Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Voipi olla omituiset, mutta käytössä on myös ihan hyvät. Yhdessä ajoneuvossa meillä on tuollaiset edessä ja nyt taitaa olla hyllyssä toinen pari jonka voisi taakse ruuvata.
Kyllä niitä räpsitään kun projekti etenee. Ja onhan niitä jo tullut räpsittyäkin useita satoja. Katsotaan nyt koska saa sen hakea pois tuolta naapurin navetan vintiltä. Juuri nyt on vuorossa penkkien restaurointi. Uudet tukikankaat ja pehmusteet vanhoihin päälisiin.
No josko siitä tulisi pikkuisen mukavammin matkaa taittava, kuin tuosta toisesta samanlaisesta, jossa museoleimakin on. Voin meinaan kertoa, notta olipa tuskaista taivaltamista kun lokakuussa päätin lähteä käymään Nordkapissa. 3500 km ja viisi päivää. Olisin varmaan ajanut neljässäkin, ellei olisi ollut niin törkeä vastatuuli, että paku kulki hädintuskin 75km/h. Rekkojen imussakaan ei pysynyt. Mutta ehkä aika näyttää tuleeko tämä projekti vain olemaan rahaa nielevä, vai saako siitä rakentelusta jopa joskus nauttia tuolla tienpäälläkin. Jää tämä asia nähtäväksi. Onneksi on se 1952 projekti samaan aikaan, niin ei kerkiä tähän paneutumaan niin vakavissaan 😕
Heti kun kelit sallii, niin kaikki vapaa aika tämän kimpussa..
No niin. Taas on käväisty täyttämässä killan vuokra tallia. Pääsimme Sepon kanssa vähän rakennus puuhiinkin, kun ko tilassa olleet ikkuna aukot piti levyttää umpeen, että saadaan tulitöitä siellä tehdä. Aloimme jo paklaamaan yhtä paloista tehtyä aukkoa kun puhelimeni soi. Soittajana oli korin tuoja joka oli eksyksissä. No paikalle hän kyllä löysikin sitten ja saimme kuorman purettua. Sitten odottelemaan koska saapuu rullaava alusta paikalle, notta päästään kunnolla hommiin. Tässä vielä parit fiilistelykuvat.
Katsotaan sitä sitten siellä. Ei uskalla vielä luvata mitään, kun ei osaa sanoa senhetken työllisyys asiaa. Ja samalla valmistumista hidastaa muut projektit, joita pitäisi myös valmiiksi saattaa. kaikki ajallaan. 😆
No eiköhän se kumminkin liikahda tuollakin hevosvoimamäärällä pikkuisen ripeämmin, kuin vakiotekniikalla. Nyt vain saisi tuo talli vähän lämmetä, jotta saisihakea rojektin kotiin ja tehdä viimeiset hitsaustyöt ja alustan kunnostamisen loppuun ja maalaus ja sit se tekniikan lopullinen kuntoon hiominen. Jotenkin elämä kirkastui kunnolla tuon postin osalta, vaikka kyllähän se pikkuisen kirpaisi tuo summa tässä työttömän pudjetissa.
No nostetaampa tämäkin taas kaikkien ihmeteltäväksi. Aikaa on kulunut edellisestä hakuprosessista kuusivuotta. No hinnathan ei tietenkään ole laskusuhdanteessa, mutta harrastushan maksaa oli se sitten ihan mitä vaan. Jotkut ostelee heinää hevosille ja hoitaa niitä jokapäivä. Toiset ostaa bensaa ja saastuttaa luontoa vanhoilla ajoneuvoilla. Mutta on se harrastus mikä hyvänsä, niin se pitää mielen virkeänä. Näin olen ainakin huomannut.
Mutta jos sitä siirryttäisiin ihan tuohon alkuperäiseen otsikkoon, niin kyllä ymmärrystä vieläkin on tuolla jotka asioista päättävät.
Postin yllätys jota on jo kerinnyt odottamaan!
Kyllä tuloo komiat sisäsiivet.
@HENKKA wrote:
Toiset tekevät mitä haluavat ja toiset mitä osaavat. Pipo se nousee täälläkin. Ja jo etukäteen kiitos kaikille muillekin “Remieren” kunnostukseen osallistuneille. 😀
No täinhän se useimmiten on. Tällätapaa ihmiset on helppo jakaa kahteen eri kastiin. Kyllä tuo Masa saakin sitten siistiä jälkeä aikaiseksi.
