Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tarkastus tuotti tulosta ja se kierre on M20 ja 1,5 nousu. Semmosen pultin päähän hitsaa jonkun esim 17 millisen mutteri ja kierittää sinne ankkurin sisään niin avot, jo tulee ankkuri ulos ja komeesti!
Täytyy ottaa hiilet pois paikoiltaan (ei kuitenkaan johdoista). Ankkurin sisällä on kierteet ulos saamista varten. En nyt ulkoa muista mikä on ko kierre mutta voin tarkistaa kierteen. ellei joku muu sitä tänne sitä ennen kerkiä laittamaan. 🙄
Itse olen asentanut koukun kiinni 8mm pulteilla ja hyvin on kestänyt.
No niin tässä on niitä ankkurin sorvaus tyä kaluja ja lamellien välien putsaus työkalu!
Tässä kammen pala jolla saa ankkurin keskitettyä sorvissa.
Ankkuri kammen pätkässä.(Yhdistelmä ei sorvissa koska ei omisteta ko. laitetta)
Kavennettu rautasahan terä jolla pystyy putsaamaan lamellien välit.
Kavennettu rautasahan terä putsaamassa lamellien väliä.Hyviä syksyisiä ajeluita kaikille.
Voisin noista työkaluista kuvat ottaa ja ne tänne liittää jos vain jotenkin saan aikaiseksi kaiken muun kiireen ohella 😕
Katkase terä niin että tulee terävä kärki ja kavennus käy kätevästi mirkelillä kaventaen se ihan kärki. Ja ankkurin sorvaus käy helposti jos on joku ihan umpi ruosteessa oleva vanha p*ka kampi niin siitä leikkaa sen etupään irti että saa sen ankkurin kiinnitettyä kätevästi sorviin vahingoittamatta ankkuria.
Tarkemmat kuselyt vankemmasta tietolähteestä kertoi että nuo uudet puskurit ovat tulleet henkilömalleihin jo 1963. ❗
Itselläni on AK 350 joka on valmistettu 15.12.1965. Siinä on jo tuo “uudemmanmallinen” puskuri edessä. Ja täytyy muistaa että pakuihin tuollaiset uudistukset ovat tulleet noin vuotta myöhemmin, kuin henkilömalleihin. Siitä syystä että niihin on käytetty “vanha varasto” loppuun ennen kuin on alettu laittaa uutta osaa. Näin ollen epäilen että puskurisi ovat semmoiset kuin kuuluukin.
Minäkin olin cam-positiivinen!! jotain vähäpäälle 5000 pistettä
Veto startti vielä uupuu 🙁 Penkki kun saapui kujjeiluihin.
Ota tuulilasin alapuolelta se tuuletus kouru pois. Sitten otat lämmitys torven pois ja pyyhkijä koneiston pois, jonka jälkeen pääset käsiksi tuuletusluukun tiivisteen listaa kiinnipitäviin muttereihin ja avaat ne kaikki ja nostat luukun pois. Sitten vaan revit vanhan tiivisteen pois ja laitat uuden tilalle ja suoritat saman operaation toisin päin! nelkuissa ja kutosissa joutuu avaamaan mittariston muovikehyksineen irti jotta saa sen muovikourun pois.
Niin hinta kyllä pikkusen kiinnostaisi tietää josko olisi varaa sijoittaa!! 😆
Ja omassa AK 350 on putket ja massat. Hyvin tuntuu toimivan.
Ja nelkuissahan on edessä kitkat&massat ja takana putket&massat!
Kuuskyt lukusissa vanhuksissa on Kitkat&massat ja joissain on myös lisävarusteena putket takana.Elikkäs se kiillon kontaktiliima on tixo mallista! sillä on liimattu moneen rättäriin ja pakuun verhoilut kiinni ja kyllä pysyy! Muummuassa viimeksi viime viikolla yhden rättärin kaikki verhoilut!
Tai toisena ottaa porakone käteen ja porata pinnapultin keskelle reikä jonka jälkeen siihen kierretään ulos kierto tappi eli vasemmanpuoleinen “jenga” jolloin juuttuneet pultit irtoaa. Vastakierretappeja saa työkalu liikkeistä Ainakin hämeenlinnassa saa!
-
JulkaisijaArtikkelit