Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Pitänee varmaan tällä viikolla soittaa lasiliikkeeseen tilaus sisälle. Joten jos joku vielä haluaapi sinireuna lasin niin pikaista yhteydenottoa.
ja rättäri siirtyi sinne museoon aikoinaan Kangasalta.
No niin tarkkaan en sitä asiaa koneistajalta kysynyt paljonko se ylikokoon ne ohjurit teki, mutta aihion ovat peräisin jonkinmallisesta BMW autosta
Ei se “vanha” välttämättäsiellä pysy. Syynä oli koneistajan mukaan ilmajäähdytteinen moottori. Ei ole havainnut samaa ongelmaa oikeidenautojen kansissa, mutta sitäkin useammin ilmajäähdytteisissä. Eli alumiini pääsee antamaan periksi, jolloinka se ohjurin reikä pikkuisen suurenee. oikeastaan ainoa konsti saada kunnolliset ohjurit on, että joku koneistaja ne työstää jonkin muun autin ohjureista ylikokoon ulkopuolelta.
Ja siis renkaat olivat todellakin erittäin pehmeät, joten pitoominaisuudet ovat varmastikkin paremmat, kuin 90- luvun alussa ostetut Hakkapeliitat. Ja sitten renkaat pinnataan vain michelinin rungolle, joten halkaisijakin on suurempi, kuin orkkis Hakapeliitassa.
Taka valoja kaipaa pakuni. Eli mielellään muovipohjaiset pyöreät (samanlainen kuin sätkän etuvilkku) ja kahdella johdolla. Eli sisään yksi polttimo, jossa parkki ja jarruvalo samassa.
LÖYTYNYT
No verstas aukesi muutamaksi päiväksi käyttöön joten jotain pientä edistystä on luvassa.
Pistehitasaus sauma oli ikävästi ruosteessa ja sitä olin jo kerran yrittänyt tinalla paikata. No eipä se auttanut muuta kun suikale pois ja uutta teltiä tilalle.
Taka helman vahvike listat sain kanssa paikalleen jo laitettua. Tämä AK 350 on jännä kuljin, kun siinä tuo helman lista on kaksi osainen ja muissa se on yhtenäinen. Syytä en tiedä iksi näin on.
Soittelin juuri kuriirille joka otti eilen itseeni yhteyttä ja penkit ovat nytten Lahdessa. kiitos tarjouksesta kumminkin.
Kiltakapteeni
Lisäksi jos Helsingistä on väkeä tulossa ja jolla tilaa on, niin sieltä olisi tulossa >Remieren penkin rungot. Jos niillekkin löytyy kuljetus niin yhteyttä minuun.
Haitarikumia vaihtaessa napamutteri auki ja poistat vetarin. Laatikon vaihdossa nostat vaan loodan pois. Alapäitä ei tarvitse silloin poistaa. Ja sitten vielä eräs tärkeä huomautus. Kun liität vetarin alapään ja yläpään, niin MUISTA KATSOA ETTÄ NE KAHVAT OVAT SAMAAN SUUNTAAN. Eli siis kahvoilla tarkoitan niitä ulokkeita missä on kiinni se ristitappi.
Sainpahan tänään tehdyksi joitakin pieniä peltiosia taas valmiiksi odottamaan kiinni liimaamista. Kevät on jo pitkällä jaa lämmintäkin tänään oli jo mittarin mukaan+8.3 astetta. miten se onkin, että rakentelu into on katossa kun kesä on tulossa. Tai parasta rakenteluaikaahan on tuo talvi, mutta vaan niille joilla se kunnollinen rakennus tila löytyy. Itse kun en niihin kuulu eli tallissani on seinät leveellä ja katto korkealla. Lämmityksestä vastaa aurinko ja lattian pesusta vesisade. No onneksi välillä käy oikein tuuri, kun saa jopa sisätiloissa kulkimia rakentaa. Niitä hetkiä odotellessa.
Vielä otetaan halukkaita vastaan yhteis tilaukseen.
Huomasin samantien. On se jännä että se voipi noinkin toimiva. 😯
Samoin yksi vanhuksen mahdollinen hankaus paikka on se johtosarjan kannatin siinä moottorin ja vaihteiston välissä. Itselläni oli ainakin omassa 1953 mallissa siinä johdot esillä ja laitoin vain kumia siihen pellin ja johtosarjan väliin. Yksi mahdollinen on myös mistä laturin johdot sukeltaa puhallin kaukaloon. Ja itselläni ei ole ensinmäistäkään sulaketta tuossa vanhuksessa, mutta Ranskassa asennettu päävirtakatkaisija kyllä on jota helppo käyttää kabiinista.
Ja lokasuojien pisteytys hitsautus suoritetaan vääksyssä kun kori jo rungonpäällä ja konepellin kanssa saadaan passattua ne paikoilleen.
-
JulkaisijaArtikkelit