Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@Jasu wrote:
“Ei missään tapauksessa alkuperäinen, sillä tuossa on kytkinvaijerin kiinnike vanhan mallin kytkimelle,
häiritsemässä käsijarrun säätönokkaa.
Kotitekoinen”Tänään juuri käsijarrupaloja säätäneenä voisin olla sitämoeltä, ettei tule tuo kytkinvaijerin kiinnike eteen.
Olisi kiinnostavaa nähdä pari kuvva, kun tuosta olisi poistettuna satulat ja levyt, koska kun muistelee tuota tuplaristi vetarin kiinnitystä vaihteistoon, niin on tidella jännä miten on tuo pulttijako suoritettu. onko tähänkin tehty jokin välilaippa orkkis neljäpulttiseen, jossa onkin taas suoraan jako kuus pulttiseen? Mahtaakos nuo satulat olla samaa mallia, kuin 0 sarjan geesussa, koska normi kutosessa satulat on toisin päin. Tosin onhan nuo voineen kääntyäkkin, mutta sitte kun katselee tuota jarruputkien asentoa, niin näin päin nuo satulat kuuluu olla. Ja sitten tuo kiinnostaa kanssa kovasti, että mihin tuo satuloiden kiinnitys palikka on oikein pultattu ja kuinka lujaa se ylipäänsä on kiinni. Eli hieman syhyää käsiä päästä tutkimaan tuota tapausta lähemmin.
Sitten täytyy muistaa myös tehtaan käyttämät säätämättömät kitka mallit myös joka on periaatteessa kerrasta tasaraha. Mutta jos on se kumikitka, niin siinä on ulkopuolella sellainen kahdensentin kohouma, joka on suojattu muovi hatulla. Hattu pois ja sitten sellainen lukitusmutteri pois ja siitä pultinpäästä joko jakarilla, tai sopivalla kiintoavaimella kiristäen. Jos ei ole näitä kumikitkoja, niin todennäköisesti se kitkavaimennin on suojattu kumisuojalla, joka pitää poistaa aivan ensin, ja tämän säätö tapahtuu sisäpuolelta jos tapahtuu.
Tosiaan kovasti veikkaan sisuskalujen olevan mallia AMI6 tai AK350. Tuskin on 12 kaakkinen, mutta siinä ne vaihtoehdot sitten ovat. Helpoin konsti tuon välityksen mittaamiseen on kun pyörität vetareista täyden kierroksen ja lasket kytkin akselin liikkeen.
Tuo laatikko ei ole kyllä 18 kaakkista nähnytkään.Ulkokuori vaikuttaa AMI6 loodalta, jossa on nelkun/ kutosen kytkinkoppi. Mutta tuossa päällä näyttäisi olevan tuollainen jännä palikka, johon on nuo satulat kiinnitetty. Sitten kuinkakohan tukevasti nuo levyt on saatu kiinitettyä vetareihin?
Itse en ole koskaan käyttänyt mitään säilöntäainetta talvisin. Syksyllä tankkiin vaan joko 98 tai shellin v pover niin ei mitään ongelmaa ole keväisin ollut.
Tämä suomen ensimmäinen on kyllä tulossa pyörillään sulkavalle, mutta todennäköisesti ei ajamalla. Ja tuleehan se olemaan esillä jo äitienpäivänä Lahden messukeskuksessa.
tarttuikohan meidän hioja kuvaajalle kuvamateriaalia talkoo illasta mikä torstaina pidettiin? jotain osia siellä muistaakseni soviteltiin alustavasti paikoilleen.
Irroitat sen laipan siitä tukivarresta niin alkaa iskarikin irtoamaan todella hyvin.
tack
@Isoo-Jukka wrote:
2CV4/6 vm.1970 -varaosakirja antaa kyllä saman varaosan molemmille malleille, mutta 5/70 on tullut joku muutos ja varaosanumero vaihtuu. Rungon etupalkkihan muuttui noihin aikoihin madalletuksi malliksi.
Väärin ja oikein on tuo asia. Tuo matala etupalkkihan on tullut ensimmäisenä Amiin eli jo -60 luvun alkupään keksintöjä. Mutta siinä olet oikeassa, että normaaliin 2cv:hen se on tullut vasta nelkkujen ja kutosien myötä. Itse jopa purin erään 1970 mallin nelkun, jossa on vielä korkea etupalkki ja vanhuksen reijitys kumityynyille. Taka aisoissa kummallekkin puolelle pitkää pakoputkea varten roikotin kumin kiinnikkeet.
Kyllä niissä tefloneissa oikeasti on eroja. Omat imupuolelle ja omat pakopuolelle. Niissä on ihan tönärillä mitattava ero.
No niin nyt on sitten lasit tilattu, ja noudettavana todennäköisesti jo loppuviikolla. Ilmoitan vielä kaikille tilaajille summan, jonka sitten maksan tuolle lasipajalle siellä käydessäni.
Näyttää olevan jo kovia kokenut tuo Jimmin vipusysteemi. Itselläni on Meharissa tuollainen samanlainen kääntövivusto, johon joku viisas oli sitten lisännyt sitä vetopuolen mittaa. Kaasupoljin painui vain muutaman sentin joten aikas tunnoton kaasu oli. Tämän sitten muutin oikeaan mittaan ja käyttömukavuus parantui huomattavasti.
Olen myös tehnyt yhden vivuston jonka kiinnitin vaihdelaatikon kannen mutterin alle ja siinä kaasupolkimelta tuleva tanko käyttää vipua, josta taas lähtee vaijeri kaasariin. Tällä menetelmällä pyrin minimoimaan kaasarin akselin mahdollista väljistymistä, joka normaalin tangon kanssa on tullut havaittua. Ei tosin näissä suunnan vaihto systeemeissä, mutta vanhuksissa tuo on tyyppivika, kuten nelkuissa ja vanhemmissa kutosissakin.
Jos nyt tuon vian ymmärsin oikein, että siellä kabiinin puolella oleva pyörittäjäpyörä pyörii tyhjää siihen tankoon nähden. Tämän alkuperäinen kiinnitys on ollut vain se mutteri, jonka olet avannut. Mutta siinä pyörässä kun ei kuulu olla pyöreää reikää. Katsoppa sitä tankoa ja huomaa siinä kaksi tasaista sivua. Puörässä pitäisi olla kanssa kaksi suoraa sivua, jotka ajan saatossa ovat sitten pyöristyneet.
Itse olen viimeaikoina käyttänyt ihan normi männänrengas puristinta, joka sattuu olemaan oman pajan tuoton. Ohutta peltiä ja putkiglemmari. Katsoo katkos kohdat kohdalleen ja öljyä siihen peltiin ja eikun ympärille ja mäntä sylinteriin. työkalu pois ja sitten mäntä ja sylinteri pakettina kampeen kiinni. Tällöin renkaat saa asentaa pöydällä. Tai sitten on se toinen käyttämäni konsti eli talttapää ruuvimeisseli jonka kanssa ne olen mäntien paikallaan ollessa sinne survonut.
-
JulkaisijaArtikkelit