hippiajan junakeulavolkkarimme -70 luvulla. No löytyi se radiolupa, kun aikamme pengoimme papereita.
Vähän aikaisemmin ja nuorempina popitimme matkaradiota Turun keskustassa kaverini kanssa. Taas saatiin poliisi kimppuumme. Kova tivaus kaveriltani radioluvasta. Ei ole sanoi kaveri. Silloin poliisi veti happea keuhkoihin ja tivasi tivaamista radioluvan perään. Kun ei ole, niin ei ole. Pitkän uhittelun jälkeen tilanne alkoi käydä uhkaavaksi, jolloin kaveri osoitti minua ja sanoi. Se lupa on tolla kaverilla. Sen jälkeen kyllä nauroimme poliisin happamalle naamalle.
En ole saanut uutta verolappua vielä.
Jos jotakin arvailisin, niin siinä maksussa on osittain vanhan verotuksen aikaista hintaa mukana. Vasta seuraavana vuonna tullee se alle 1300kg mukainen vero kokonaisuudessaan.Eikö siellä tosiaan ole mitään erittelyä mukana?
@Akaile wrote:
Hienoja kuvia.
Oli siellä maahantuontitietoja 2CV kulkimistakin. Mahtaakohan tuollaista listaa löytyä jostain pitemmältäkin ajalta. Arkistossahan on se Waalijoiden lista, mutta tämä olikin joku toinen.
Sarjanumerot päättyivät kutkuttavasti numeroon 269166. Läheltä liippasi. Seuraavilla sivuilla olisi voinut olla jo etsimäni 269252. 😀@cuisinier wrote:
@2cvkimmo wrote:
Kukka turkulaine ei koskan men turkkusse. Ei koska turkusse tai turkkusse tai turkuhu.
Kyl näi o, en mää menis ko en eres tiärä misä ne o.
Kannattaa ottaa sanakirja mukaan:
http://www.netello.com/cgi-bin/netellocom/murre.cgi” onclick=”window.open(this.href);return false;Vuosimalli ratkaisee.
Katsastaja on varmaan lukenut tuota uutta versiota katsastajan käsikirjasta.
Katsoppa sieltä, mitä varusteita kulkimesi valmistusvuodelta edellytetään.Katsastajan käsikirja:
http://192.49.225.25/NR/rdonlyres/65BD13FA-230F-4B6E-AD37-68B1D2FB1E8B/0/Katsastajank%C3%A4sikirjaVersio20.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;@2cvkimmo wrote:
Camina-kuskeja ei naurata yhtään, autot taitavat olla joko henkilö- tai pakettiautoja jolloin kokonaismassa on sitten nousevan maksun peruste. Ainoa idea on rekisteröidä matkailu-HY äkkiä nimenomaan matkailuautoksi.
Kyllä se taitaa olla tulossa painoperusteiset maksut matkailuautoihinkin.
http://www.ts.fi/teemat/liikenne/75709.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
JulkaisijaArtikkelit