Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Siis kyseessähän on alunperin kiila jossa on vielä osa pyöreää muotoa toisellapuolella. Tämä tappi tulee kiinni tukivarren lenkkeihin kummaltakin puolelta sokilla. Ainoa metallinen kitinä mitä jousituksesta saattaa kuulua tulee pöntön sisältä jos ne kitkapinnat ovat kuluneen jo niiteille asti tai hävinnyt kokonaan. Tällöin kannattaa ottaa pönttö auki ja uusia ne kitkapinnat pestä osat vanhoista moskista ja laittaa uutta vaseliinia sinne pöntön sisään.
Voin kyllä kertoa notta kyllä hiki virtasi noin tunnin ennen tuota hetkeä. oli kuuma mutta sitten tuli todella helpottunut fiilis kun oet aukesi ja kuorma poistettiin sätkästä. 😉 nopea vilkaisu kattoon mitä kello näyttää ja sitten hirveää huutoa ja pomppimista.
Kästtääkseni tuo paku ei ole ns belgi valmistus koska valmiste numero eroaa omasta keltaisestani vain yhden numeron osalta.
Ranskassa vuoden 1951 vanhus
Akseliputki löytynyt.
Tankin sihdin pääty (mutteri) löytynyt
Taisin asioida samassa paikassa viime viikolla ja huomasin kammen myös. Mutta ettei vaan olisi kunnostettu kampi? No parempi sekin kuin rikkinäinen.
uutta tarvetta päivitetty ekaan viestiin
ja vielä mallia GL4 eikä GL5
No näinhän se on. Ja kuten montakertaa tällä palstalla on mainittu että jos nopeusmittarin vaijerin poistaa ja ottaa sen nailoni holkin pois ja jättää pyörittäjä rattaan paikalleen ja työntää kuljinta niin saa reijän siihen takapäätyyn.
Joo sama osa on pakussa ja henkilömallissa. Tuon kunnostaminen on hieman hankalaa joten parempikuntoiset kelpaa.
Meillä on tehty 4 millisestä nailonista jota ostettiin levytavarana ja sit siitä leikaten oikean levyinen pala ja kuumailmapuhallinta ja muotoon taivuttelua. Sit reikä jako kohdilleen ja popniiteillä kiinni.
Mutta tämä 4 millinen on ainoa joka sopii vanhoihin pöntön kuoriin. Jos ne tekee uudet ja aavistuksen isommaksi niin voi käyttää 5 millistä kamaa.
Siis käsittääkseni kyse oli kuitenkin ihan siitä tavaratilan lattiapellistä eikä takalokasuojista. Näin ollen pitkässä ja lyhyessämallissa in ollut käsittääkseni samanlainen vahvistus ryppy.
Takaloksuja on tokikäsittääkseni viittä eri mallia.
-Tiheä ryppyinen lyhyt
-Tiheä ryppyinen lyhyt leveälle vanteelle
-Tiheäryppyinen pitkä leveälle vanteelle
-Harva ryppyinen lyhyt leveälle vanteelle
-Harva ryppyinen pitkä leveälle vanteelleEli alkupään pakuissa kun oli tuo 400 millinen vanne niin takalokasuojat olivat lähempänä toisiaan. Sitten tuli vanne muutos jolloin tarvittiin lisää tilaa renkaalle jolloin lokasuojia tuotiin ulospäin 11 milliä puolellaan.
Sitä vanhus pakun kontin pohjaa ei taida tosiaan saada mistään jos ei löydy vanhaa varastoa.
Itse en ole koskaan nähnyt. Uudempia useita.-Olli
Itselläni kokemukset ovat taas toisin. Pitkää lattiaa en nähnyt ole mutta lyhyttä pidin kesällä kädessäni
Ja tuossa tulee taas esteeksi asia josta mainitsin jo eräässä keskustelussa tällä palstalla.
Eli konservoitavasta ajoneuvosta pitäisi poistaa RUOSTE KAIKISSA MUODOISSA ja paikkamaalata se kyseinen kohta.
Tästä asiasta juttelin viime syksynä paikallisen museoajoneuvo tarkastajan kanssa, joka kyllä totesi kulkimeni olevan täysin museoajoneuvo ja tämähän pitäisi tuoda näytille museotarkastukseen, vaikkei siitä papereita tehtäisikää.
Tästä siis oli kyse.
-
JulkaisijaArtikkelit