Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ja olisihan sen kerinnyt vielä hakea paikalle, jos olisi lähtenyt silloin kun huomattiin sen puuttuvan. No mutta se putki me voidaan asentaa paikoilleen ilman kaasu guruakin joidenkin talkoiden yhteydessä.
Jotain pientä sai vielä’ touhuttua kilpailuviikonlopun päätteeksi pajalla.
Pakko oli hakea verstaalta lohdutusta tuon kisaviikonlopun jäljiltä. Autosta hävisi kipinä perjantain harjoituksissa. Syynä loppuun ajettu pyörijä. Kipinä kulki pyörijänläpi suoraan jakajan akseliin, eikä tulpille. Vika saatiin korjattua, mutta kone rötäsi 5500-6000 kierroksen välillä. Ennen aika-ajoa tuulenpuuska oli viedä varikko teltan mennessään. Tappioina tästä yksi katkennut teltan jalka. No aika-ajot meni hieman penkinalle ja samaan aikaan kaveri vei tavaroita teltasta autoon ja teltta heilahti takaoven lasiapäin ja sekuriitti sanoi notta poks. Kisassa pari sijaa nousua. Sunnuntaina saatiin auto toimimaan mutta rötäys alkoi taas toisen kierroksen jälkeen kisassa.
@Akaile wrote:
AK-65: Sehän tässä onkin, että kun jo kaksmukinen koettelee, kun en ole nelimukisenkaan kanssa selvinnyt vielä yhtäkään kevättä ilman koneen nostelua. 2010 vaihteisto, 2011 kytkinremontti, 2012 etuakselisto ja vaihteisto…Toki omaa halukkuutta muuttaa asioita, mutta kyllä tämä alkaa jo vähän naurattamaan
Mutta onneksi sitä nelimukista ei tarvitse kokonaan poistaa sieltä nokalta saadakseen vaihdettua sen laatikon. Talvella kävin kaverin navetanvintillä irroittamassa oman projektin loodan ja jätin moottorin siihen rungon etupalkin päälle.
Omassa keltaisessa pakussani oli tuo säätöväli hieman venähtänyt. Aikoinaan kun kone kasattiin, niin olin jossain 400 kilsassa säätäny venat. No sitten viime syksynä kun lapissa sillä kävin, niin aloin ihmettelemään koneen vedottomuutta. Tien varressa jossain kolarissa sitten säädin venat ja kirjoitin toimenpiteen huoltovihkoon ja samalla tutkin koska olin edellisenkerran ne säätäny. Aikaisempi merkintä olikin juuri tuo 400 kilsaa ja tien varressa säätäessä mittarissa olikin jo 26 500 km. Ei ihme, että pakoventtiilit vähän kantoi.
No jos oikein käsitin, niin kyseessä on onneksi vain 2 mukinen pata. Sitä neljä mukista onkin sitten paljon kivempi tuolla nokalla nostella edes sun takas.
Sisäpuoli vasta lopullisessa värissä. Ulkopuolella vasta hionta väri. Kylläpä tuollaisen pakun pohjatöissä menee aikaa kun sitä pikkuhiljaa väsäilee ja samalla opiskelee tuota maalaamisen maailmaa. Joskus aikoinaan maalasin isosiskon rättärin kopan, mutta sien pohjatöitä en noin perusteellisesti tehnyt, kuin mitä tähän yksilöön. Ei voi muuta sanova notta on ne maalarit oikeasti ammattilaisia. Saan nähdä paljonko tulee maalauksen jälkeen virheitä esille. No itse kun tekee saa sellaisen kuin sattuu tulemaan.
On se niin väärin kun on kaiken näköistä kiirettä eikä kunnolla kerkiä tai jaksa omia hommia tehdä. Jossain vaiheessa mietin josko saisin pakuni jo Helluralliin liikenteeseen, mutta taitaapi jäädä vain haaveeksi. tulevankin viikonlopun kun olen luvannut viettää Mini tonni rata-auto varikolla. No aina ei voi voittaa, vaikka haluaisikin.
Voisihan tuon tuossakunnossakin jo niputtaa, mutta turhaan sitä kiirehtii, kun kumminkin joutuisi vielä purkamaan maalauksen ajaksi. No mutta onneksi pihasta löytyy pari muutakin kuljinta joilla liikkeelle pääsee.No otetaampa sitten uutta tavoiteltua valmistus ajankohtaa vähän myöhäisemmälle kesälle.
Muutaman kerran olen kanssa saanut kammesta käsille, mutta kyllä ko. moottorit on senkin jälkeen vielä veivillä käymään laitettu. Ja kuten Masakin sanoi, niin ei ne puristukset niinpaljoa vaikuta.
Joskus taannoin valtion hommissa ollessani hajosi autostani starttimoottori. No onneksi ajoneuvo oli varustettu käynnistysveivillä. Ja se moottori 6L V8 bensa kone. Kaks kierrosta korkeintaan pakkas aamuna ja kone oli käynnissä.
Tallin lattialta löytyy tuollainen 12 volttinen tasavirtalaturi jonka isäni poltti eräänä kesänä. Samalla tosin meni laturin johdot lataus rele ja aikalailla sai avata vielä johtosarjaakin kun vaihtovirta laturi nokalle tuli. Tämän uudemman laturin kanssa ei tule samaa pelkoa kuin tuolla tasavirta vehkeellä.
Meillä on jonkun omavalmiste sahara/PO/ Postes reblika johon on hitsattu uudemmat kävyt hieman muutettuna. Voin joutessani siitä kuvankin räpsia ja tänne laittaa.
Posti toi posti toi. Osia saapui postista tänään. Huomenna kiikutan ne Vääksyyn ja ehkä jopa sovittelen paikalleen ennen sulkavalle menoa. Oli tosihyvän näköinen uustuotanto puskuri. Yllätyin ihan positiivisesti kun vertaa mitä on tullut tuolla euroopassa nähtyä.
Erään dyane 400 omistaja valoitti minulle viimekesänä, notta on “akkiksen” alkupään tuotantoa ennen, kuin keksittiin käyttää nimeä acadiane. Ja tämän henkilön yksilö on vieläpä todistettavasti oikeankätisellä ohjauksella varustettu.
Täytynee vielä sanoa, kun nuo kuvat katsoi niin on kyllä todella mielenkiintoinen laatikko ei voi muuta sanoa.
A mallin looda 4 vaihteella 5,71
AZ, AZA 63-65 4 vaihteella 5,34
AZU 63-65 4 vaihteella 5,71
AZ 4×4 4 vaihteella 5,71
AK 350 4 vaihteella 5,506
Vielä AMI 6 niin saadaan selvyys, jottei se tule edes kysymykseenkään 4 vaihteella 5,1Ja sit jos noista ruvetaan karsimaan pois epätodennäköiset laatikot pois, niin jäljelle taitaa jäädä vain tuo AK 350. Eli uskaltaisin väittää tuon olevan pakun laatikko. Ja noihin “Lisä reikiin”, niin eivät ole tulleet itselläni koskaan vastaan. Ei edes AK:n laatikossa, joten tehdastekoinen tuo on oltava.
Tänään on tuo lasi erä saapumassa iittalaan iltapäivän aiikana, joten on sitten noudettavissa.
-
JulkaisijaArtikkelit