Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Markkinoilla on hyvä tilaisuus päästä omista romuistaan mahdollisesti eroon, tai sitten käypi se hassumpi vaihto ehto jotta omat romut senkun vaan lisääntyvät!!
Mutta niin kaikki 2cv ystävät ovat tervetulleita klo. 9 alkaen.
Markkinoilla muummuassa 2cv näyttely, tunnistus kisa josta myös kisamestarin pisteitä jaossa.Joten siis nyt hyvä tilaisuus avata tämän vuoden piste tilanneKesän sätkä tapahtumissa tulee varmasti näkymään eräs “ikuinen” rättäri. Viime talvena käynyt galvanoimis oy:ssä kylpemässä. Runko, valopukki, puskurit kävivät jo aikaisempaa kaiketi hyvinkäällä, jossa ei enää tietääkseni ole allasta.
Omastani peitin näkyviltä osin sinkin maalaamalla, ja pohjan ajattelin vielä massata, ettei konttorin ihmiset rupea epäilemään liikoja ja ääni eristyksenäkin se toimii!
Heinäkuussa 1990 Portugalissa!
Kyllähän se toivottavasti nähdään tapahtumissa, jos vain itse niihin pääsisi! Eihän sitä aina tiedä kuinka tuo valtion vihreiden konttori antaa vapaata harrastuksia varten!
Tiedä häntä kompensoiko 98 tuon hinta eron, mutta siihen kun kerta on oppinut niin en ainakaan näe siitä mitään haittaakan olevan, että ajelen kaikilla rättäreillä ja myöskin BX:llä! Mopossa tuon eron huomasi ainakin ajossa. Oli paljon pirteämpi ja menohaluisempi 98:lla kuin 95: sella. Pakussani käytän tuota lisäainetta, koska muistaakseni sinne tuli laitettua rauta venttiilit konetta kasatessa ja konehan on suunniteltu tuolle lyijjylliselle bensalle.
Ja omkohtaisena kokemuksenani totesin tuolla kelson reissulla kun joutui tuota 95:sta käyttämään, niin rupesihan se kone sitä nakutustakin pitämään. Ja koneenani pakussa on AMI 6 kaikilta osiltaan! Isäni pakussa tuon nakutuksen kuuli tuolla reissulla paljon selvemmin, koska siihen oli puristuksia kasvatettu jonkun verran. Ja tämä paku piti nakutusta tasaisella tiellä toisin kuin omani joka piti vain ylämäissä.
Tuokin vähän riippunee siitä mikä kuljin sinulla on! Itse käytän kaikissa tuota 98, vaikka tämänhetken kulkimieni koneet kestäisivät tuon 95 tosen käytön. Ja tuolla 98 ajaakin vielä pidempään kuin 95 sella.
Haluatko tietoa “vanhakoppasesta” vai “uusikoppasesta”??
Eroahan näillä ei ole muuta kuin että kori on kaksi värinen vanhassa ja yksi värinen uudessa. Vanhassa oviraidat jatkuvat takaovesta ylöspäin kaartuen ja jatkuu aina etuoven etu sivu läppäikkunan saranaan asti.(Vanha-koppanen)
Punamustassa charlestonissa on lokasuojat ja osa korista mustat. loput ovat punaista. Ovien kolmiopeltien ja kylkikolmion raidat ovat tehty tarroilla. Vanteet ovat punaiset kuten myös tuuletusluukku ja takaluukku. Korissa on tarkastiottaen punaista kynnyskotelot, kylki kolmiot, tuuletusluukun ja tuulilasin kehykset, vesikourutsiihen syvennykseen asti. Taka lamppupelti on myös punainen kuten ovi putketkin muuten kori on musta. Korin sisäpuolli taitaa olla kokonaan punainen. Punainen jatkuu myös katon sivureunoihin sati jota ei näy kun katto on kiinni, mutta näkyy katon auki ollessa.(uusi-koppanen)
Uudemmat charlestonit ovat koriltaan kokonaan mustia, kuin myös lokasuojat. Muut osat ovat punaisia. Ja taas kyljen kuviot ovat tehty tarroilla jolloin kylki kolmio tulee punaiseksi.Tässä pientä informaatiota tuosta värityksestä.
Toivottavasti saat jotain käsitystä sekavist aselityksistäni AK-65
Itselläni on juuri valmistumaisillaan yksi tuollainen sinkissä käynyt kori, runko, puskurit, valopukki ja jotain pienempää osaa.
Projekti tulee ajoon heti kun saan “ruostuvat” osat maalauksesta ja niputtelen kulkimen. Ja tuo korihan vetelee erittäin paljon ja jos sen suoraksi haluaa, niin pakelia menee kyllä aikasten reilusti. Itse näytin korille vain nyrkkiä ja maalia. Muutoin tuo kuljin tulee olemaan erittäin suorapeltinen.
Kevään jatkoja!”
Kiitoksia hyvästä tapahtumasta!
Ja laatukin oli sen mukaista. Kyllä se alkuperäinen nätimpi on verrattuna uuteen. On meinaan tuollaisia rumia reunoja niissä.
Itse tuli kanssa tehtyä pari talvea takaperin omaan -65 malliseen pakuun uusi hanskahyllyn pelti, mutta sitä en muista onko siitä mallia tullut tehtyä! Katsella sitä yrittää voin ja jos oikein viitsisin niin ainahan sellaisesta mitat voi tehdä ja tänne laittaa.
Killan varaosamyynnissä on ainakin mustana!
Hämeenlinnassa kävin AD liikkeessä jossa kymmenen minuutin etsinnän jälkeen kaveri sanoi, että huomenna kaikki neljä täällä.
Tuota tuossa noin vuosi sitten tuli asenneltua pakuun sivu ikkunat, jotka ovat samanlaisella tiivisteellä kiinni. Kyllähän siihen jonkin verran aikaa kului. Työ kalu mitä k´äytin oli tavallinen talttapää ruuvvimeisseli.
Kyseleppä Artikkelista! Itse ainakin sain juuri sieltä.
-
JulkaisijaArtikkelit