Remierelle on löydetty tallipaikka. Talli sijaitsee Vääksyssä ja nyt talvikisaviikonloppuna alkaa osien kuskaus ko. paikkaa. viimeistään ensiviikolla sitten saapuu kori tuolta jämsästä jahka se yksi vanhaparta siitä raaskisi vihdostaviimein luopua. toivottavasti ei ole ihan hirveän pölykerroksen alla siellä ja hirveän siivouksen jälkeen vasta esille saatava. No kunnostus työt alkavat tosiaan vääksyssä tässä lähiviikkoina ja jos oma työllistymis tilanne jatkuu samana, kuin viimeiset viisi kuukautta, niin alkaa arkipäiväni kulumaan tuolla tallilla.
@Jasu wrote:
@Jalppis wrote:
Yksi asia ihmetyttää noissa “supersätkissä”, kun vaihdetaan isompaa moottoria tai viritetään enempi tehoja verukkeella, että mäennousukyky paranee ajettavuus helpottuu jne. niin kiltatapahtumissa sitten hehkutetaan sitä miten kovaa tultiin ja montako autoa ohitettiin…
Nykyisillä bensanhinnoilla olisi kiva kuulla keinoja kulutuksen pienentämiseksi.
Suorituskyky kivaa on, mutta silti pitäisi aina muistaa että teho on turvallisuusvaruste oikeinkäytettynä siinä missä turvavyökin, turvavyötä ei sidota kaulaan eikä liikenteessä ajeta kilpaa…
Supereihin kantaa ottamatta, mutta nämä ruiskuviritykset nyt ovat osoittautuneet (ahtimella ja ilman) sellaisiksi etteivät ole kulutusta lisänneet, vaan pitäneet kivasti aisoissa, jopa pientä pudotusta on havaittavissa.
Muistan joskus kuulleni erään “supersätkän” tekijältä, että matkalla Ruotsin maailmankokoukseen koukaten norjan kautta oli supersätkän kulutus pienempi, kuin samalla reissulla mukana olleen Ranskalaisen vakio kutonen. Ja vaikka itse omistan suhteellisen tuoreenkin auton, niin eipä sillä tarvitse liikenteessä lappu lattiassa ajaa. Sama koskee supereita. Ei tarvitse piitata vastatuulista, eikä ylämäistä. Sama koskee myös tätä solmulla varustettua yksilöä. On se vaan mukava laitos kun ei tarvitse olla se jonon vetäjä omalla leppoisella vauhdilla tuolla isolla tiellä.
Taitaa kumminkin olla mahdottomuus hinata Ami8 käyntiin tuossa kuvassa! Mahdottomaksi tämän tekee se, että takaperin on aikas hankala hinata sätkää käyntiin ja toiseks pitäis kuvaan ensin lisätä AMI8.
Mahtaisiko joltakulta löytyä nurkista ylimääräisiä nelkun tai kutosen jarrupääsylinterin kiinnitys pultteja (M9) ? Tarve olisi 6 kpl.
YV tai soittoa kiltakapteenille
T:Crisu
Itse olen vaihtanut useita etu stefoja kutosiin, joissa tuo pelti on. Ja kyllä se sieltä pois tulee ja saa vielä paikalleenkin, eikä tarvitse edes kätilön sormia. Eli pellin olen taivuttanut U muotoon jotta sen saa pois ja takaisin. Sit kun sen sinne paikalleen laittaa, niin vähän vain oikomista niin hyvä tuloo.
Samassa sarjassa on ollut peilikuva tuolle ja päältä avonainen johon on voinut työkalut laittaa. Ei taida kovinmontaa tuollaista löytyä suomesta. Itse tiedän ja olen nähnyt kaksi kappaletta.
Myös samalla kannattaa vaihtaa tulpat kärjet, konkka (vanhakonkka pakkiin mukaan)
@tehvana wrote:
mutta mielestäni kannattaa laittaa uudet öljyt ja pyörittää käsin jonkun kierroksen ennen kuin koittaa starttimoottorilla.
Ota tulpat pois ja venttiilikopa auki säädä venttiilit ja samalla kun kopat ovat auki niin pyörität käynnistyskammella konetta niin pitkään, että öljyä tulee molemmista kansista.
-
JulkaisijaArtikkelit