Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Joo ja toisestakin syystä on hienoa katsella tuota vanhuksen takalokasuojan kaarta. Sattuuvaan olemaan erilainen kuin nelkuissa kutosis ja kuuskyt luvun lopussa. Jos tilaa uudet loksut, niin voipi tulla hieman sovittelemista niidden kanssa.
LN 4.545 2.50 1.607 1.147 4.375 (8/35) 21.52 (125) 22 (135)
LNA 4.545 2.50 1.607 1.147 4.125 (8/33) 22 (125) 23 (135)
Visa 652 4.545 2.50 1.64 2 1.147 4.125 (8/33) 22.83 (125) 23.33 (135)
Ami Super 3.818 2.313 1.524 1.120 4.125 (8/33) 23.9 (135) 24.42 (145)
Axel 11RE 3.818 2.294 1.50 1.031 4.125 (8/33) 25.96 (145)
Axel 11RE 3.818 2.294 1.50 1.031 3.890 (9/35) 28.13 (145)
Axel 12TRS 3.818 2.294 1.50 1.133 0.912 3.890 (9/35) 31.8 (145)
GS 1015 3.818 2.313 1.524 1.120 4.375 (8/35) 23.02 (145)
GS 1220 -11/79 3.818 2.313 1.524 1.120 4.125 (8/33) 24.42 (145)
GS 1220 11/79- 3.818 2.294 1.50 1.031 4.125 (8/33) 26.52 (145)
GSA 1130 3.818 2.294 1.50 1.031 4.375 (8/35) 25.01 (145)
GSA (453) 3.818 2.294 1.50 1.133 0.912 4.125 (8/33) 29.98 (145)
GSA (456) 3.818 2.294 1.50 1.133 0.912 4.375 (8/35) 28.27 (145)Tuollaisen taulukon tuolta eräältä sivulta löysin, jossa nuita Gs mallisia laatikoita käytety on. Tuollainen Axelin viislovinen olisi ihan kiva.
Joo on mulla jossain lapulla ne hammaslukumäärät ja samassa lapussa on muistaakseni kaikkien rattaiden halkaisijatkin. Mutta laatokot ovat vielä kasaamatta joten helppo ne on uudestaan laskea, jos ei nuita merkintöjä enään löydä.
@Jasu wrote:
Tuliko laiteltua ylös hammaslukumääriä? Kummastuttaa tuo, kun löytämieni tietojen mukaan Visassa ei pitäisi olla Geesua pitempiä välityksiä. Tosin sit on se yksi kummallisuus, eli Mikin “löytämät” 9/35 perän rattaat…
Tuolla 9/35 välityksellä saisi kyllä pitempiä välityksiä aikaiseksi, muuten ei Visan välityksistä pitäisi mitenkään saada Geesua pitempiä tehtyä. Vaan mistäs näihin koskaan varmaa faktaa saisi, mitä tehtaalla tehneet ovat…
Catsin sivuston mukaan on tuota 9/35 perää käytetty Axel 11RE nelilovisessa ja Axel 12TRS viislovisessa.
Ja tuossa kokeilussani on visan 8/33 vaihdettuna geesun 8/35 tilalle.
Nelilovinen tiheä geesun looda.
Tuossa syksyllä kun tein looda remppa pakuun, niin tuli purettua kaksi muutakin GS mallista loodaa elintenluovutus mielessä. Loodat ovat edelleen pöydällä avoimina ja jossain kohtaa muistui erään harrastajan kommentin asiasta GS ja Visan lootien risteyttäminen. Hallussani oleva GS 4 vaihteinen looda on mallia tiheä kuin myös nokalla oleva 5v looda.
No tuli purettua molemmista loodista vaihde rattaat laskutoimituksien jälkeen ja sen jälkeen kasattua se visan laatikko Geesun rattailla. Tämän jälkeen uutta mittailua ja laskentaa ja ilokseni tuli huomattua, että pidempi laatikkohan siitä tuli. Olisikohan se kokonaisvälitys jänyt johonkin 4 kierrosta ja 15-20 min päälle. Nähtäväksi jää minkälaisella askilla sitä ensikesä aloitetaan.
Asiahan ei varsinaisesti tuohon ostoilmoitukseen liity, mutta paljonkohan saisi lisätilavuutta tuollaiselle tankille, jos sitä korottaisi esim 10 cm?
Meitin pajalla on tänätalvena vihreä projekti.
Joku tarkkasilmäinen voipi jo tuosta päätelläkkin mikä mahtaa työnalla olla?A malli katsastettu tänään. Hyvin huomasi, että jarrut toimivat Ranskan maailmankokous reissun jälkeen todella hyvin, kun nyt oli tippunut jarruvoimat puoleen. Saattaa asiaan vaikuttaa myös rengas valinta, kun viimeksi oli Michelin ja nyt Nokialaiset. Alkoi siinä Insinöörikin muistelemaan kahden ja puolen vuoden takaista rekisteröintikatsastustakin. Dynolle ajaessa jopa kysyi kokeillaanko iskari? Sanoin vaan et tee mitä haluat. Koko katsastuksen olen kumminkin maksanut.
