Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Niin se sun mittaristo voikin olla sit se syy siihen sopimattomuuteen. Ei ole kyllä tullu tyhtään edes ihmeteltyä minkälainen kiinnitys se on sinne geesun mittaristoon.
Eiks dyaneen riitä sätkän vaijerin mitta? Omaan pakuuni ainakin riitti, eikä edes sattunut tulemaan sitä vanhuksen pitkää varppia.
@sitikkapuoskari wrote:
Olis hyvä tietää onko jarruputkia heillä mukana vai otanko tekokoneet mukaan? Tai yleensäkin mitä otan mukaan.. 123:sia otan myyntitorille jos korjaamolla on tarvetta.
Voit ottaa tuon putki koneen mukaan. Itseltäni löytyy parit takajarru sylkyt uudet. Killalt otan kärki paketteja, Jarrukenkäsarjat ja etu palaset. Muistaakseni tallist löytyy myös kunnostettui latureit, mut starteista en takuuseen mene. Lataus säätimiä vois olla hyvä olla jos sellasia löytyy. Ja jos kuljetuskapasiteettia piisaa, niin voihan sitä mukaan ottaa sellaista mitä voisi ehkä siellä tarvita.
@dieselflosse wrote:
Hieman jäin myös miettimään, mikä pitää 123:n magneetit tapeissa, kun ei niissä ole mitään lukitusta.
Voisikohan olla niinkin maaginen voima kuin magneetti?
@sitikkapuoskari wrote:
Onko korjaamolla varastoa esim jarrunesteen muodossa? Mistä tarvittavat varaosat ja tarpeet?
Tuota eipä taida hirveää varastoa olla, mutta killan varastosta jotain, Omista nurkista jotain ja jokaisella luulisi jotain varaosia löytyvän kulkimesta mukanaan. Eiköhän
Mutta eikös tapahtuman tarkoitus ole viettäähaukaa kavereiden kanssa eikä tulla korjauttamaan ajoneuvoaan Säpinöihin?
Josko tuo korjaamo toiminta pidettäisiin kumminkin akuuttien korjausten tekoon. Nuo löysät kitkai ei kuitenkaan haittaa ajamista, mutta jos jollakin on esim. jarrut kadonneet niiin tämä on korjattava.
Joillain alkaa joillain ei
Täytyy sanoa, ettet välttämättä ole ainoa jolle noita murheit kasaantuu. Itse kun sain pakun kilpiin niin vajaa viikko ja painelaakeri alkoi ulvoa. Sitten vajaa pariviikkoa ja startti sanoi työsopimuksen irti. No eilen sitten kun Vääksystä olin kotiin lähtemässä suomasin kuskinpuoleisen pakosarjan vuotavan. Kotiin ja vaatteiden vaihto ja kevyt ilta jumppaus. Tekniikka nokalta pois ja painelaakerin vaihto ja samalla pakosarjan hitsaus ja takaisin nokalle ja koeajolle. Koko hommaan meni aikaa 3,5 tuntia. Moottorin nostin kyllä jokseenkin helpottaa tuota geesun tekniikan pois ottoa ja takaisin pistämistä.
Rastilla juuri odotellaan ensimmäistä paria saapuvaksi.
Nyt on koulu tältä viikolta takana ja matka mansoon voi alkaa.
Nämä tapaukset jotka itselleni on sattuneet olivat silleen et omassani pelkkä laakerikuulien muovinen pidikerengas oli pulpahtanut ulos ja kuulat kierähti jonossa. Toinen tapaus tosiaan samainen muovirengas pulpahti pois paikoiltaan ja kuulat tipahti loodan pohjalle. Tällöin vain kolmosella uskalsi ajaa kun silloin ei tosiaan kytkinakseli hupi ryhmäpyörän rattaidemn yli. Lisäksi on tullut purettua sellainenkin laatikko josta öljyn vaihdon yhteydessä tuli ala-akselin päittäis laakerin neulat ulos. Sillä ei ennen remonttia ajettu yhtään. Raunohan teki viime talvenaikana aika laajan selvityksen mitä kaikkia laakereita saa noihin laatikkoihin. Taitaa se ongelma olla takapään laakerit joita ei saa. Mutta kun looda on auki on myös hyvä katsoa mikä on synkkarenkaiden jousien kunto. Jos ovat kovasti kuluneet, niin vaihto olisi suositeltavaa tässäyhteydessä.
Eli looda pitää äänä
@2cvjimmi wrote:
Lastuava ääni ja tärinä ilmenee pahiten kakkosella ja nelosella – kolmonen on lähes äänetön > vaihteet menee helposti paikoilleen. Keskipakokytkimen otin pois eli sekin mahdollinen vikakohta poistettu. Ääni laatikosta kuuluu myös paikoillaan ollessa eli vetarien sisäpäätkin elimonoituu pois… Vika on siis laatikon sisällä, prkl. Mä rakastan tätä touhua.
No – mietitään Mansossa lisää…. 😀
Mahtaako tuo paikoillaan ollessa kuuluva ääni loppua ku painat kytkimen ja pysäytät laatikossa kaiken liikkeen käyttämällä vaihteen päällä.jos on silloin hiljaista ja kun kytkimen nostaa ja meteli alkaa, niin kyseessä on silloin kytkinakselin laakeri. Hämeenlinnasta tuota laakeria saa ihan hyllytavarana kahtakin eri merkkiä. Tai jos ei ole se saapuu parin päivän päästä. Helppo vaihtaa ( pura koko laatikko ja kasaa uudelleen) Laakeri maksaa noin 30€ mutta samalla kannattaa harkita tasauspyörästön laakereiden uusimista (muistaakseni 25€ ketale) Itselläni hajosi meharin laatikosta tuo kytkin akselin laakeri ja ihmettelin kesän sitä äänä ja sitten kun se oikein parahti ajossa totesin et looda levälleen. Isosiskolla hajosi sama laakeri muutama talvisitte ja sieltä tipahti kaikki kuulat pois ja vain kolmosella pysty ajamaa kun välitykset ei kierrä ryhmäpyörän kautta vaan kulkee suoraan takapäänrattaisiin ja sielta perämurikkaan.
Taavi se jo epäili haiskahtavan bluffille tuo kuljin valinta Helluun. No oikeassahan se Taavi siinä asiassa oli, koska 7.6.2012 sain kouraan SKR-629 kilven. Eli paku valmistui kaikessa hiljaisuudessaan Helluralliin mennessä.
Kesken eräinenhän tuo vielä on, mutta ajettavissa kumminkin.
Opettajat keksivät olla jossain ihmeen seminaarissa kolme päivää ja samaan aikaan itse tuli vietettyä aikaa verstaalla. Parin päivän aikana alkoi ulkopuoli ollakkin sitten värissä. Harmittavasti vaan lupauduin menemään Vääksyyn keskiviikkona, jolloin oman projektin tekeminen jäi väliin.
Tulossa ollaan. Hellussa tullut käytyä siitä asti ku kortin sain paitsi viimevuonna kun ko. tapahtumaa ei ollut. Täytyy vielä aamulla katso apakkaako kamat keltaseen pakuun vai punaseen mehariin. Aakkonen ompi niin hidas etten sillä viitti lähteä jonoja vetämään tuonne maanteille.
-
JulkaisijaArtikkelit