Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Vuonna 1968 alettiin asentaa Korpparin toimesta Toyotan virtalukkoja. Läpät ovat olleet tehtaan asentamat jo vuodesta 1949. Taakse on suomessa asennettu urakalla noita roiskeläppiä samoin kuin ainakin 60 luvulla tuulilasin pesimiä. Lasin pesimet tuli suomessa pakollisiksi taannehtivasti 1957. Maahantuoja asensi 60 luvulla sivu peilitkin. Näihin suomessa asennettuihin osiin on osa syynä suomen silloinen tilapäinen autovero, eli kun varustelutaso oli vaatimaton oli vero pienempi. Samasta syystä suomeen tuotiin 70 luvun alussa nelkkua eikä kutosta.
Ja kun useasti käyttää niin saa näppärästi katkaistua katon siitä takalasin yläpuolelta.
Onhan sekin tietysti totta. Rummusta näyttää vaan harmittavasti puuttua noiden reikien hienot tulpat. Mutta sylinterihän on erilainen kuin myös kengät ja säädöt sin muut. Kerran olen tuollaisen lodan päässyt purkamaan. Jonkun verran tuli valokuvattua, jotta osaa kasata joskus.
Tuossa kanssa tuiki harvinainen osa. Ollut käytössä 49-53
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/425772193.htm?ca=5_sKyllä A-mallin harrastaminen on halpaa nykyään. Alkupään looda myynnissä.
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/425739337.htm?ca=11_s
Malli oli perrier. ja se taasen kuului siihen malliin kuin myös omat pölärit ja se konepelin apina.
Itse jouduin omaan pakuuni esijännittämään taka jouset kun niitä paikoilleen laitoin. Olisikohan tuo matka ollut jotain 2-3 cm. Ja tuo korkeammalle saaminen riippuu kovasti myös jousien kunnosta. Jos alla on vanhat väsyneet jouset, niin tuskin kovinkaan korkealle saat. Brittilästä saa ihan rahalla ostaa jopa jäykempiä jousia sinne pöntön sisään, onka avulla ompi sitten mahdollista saada korkeutta.
Sitten on tietysti se hauskempi keino saada lisää maavaraa sovittamalla jousien tilalle vaikkapa jousipallot tai ilma pussit.
Tuota nuin niin täälläpä ei taida ihan hirviästi olla noita Meharin sielun elämään perehtyneitä immeisiä. Itse kun tuossa parivuottasitten omani kävin läpi, niin vaihdoin sinne 25L muovi tankin. Alkuperänen oli 25L pellitankki. Voin huomenissa kaivaa orkkis tankin esille ja muutaman foton siitä tänne tällätä. Sen muistan, että kun muovien alus putkia paikoilleen tälläsin, niin piti eräs putki katkaista ja hitsata uuteen kohtaan jotta sai tuon tankin täyttöputken sopimaan. Toki tämä ko putki on voinut alun alkaenkin olla väärässä paikassa, koska sen olin itse siihen hitsannut mallin mukaan.
Jotenkin mielessäni on, että amin tankki on taas hieman erinäköinen. Nurkista saattaa löytyä sellainenkin josta nyt kuvankin laittaa voi jos satun löytämään.
Tuollainen pieni remmi olisi ihan kiva varmaankin.
Joo ei ruostu, mut kyllähän sen muovinkin saa huonoksi auringonvalossa. Ja onhan siellä muovien alla kosolti myös rautaakin joka kyllä ruostuu. https://2cv.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=6770 tuosta näkyypi jotain mukavaa ruostettakin.
Et taida surffata. Kyllä niiden hinnat ova kokoajan vain kasvussa.
Mikä mahtaa olla osallistuja määrä tuolla syötteen reissulla?
Itselleni tuli nuo kiristin laakerit tuolta Virttaan valinnasta ja niissä ei ollut myöskään niitä jousikuormitteisia säätöpaloja mukana. Paketin kyljessä luki kyllä Axel, Gs, Ami super, olikohan myös Bx
No saisikos niitä kuvia nähtäväksi asti. Jos siellä vaik olis jotain pelastettavaa?
Niin ja nykyisistä tarvike lattiapelleistä ei edes kovin montaa pistehitsiä porata tarvitse, että vahvikkeet poissa on. Kovin on heikosti nuo kiinnitetty.
Niissä on se kaarevuus eri siellä takahelmassa. Toki tuo sovitus tulee olemaan helpompaa kun työstät jo pöydällä ne sisäloksut ja orkkis ulkoloksut pareiksi ja siten et ne sopii koriinkin vielä hyvin.
Sitten siihen rungon apurunko palkkeihin. Ne palkit ovat alunperin valmistettu pellistä. Aine vahvuus jotain 0,75-1 mm. Yksi palkki koostuu kahdesta pellistä, jotka ovat hitsattu pistehitsillä yhteen. Periaatteessa on valmistettu vain yhtä tuollaista palkkia ja niistä etummaisista on sitten laikattu pätkä pois. Mutta mikään ei estä sinua laittamasta sinne jotain rhs palkkia. Mittaat vain siitä jousipöntön kiinnitys kohdasta sen rungon poikittais pitken päältä mitan rungon ylä reunan kohdalle. Silloin on tiedossa minkäkokoista palkkia tarvitset.
-
JulkaisijaArtikkelit