Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tuli soviteltua noita irto osasia koriin paikalleen ihan vaan katsoakseni kuinka ne istuvat paikoilleen.
Vääksy Vääksy Vääksu kaipaan sinne penteleesti! Taidampa mennä Vääksyyn tinailemaan. En toki itseäni vaan tuon korin joitakin reikiä umpeen koritinalla. Paikanpäällä olen aikaisintaan kolmelta eli jos jotakuta kiinnostaa tulla jotakin sinne tekemään, niin tänään olisi taas mahdollisuus. Info tosin tulee hiukan myöhään, mutta parannan tapani, kun saamme sen rungon paikalle.
Lisä tietoja voipi kysellä suoraan minulta puhelimitse ja numeron löytää Nyytisien neljänneltä sivulta kohdasta Kiltakapteeni.
Siis se on jo päätetty, että Remiere saapuu Sulkavalle pyörillään, mutta se onko se jo täysin valmistunut jää nähtäväksi. Sitten Aulangolla se on jo mahdollisesti kilvissäkin. Jos ei kukaan sillä halua ajelulle osallistua, niin viedään se sinne aulaan näytille, tai voihan se olla ajelullakin ja näytillä aulassa.
Tuossa soittelinkin jo tiedustellakseni koska mahtaa alusta paikalle saapua. Ensiviikolla ainakin valmistellaan kuormaus ja hyvällä säkällä jo toimitetaankin tuonne Vääksyyn. Sitten pääsemme aloittamaan työskentelyn siellä.
Niin no. Konepeltihän olisi ollut helppo puhallettava, mutta kun tuo alusta oli aika kauniin ruosteinen aloittaessa. Mutta käyhän se näinkin.
No niin tulipas taas vietettyä jokunen tunti väksyssä. Ihan ei mennyt aika peukaloita pyöritellessä vaan saimme aikaankin jotain siellä.
Pitää muistaa ottaa seuraavalla kerralla priomaattia ja maaliruisku mukaan, niin saadaan vähän väriä pintaan.
Juuri soitin lasiliikkeeseen ja tällaista lasia saadaan kyllä tehtyä. Hinta arvio oli 80-90 € kpl eli kirkkaaseen lasiin nähden tämä tummennus kustantaa noin 30€ enemmän. Eli jos haluat tällaisen lasin sätkääsi, niin ilmoita minulle YV:nä niin saadaan tilaus lähtemään.
Nämä tosin jo loppuvuodesta tekemiäni juttua, mutta samaa projektia on kumminkin.
Mutta voihan sitä ottaa noita levyjä kesällä mukaan tapahtumiin jä näyttää niiltä materiaalia tapahtumassa. Ei kai se mikään ongelma ole.
Jotain pientä edistymistä näin kevään lyhyinä päivinäkin on saavutettu. Osakokonaisuuksia kasattu odottamaan projektin purkua ja lopullista kasausta.
Vielä odotellaan lämpeneviä kelejä, notta pääsisi pohjan maalaamisen ja alustan läpikäyntiin.
Joo niistä käy hyvin selville mitä ne Andreet siellä puuhaavat. Meiltä löytyy kans nuo levyt, mut ihan orkkiksina.
Joskus tuli kotiin Ranskalainen xpert lehti, jonka mukana oli cd levy. Eräällä levyllä asennettiin juuri kiila laseja erääseen AK400 seen ja siinä tuo lista jäi kans lyhyeksi. Korjaaja otti kuumailmapuhaltimen ja lämmitti tuota kiilakumia ja venytti sen paikalleen, ettei rakoa jäänyt.
Mutta ei myöskään ihan jokapäivä vastaantuleva lisävaruste.
@18heppainen? wrote:
Toisinaan ongelmana on ollut sylinterin ja polkimen välinen tappi.
Eli kannattaa tarkistaa, että sylinteri tulee liikkensä loppuun asti kun poljin on ylhäällä.
Jos liike jää vajaaksi sylinteri ei välttämättä täyty.Mutta tällöinhän vain etupään jarrut jäisivät päälle. Takapäänjarruihinhan tuon tapin pituus ei pääse vaikuttamaan, koska kaksipiirisessä ensin liikkuu etujarrujen mäntä joka sitten alkaa työntää taka piirin mäntää.
Ja se pieni vinkki noihin ilmailuihin liittyen. Itse aloitan ilmaamisen oikean puolen takajarrusta ja seuraavaksi vasen takajarru, Sitten oikea etujarru ja viimeisenä vasen takajarru. Tämä järjestys johtunee eniten noista vanhuksistä joissa pisin linja on tuonne oikeaan täkanurkkaan ja lyhin vasempaan etunurkkaan.
-
JulkaisijaArtikkelit