Tuossa ennen Joulua tuli hieman pyöriteltyä Aakkosen konetta ja lähtihän se käymäänkin. Sit tuli todettua et seisonta ei kulkimille hyvää tee, kun jo seitsemän kuukauden seisonnan jälkeen on kytkinlevy ruostunut kiinni vauhtipyörään. No peruuttaessa takaisin katokseen sekin irtosi lopulta. No Joulu oli ja meni ja tänään oli vuorossa perinteinen Tapaninajelu Hämeenlinnan jaoksella. Niinhän siinä sit kävi, että sisätila lämppärillä konehuoneeseen lämmintä ilmaa ja kone käyntiin. Aakkonen sai elämänsä ensimmäiset talvirenkaat alle jo 59 vuoden iässä. Liikennekäyttöön otto ja ei muutakuin ajelulle. Huomenna olisi sitten vuorossa konttorilla näyttö, kun suunnitelmissa olisi ulkoiluttaa sitä vielä 8-10.2.2013 ja leima menee harmittavasti umpeen tämänvuoden vika päivä.
Niin kutosen loodissa ainakin on se optio sille kytkimelle sielä takakopassa. Joissakin on ollut jo valmiiki kytkin. Mutta olisiko vuosi takaperin, kun tuolta maailmalta talouteen yksi tarvike kytkin saapui. Ei muutakuin reikä poraten ja siihen kierteytys ja kytkin paikoilleen.
Niin siinä vaan kävi, notta kaks kuukautta vierähti käymättä tallilla kertaakaan. Olisiko sitten syynä tähän tämän päivän käyntiin tekemisen puutostila, pimeät illat ja talvi. No käytyä tuli kun ei tuo yksilö vielä ihan täysin valmiskaan ole.
Jotain kosmeettista tuli tehtyä tänään. Ensimmäisen listan teon olinkin aloittanut jo kesällä, mutten sitä loppuun silloin vielä tehnyt. Nyt sitten oli sen aika ja valmistui tuo toinenkin siinä samalla. seuraavalla kerralla kun tuonne tallille vääntäytyy täytyy ottaa tarvikkeita mukaan, notta nuo paikoilleen asennetuksi saa.
Aihio, Rälläkällä esihiottu lista ja valmislista
Tässä on listaa hinkattu jo kovasti siistinmäksi ja työ tehty käsin
Kiilloitettu lista odottamassa taivutusta puskurin muotoon
Aihio, Taivuttamaton lista ja taivutettu lista
Kiinnitys paikkoja odottavat listatKyseessä siis etupuskurin alumiiniset koriste listat. Alunperinhän nuo ovat olleet valetut osat ja valun yhteydessä on listan takapuolelle laitettu kolmeen kohtaan pienolangat jotka on pujoitettu niiden kohdalla olevien reikien läpi ja taitettu siten, ettei listat tippumaan pääse. No itse ajattelin porata pienet reijät ja tehdä vähän kierrettä ja ruuvata ikuisen lukitin kanssa M4 kierretangon pätkät noihin kiinni ja puskurin takaa muttereilla paikoilleen.
Joo tuota A malleissa on erillainen tuo rungossa oleva apurunko kuin sitten vähän uudemmissa vanhuksissa. Eli sinulla kuuluu olla lattia pellissä tuki kotelo penkin kiinnitys reikien alapuolella. sitten rungossa kuuluu olla yhteensä neljä poikittaista palkkia.
Ja kyllähän se asia on nyt niin, notta kyllämtehdas on meistänyt ne etujalkatilan numerot. Eli numero pitäisi löytyä vänkärin jalkotilasta läheltä penkkiä. neidän taloudesta on jokaisesta kulkimesta tuo numero tuolta löytynyt. Jopa -50 luvun alkupään yksilöistä, jotka on vasta -90 luvulla suomeen tulleet.
Itse olen meistänyt uusiksi nuita numeroita vänkärinpuolen eturunko aisaan. Ensin pistää jonkun laudanpätkän siihen rungon ylä kanttisauman alapuolelle ja toinen pää maahan ja ei muutakun numeroa lyömään. Konttorilla on sitten lyöty varmistukset päihin.
Joo noin tarvi tehdä. Mutta se juontaa juurensa siihen, notta käytössä on Acadianen takajouset. Tai oikeastaan koko pöntöt on akkiksesta ja vaihdoin sinne lyhyemmät varvat, jotka on pikkuisen liian lyhyet. Faijalle kasattiin sen pakuun takapää ihan samalla kaavalla tosin jätettiin sinne ne akkiksen pitkät taka silmukat. No niillä ei sitten riittänyt maavara enään veli venäjän teillä, joten joutui siellä ollessaan vaihtamaan nuo normi sätkän silmukat. Mutta muistelen erään kiltakapteenin joskus taannoin 1990 luvulla kirjoittaneen nyytiseen joitakin käytännön kokemuksia kun oli noita eri mallien jousitus ja tukivarsi osia yhdistelty. Muistaakseni jokin variaatio oli sellainen, että jousivarpa pääsi hankaamaan siihen pöntön kiinnitysholkkiin sillä seurauksella, että tavaraa häipyi siitä vuosien saatossa merkittävästi. Olisikohan tuo variaatio ollut pikku pöntöt ja joku pakun akselisto vai toisinpäin eli isot pöntöt ja sätkän akselisto.
No itselläni on siinä valkosinisessä akkiksen taka-akselistä ja mielestäni se on sama kuin normi sätkässä. Lisättäköön tuohon isoihin pyöränlaakereihin mallit AMI6 ja AK 350. Sitten jos meinaat laittaa akkiksen takatukivarsia johonkin vehkeeseen, niin huomioi varvan kiinnitys kohdat. Ne ovat jossain ihan toisessakohtaa, kuin normi sätkässä.
-
JulkaisijaArtikkelit