Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@2cvjimmi wrote:
Tää ajoneuvo ei kuulu tänne, mutta viittaankin vain sanaan matkailuauto
http://www.nettiauto.com/volkswagen/caravelle/2762008″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Kyseiseen pikkubussiin on takatilaan pistetty keittolevy + kaappi ja siinä se – pienempi verotus, ok.
Suomalaista kekseliäisyyttä – ja jälleen osoitus siitä, että meidän autoveroituksemme on per***stä.
Se pienempi verotus koskee ainoastaan dieselveroa, joka on sama kuin pakussa.
Tuollaisessa pikkubussissa on aivan järkyttävä dieselvero, jos sitä pitää henkilöautona. Autosta on aikoinaan kuitenkin maksettu Suomessa täysi autovero, joten kyllä verottaja omansa on saanut.
Jos sen haluaa hankkia autoverovapaana matkailuautona, niin sisäkorkeus pitää olla 190cm.Tää kikkailu on kyllä aiheuttamassa sen, että näihin kätevän kokoisiin retkeilyautoihin suunnitellaan lisävaatimukseksi kiinteää kaappivessaa ja sivuovelle määritetään minimikorkeus. Se siitä kätevästä retkeilyautosta. Kaikille vain iso kaappi päälle.
Itselläni vanha -60 luvun radio ja siihen kytkettynä huomaamaton langaton FM modulaattori. Sillä voi kytkeä CD/MP3 soittimen autoradioon.
Itse soittelen vanhoja ajan hengen mukaisia biisejä suoraan kännykästäni. Kännykkää ja FM modulaattoria voi pitää vaikka taskussa. Virran kulutus on huomioitava, joten kannattaa järjestää latausmahdollisuus.@Musta Hattuinen Mies wrote:
Vertauksen vuoksi mainittakoon että 195 x 65 x 15 rengas asennettuna Bx 19 Gti 16 v etupyörään tarvitsee 1,8 baarin paineen….
On meinaan painoa vähän erilailla päällä kun 2cv:ssä….
Niin keveä 2cv tuskin tarvinnee etupyörän paineeksi kun korkeintaan 1,4 – 1,6 baaria… 😯 💡Suhteellista. Juur laitoin fillariin painetta 2,5 kiloo. Traktorin takakumeihin reilu 1,5 kiloo.
Jospa käyttää vain kesäautona ja katsastaa, joka toinen vuosi.
Esim. katastusaika 1.5.09-1.9.09.
Katastais vaikka 1.5.09 ja sais leiman 1.9.10 asti. Ajelis sitten katastetulla kesät -09 ja -10.
Seuraava katastus olis vaikka 1.5.11 ja taas sais ajeltua pari kesää.Meniskö se näin?
Ei tietenkä sovi tosi kuskeille, jotka ajelee ympäri vuoden. Tai saapi siinä kai olla tosi kuski joka toinen vuosi. 🙂Sama “vika” ärsyttää. Ominaisuutta ei saa poistettua, vaikka ruksaisi “avaa aina uuteen ikkunaan”.
Muissa foorumeissa en tällaista ominaisuutta ole tavannut. Siitä syystä joskus klikkaa vahingossa koko ohjelman kiinni.Ei tämä nyt mikään maata kaatava murhe sentään ole.
Pikiakku on tuon näköinen. Kuvan akku ostettu 2006 Motonetista.
On hiukka liian pitkä. Ei mahdu normaali lämpöputki kiertämään.Saako jostain vielä Wanhukseen 6v pikiakkua oikean kokoisena?
Huhu kertoo, että Tampereen suunnalla olisi jossain sellainen akkuliike.
Nuo Motonetin ja Bilteman akut ovat olleet ns. Kupla kokoa. Sopii kyllä Sätkään, mutta tulee liikaa ulos kotelostaan.@Akaile wrote:
Tätä monesti ihmiset kysyvät, kun se (mukamas) niin kummallisesti keikkuu… Classic Motorshown erään vierailijan kirjoitukset muistuttivat minua tästä videosta ja etsin sen tänne jakoon: http://www.dailymotion.com/video/x46x3j_2cv-sur-le-dos_auto
Ihan hyvä filmi muuten, mutta tuo loppu oli tarpeetonta ja mautonta. 👿
@2cvkimmo wrote:
1990-vuoden tehdaskuvia tutkaillessa kiinnitin huomiota Portugal-Sätkien roiskeläppiin. Uudessa linjalta valmistuneessa vaunussa näyttäisi olevan etuläppien lisäksi takanakin läpät ja vielä tosi hienot. Kohokuvioitu viiksilogo kokomustana. 😉
Olettekos nähneet näitä jossain tyrkyllä, nyt toistakymmentä vuotta myöhemmin?
Ihmettelin aikani linkin kuvaa. Mistä maasta kuvattu ja etenkin jäin ihmettelemään kuvan keskellä olevan Sätkän takaläppiä.
http://2cvaz1955.free.fr/page/photos%20retros/original/usi6%5B1%5D.jpgEikös puukaasu ole verovapaa käyttövoima?
Tällaista myrkkyä olisi tarkoitus käyttää ruosteen poistoon:
http://www.pineline.info/tuote.php?id=35&ulkoasu=0&kieli=0Noita nostalgiakuvia keräilen.
Jos niitä löydätte mahdollisimman isoilla resoluutioilla, niin vois laittaa linkkejä.Tässä alla aika hyvä kolmesivuinen kuva-albumi.
http://2cvaz1955.free.fr/page/photos%20retros/page.html
Tuosta ohjeet tvaikka tallin seinään isona tauluna:
http://2cvaz1955.free.fr/page/votre%20citroen%202cv/plangraissagepropre.jpg
Tästä toinen isolla resoluutiolla:
http://2cvaz1955.free.fr/page/plan%20de%20graissage/plan.jpg
Jos kotomaasta haluat, niin tuolta:
http://www.vammalanrengaspalvelu.fi/Sivuston hinnastosta löytyy:
125 R 400 X TT 69 S 148€ (kannattaa kysyä tarjousta)@AK 5 wrote:
No mullakin kun tuo numero on mutta entäs se päivä (10865) ??
10H65
Tiistaina syntynyt
http://almanakka.helsinki.fi/arkisto/196508.gifTuolta nyt ensalkuun tietoa:
http://www.cats-citroen.net/citroen/organumber.html
Edit: -70 lukuisissa on melko isolla päiväys rintapellissä vasemmalla pystyssä. Todennäköisesti ylimaalattu, jos ei näy.
Tuossa huono kuva malliksi: 9.6.1965
-
JulkaisijaArtikkelit